AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #1 Skrevet 5. september 2016 Hvordan er øyekontakten hos dere med asperger? Klarer dere å ha øyekontakt med de aller nærmeste som for eksempel kjæreste og familie? Eller er det sånn at dere ikke klarer å ha øyekontakt med noen? Hvordan er øyekontakten? Unngår dere den helt eller er den "flyktig"? Anonymkode: 73c81...ed2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #2 Skrevet 5. september 2016 Det er ikke snakk om at jeg unngår eller ikke klarer, det er heller det faktum at det ikke er normalt for meg å ha øyekontakt med andre. Tenker aldri på det egentlig. Dersom jeg skal på intervju, ha alvorlige samtaler med andre, osv så har jeg lært at jeg skal se på veggen bak personen eller på ørene. Dette skal visstnok gi en noe lik effekt av øyekontakt. Anonymkode: ffe91...9d6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #3 Skrevet 5. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om at jeg unngår eller ikke klarer, det er heller det faktum at det ikke er normalt for meg å ha øyekontakt med andre. Tenker aldri på det egentlig. Dersom jeg skal på intervju, ha alvorlige samtaler med andre, osv så har jeg lært at jeg skal se på veggen bak personen eller på ørene. Dette skal visstnok gi en noe lik effekt av øyekontakt. Anonymkode: ffe91...9d6 Men hva OM du ser noen i øynene? Hvordan føles det? Anonymkode: 73c81...ed2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 Å se noen i øynene er veldig intenst. Jeg har en tendens til å "forsvinne" litt når jeg gjør det, konsentrere meg ikke like bra om det den andre sier. Tror jeg distanserer meg fordi den intense følelsen blir for mye. Jeg ser lite på ansiktet til partneren min, jeg er såpass trygg rundt han og jeg vet han ikke trenger det fra meg slik mange andre trenger det. Mange føler ikke de blir sett eller forsstått i en samtale om man ikke ser på dem. De tolker det som om du misliker dem, er irritert eller ikke liker det de sier osv. Å snakke med mennesker er bare et eneste langt rituale der man anerkjenne dem slik at de ikke skal føle seg mindreverdige. Sukk Anonymkode: 54a8e...b92
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #5 Skrevet 5. september 2016 Jeg har ikke AS men syns det er ubehagelig å se noen rett i øynene. Jeg også ser litt bort, sånn ca litt i ene kanten. Går det an å se en person inn i begge øynene, eller ser man bare i det ene av gangen? Anonymkode: da6bb...204 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva OM du ser noen i øynene? Hvordan føles det? Anonymkode: 73c81...ed2 Det kan føles litt ubehagelig ut iblant dersom blikket mitt svever bort til ansiktet dems og ser at de stirrer meg i øynene, men jeg tror ikke det har noe med diagnosen min å gjøre. Anonymkode: ffe91...9d6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange føler ikke de blir sett eller forsstått i en samtale om man ikke ser på dem. De tolker det som om du misliker dem, er irritert eller ikke liker det de sier osv. Å snakke med mennesker er bare et eneste langt rituale der man anerkjenne dem slik at de ikke skal føle seg mindreverdige. Sukk Anonymkode: 54a8e...b92 Jeg tror det handler mer om at man tror du er uinteressert og kjeder deg, at du kanskje står og ønsker deg et helt annet sted. Det er ikke spesielt hyggelig å stå og snakke til en person som står og ser en annen vei. Men det blir annerledes hvis man kjenner til diagnosen din. Anonymkode: 40895...556
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er øyekontakten hos dere med asperger? Klarer dere å ha øyekontakt med de aller nærmeste som for eksempel kjæreste og familie? Eller er det sånn at dere ikke klarer å ha øyekontakt med noen? Hvordan er øyekontakten? Unngår dere den helt eller er den "flyktig"? Anonymkode: 73c81...ed2 Jeg hater langvarig øyekontakt, føler jeg blir blendet av øynene, nesten som noen lyser en lommelykt på meg! Så blikket mitt vandrer litt, jeg kan studere litt klærne til vedkommende, haken, nesen, kanskje sveisen, kanskje ser jeg en kvise... Men jeg har ikke aspergers, jeg bare hater langvarig øyekontakt. Også føler jeg litt at vedkommende leser tankene mine om han stirrer meg rett i øynene, å se vekk gir meg et slags vern :D Anonymkode: 73ee6...4a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå