Gå til innhold

Mann fra Eritrea tatt for flere voldtekter

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/politiet---mann-pagrepet-for-flere-voldtekter/3423258931.html

Jeg har ikke hørt om saken før, Oslo politiet har jo bestemt at voldtekter skal hemmeligholdes, derfor får vi først høre om det når disse sakene når retten. Det er sikkert flere kvinner i Oslo som tror det har blitt færre voldtekter i det siste, når det motsatte trolig er tilfelle.

I tillegg håper jeg de jobber hardt får å utvise mannen tilbake til Eritrea..

Anonymkode: c4abb...04e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

men er ikke det rasistisk da?

Anonymkode: 8dec4...440

Skrevet

Han kan uansett ikke utvises. Eritrea er et diktatur hvor alle opposisjonelle blir torturert og fengslet, endel "forsvinner". Om denne voldtektsmannen har fått asyl så er han garantert under denne kategori og blir derfor ikke sendt ut av Norge når han risikerer tortur og død.

Ganske ironisk. Mannen har sannsynligvis protestert mot urett i landet sitt og kjempet for demokrati, men setter i gang å voldtar kvinner i landet som har gitt han en trygg havn. Mannen har bevist seg som en sjarlatan og burde sparkes ut av Norges etter endt soning uansett om død venter han. Du høster som du sår.

Anonymkode: 8cb1c...721

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/politiet---mann-pagrepet-for-flere-voldtekter/3423258931.html

Jeg har ikke hørt om saken før, Oslo politiet har jo bestemt at voldtekter skal hemmeligholdes, derfor får vi først høre om det når disse sakene når retten. Det er sikkert flere kvinner i Oslo som tror det har blitt færre voldtekter i det siste, når det motsatte trolig er tilfelle.

Norsk versjon av den svenske kode 291??

https://no.wikipedia.org/wiki/Kode_291

Anonymkode: 894b7...8b3

• Liker 2
Skrevet

Det er et åpenbart habilitetsproblem ved rapporteringen av kriminalstatisitkk her som ingen ser ut å bry seg om.

Politiet har en egeninteresse i å rapportere om fallende voldtektstall. Dette er et kriminalområdet som er vanskelig å etterforske, svært liten sjanse for å oppklare og enda mindre sjanse for fellende dom. Legg til at området har liten prestisje blant politifolk og at det er et området som lett skaper politisk og sosial støy.

Så det er liten tvil om at politiet ser seg tjent med å la være å ta i mot anmeldelser, henlegge de så fort de kommer inn, eller oppfordre kvinnene som kommer om å la være å anmelde.

Nå har politiet en lovfestet plikt til å ta i mot anmeldelser, men kom ikk her å fortell meg at dette ikke er lett å omgå.

Det er heller ikke nødvendig å si rett ut til kvinnene at de ikke bør anmelde, det holder å "være vanskelig" i møte med de eller manipuere de på andre måter, vips så anmeldelsen trukket.

Uansett om dette skjer eller ikke, er det et problem at kan skje. Denne dobbeltrollen svekker tilliten til kriminalstatistikken som politet kommer med.

Det er som å bygge kunnskap om menns pensislengde på undersøkelser hvor menn selv rapporterer inn lengde. Fullstendig uten troverdighet.

Anonymkode: 35f25...5bd

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

men er ikke det rasistisk da?

Nei, det hvel fortjent. 

Skrevet
2 minutter siden, Mari Y skrev:

Nei, det hvel fortjent. 

Hvel???

Anonymkode: e7a49...fca

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kan uansett ikke utvises. Eritrea er et diktatur hvor alle opposisjonelle blir torturert og fengslet, endel "forsvinner". Om denne voldtektsmannen har fått asyl så er han garantert under denne kategori og blir derfor ikke sendt ut av Norge når han risikerer tortur og død.

Ganske ironisk. Mannen har sannsynligvis protestert mot urett i landet sitt og kjempet for demokrati, men setter i gang å voldtar kvinner i landet som har gitt han en trygg havn. Mannen har bevist seg som en sjarlatan og burde sparkes ut av Norges etter endt soning uansett om død venter han. Du høster som du sår.

Problemet er at mange afrikanske land ikke er så hvel- utviklet ang kvinnesynet og synet på homofili, osv, som det Vestlige land er. De virker mer like muslimske land, til sammenligning. Han har forspilt sin rett på opphold. Slike har ikke Norge bruk for. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvel???

Eller vel. Han har ikke ikke noe her å gjøre. Har ingenting med rasisme å gjøre. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, Mari Y skrev:

Problemet er at mange afrikanske land ikke er så hvel- utviklet ang kvinnesynet og synet på homofili, osv, som det Vestlige land er. De virker mer like muslimske land, til sammenligning. Han har forspilt sin rett på opphold. Slike har ikke Norge bruk for. 

Vi må igjen huske Fugellis kloke ord. Vi må møte dem med respekt og forståelse.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Gothminister skrev:

Vi må igjen huske Fugellis kloke ord. Vi må møte dem med respekt og forståelse.

Ikke de som ikke tilpasser seg, nei. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Mari Y skrev:

Ikke de som ikke tilpasser seg, nei. 

Fugelli mener at vi skal respektere og ha forståelse med menn som kommer hit til landet med barnebruder. Kloke ord fra en respektert mann.

Skrevet
3 minutter siden, Gothminister skrev:

Fugelli mener at vi skal respektere og ha forståelse med menn som kommer hit til landet med barnebruder. Kloke ord fra en respektert mann.

Det er likevel rart hvor mye man tror på her i verden. Jeg synes nærmest islam ikke har monopol på å fremstå som en sprø religion. I afrikanske land tror jo folk at de kan kureres for aids ved å ha sex med jomfruer, eller jakte ned albinoer. Når vi mener at vi er så mye bedre enn dyrene- så kan man sannelig begynne å lure av og til. Det er rett og slett ufattelig hvor mye enkelte mennesker skal få lov til å ødelegge den verden vi lever i. Spesielt når man sprenger gamle historiske kulturminner, fordi det ikke passer inn i deres trangsynte verdensbilde. Jeg skjønner ikke helt hva folk tenker med, noen ganger. Er kanskje derfor jeg av og til nesten foretrekker dyr fremfor mennesker. Eller mener at mennesker har godt av samvær med dyr, tror man kan lære mye fornuftig av det. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er likevel rart hvor mye man tror på her i verden. Jeg synes nærmest islam ikke har monopol på å fremstå som en sprø religion. I afrikanske land tror jo folk at de kan kureres for aids ved å ha sex med jomfruer, eller jakte ned albinoer. Når vi mener at vi er så mye bedre enn dyrene- så kan man sannelig begynne å lure av og til. Det er rett og slett ufattelig hvor mye enkelte mennesker skal få lov til å ødelegge den verden vi lever i. Spesielt når man sprenger gamle historiske kulturminner, fordi det ikke passer inn i deres trangsynte verdensbilde. Jeg skjønner ikke helt hva folk tenker med, noen ganger. Er kanskje derfor jeg av og til nesten foretrekker dyr fremfor mennesker. Eller mener at mennesker har godt av samvær med dyr, tror man kan lære mye fornuftig av det. 

Jeg har mistet troen på mange mennesker. Det er så mange individer som vandrer rundt i dette samfunn som jeg på ingen måte har noen form for respekt eller sympati med. Så stort sett enig med i ditt innlegg.

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge og andre har utvist eritreere tidligere.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge og andre har utvist eritreere tidligere.

Jeg kommer ikke til å felle en eneste tåre om de gjør det denne gang, heller. 

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvel???

Det er det hvel!

Anonymkode: 02659...a88

Skrevet
10 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg kommer ikke til å felle en eneste tåre om de gjør det denne gang, heller. 

men hvis han blir skadet i eritrea da? stakkars mann !

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

men hvis han blir skadet i eritrea da? stakkars mann !

Nei!

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvel???

Skjønte du ikke hva han mente eller er du litt treg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...