AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #1 Skrevet 5. september 2016 Er det vanlig å svime av ved ekstra heftig orgasme? Gjør det av og til selv når det går ekstra sterkt og ved langvarige orgasmer. Anonymkode: 1a73d...c8a
WubWub Skrevet 5. september 2016 #2 Skrevet 5. september 2016 Nei det er ikke vanlig. Det er bare en liten promille av befolkningen som opplever dette så vi kan trygt konkludere med at det i praksis er ganske så uvanlig. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #3 Skrevet 5. september 2016 2 minutter siden, WubWub skrev: Nei det er ikke vanlig. Det er bare en liten promille av befolkningen som opplever dette så vi kan trygt konkludere med at det i praksis er ganske så uvanlig. Okey, det er kanskje ikke så veldig vanlig. Hadde en gang en partner ff. Som var nære ved å svime av når orgasmen kom. Men ikke opplevd at andre har svimt av. Anonymkode: 1a73d...c8a
WubWub Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okey, det er kanskje ikke så veldig vanlig. Hadde en gang en partner ff. Som var nære ved å svime av når orgasmen kom. Men ikke opplevd at andre har svimt av. Anonymkode: 1a73d...c8a Fenomenet kalles "la petite mort" som på norsk betyr "den lille døden". Det kan ende fatalt om den bakenforliggende årsaken er hjerte problemer eller for høyt blodtrykk. At du ofte ender opp bevisstløs under sex sier meg bare en ting, at du bør be legen din om en grundig utredning for dette er noe du bør og skal ta på alvor. En annen litt mindre skremmende årsak : Det kan meget vel hende du hyperventilerer under akten og nivåene av karbon dioksid i blodet faller, noe som resulterer i svimmelhet så besvimelse. En annen litt mer skremmende årsak som jeg ikke gidder oversette : One other explanation is that during sexual arousal, the brain doesn’t get enough O2 because of blood flow from the brain to the genitals – causing an altered state of consciousness (or loss of consciousness). Some people intentionally deprive the brain of oxygen to heighten sexual pleasure and orgasm (auto-erotic asphyxiation). Fainting during orgasm can be a symptom of a serious health condition, such as an abnormal heart rhythm, so it’s best to talk to your doctor. If it happens again during sex, lying flat on your back is usually all that’s needed to return to consciousness. You can also ask your partner to lift your legs to increase blood flow to the brain and heart. Dr. Teri Aronowitz has a PhD in Nursing and completed post-doctoral studies at the Kinsey Institute for Research in Sex, Gender, and Reproduction.
WubWub Skrevet 5. september 2016 #5 Skrevet 5. september 2016 Fant et par linker om emnet som jeg tenker du burde lese før du bestiller en legetime så raskt som mulig (noe også alle doktorene i linkene her anbefaler) : http://www.cosmopolitan.com/sex-love/news/a44777/ask-logan-black-out-sex/ Is It Normal to Almost Black Out Every Time You Have Sex? Our sex and relationship columnist says no — and it could be a sign of something serious. No, that's not normal. And you should go see a doctor. But sex probably isn't the root cause of your problem. In the most likely scenario, the physical stress of sex may be revealing some underlying health condition. From a medical perspective, passing out happens when the blood flow to the brain is restricted — and you need that blood to be flowing during sex. When you're exerting yourself in the sack and your heart is racing, it's not just because you're excited. You're essentially putting your body through a cardio workout that's pushing your body's cardiovascular system beyond its resting state of comfort. If you have some existing condition, like dehydration or stress, that exertion might simply be too much for your body to handle. It could also be related to alcohol or drug use, or in rare cases, passing out might indicate a serious heart condition. You should take this problem very seriously. If your doctor doesn't find a medical cause, you might want to speak with a different sort of doctor: a psychologist. Sometimes, in acute cases of post-traumatic stress disorder, a traumatic sexual memory can trigger physiological responses ranging from vaginismus to blackouts. It could be that certain sexual situations prompt your subconscious to shut down. I strongly encourage you to see a doctor — and soon. http://www.reveal.co.uk/real-life-stories/news/a587946/i-pass-out-when-i-orgasm.html 'I pass out when I orgasm' Many men dream of women going weak at the knees for them, but for Lee Shipley, it's not an unusual occurrence. His girlfriend, Toni Hancock, regularly passes out as he brings her to orgasm. However, it's not Lee's skills in the sack that makes the 23-year-old from Worksop, Notts, faint. She has been diagnosed with vasovagal syncope, a condition where a decreased flow of blood to the brain causes the sufferer to lose consciousness and it has turned Toni's world upside down. http://goodvibesblog.com/ask-the-doctors-fainting-during-orgasm/ Let me put it this way: Fainting at the point of orgasm doesn’t raise as much concern among the medical pros as some kinds of passing out, but as I researched your question, everyone who addressed fainting –the medical name for it is syncope (pronounced “sin’-co-pee”)– seemed to agree that sometimes it’s a sign of, or can result from, a serious condition. So I don’t think you’re concerned for absolutely no reason, and if Girlfriend-of-Friend has never told a doc about this, I’d recommend she do so — to rule out these problems or to catch them early.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 18 minutter siden, WubWub skrev: Fant et par linker om emnet som jeg tenker du burde lese før du bestiller en legetime så raskt som mulig (noe også alle doktorene i linkene her anbefaler) : http://www.cosmopolitan.com/sex-love/news/a44777/ask-logan-black-out-sex/ Is It Normal to Almost Black Out Every Time You Have Sex? Our sex and relationship columnist says no — and it could be a sign of something serious. No, that's not normal. And you should go see a doctor. But sex probably isn't the root cause of your problem. In the most likely scenario, the physical stress of sex may be revealing some underlying health condition. From a medical perspective, passing out happens when the blood flow to the brain is restricted — and you need that blood to be flowing during sex. When you're exerting yourself in the sack and your heart is racing, it's not just because you're excited. You're essentially putting your body through a cardio workout that's pushing your body's cardiovascular system beyond its resting state of comfort. If you have some existing condition, like dehydration or stress, that exertion might simply be too much for your body to handle. It could also be related to alcohol or drug use, or in rare cases, passing out might indicate a serious heart condition. You should take this problem very seriously. If your doctor doesn't find a medical cause, you might want to speak with a different sort of doctor: a psychologist. Sometimes, in acute cases of post-traumatic stress disorder, a traumatic sexual memory can trigger physiological responses ranging from vaginismus to blackouts. It could be that certain sexual situations prompt your subconscious to shut down. I strongly encourage you to see a doctor — and soon. http://www.reveal.co.uk/real-life-stories/news/a587946/i-pass-out-when-i-orgasm.html 'I pass out when I orgasm' Many men dream of women going weak at the knees for them, but for Lee Shipley, it's not an unusual occurrence. His girlfriend, Toni Hancock, regularly passes out as he brings her to orgasm. However, it's not Lee's skills in the sack that makes the 23-year-old from Worksop, Notts, faint. She has been diagnosed with vasovagal syncope, a condition where a decreased flow of blood to the brain causes the sufferer to lose consciousness and it has turned Toni's world upside down. http://goodvibesblog.com/ask-the-doctors-fainting-during-orgasm/ Let me put it this way: Fainting at the point of orgasm doesn’t raise as much concern among the medical pros as some kinds of passing out, but as I researched your question, everyone who addressed fainting –the medical name for it is syncope (pronounced “sin’-co-pee”)– seemed to agree that sometimes it’s a sign of, or can result from, a serious condition. So I don’t think you’re concerned for absolutely no reason, and if Girlfriend-of-Friend has never told a doc about this, I’d recommend she do so — to rule out these problems or to catch them early. Huff da, virker da svært så alvorlig dette da å er bare 20. Føler jo bare at det blir så intenst deilig når orgasmen kommer, før alt svartnet i et gnistregn. Kommer til meg selv etter ca 1 minutt i det orgasmen ebber gradvis ut. Jeg blir vill å rister å skjelver å spenner kroppen min mye å stønner veldig mye å hyperventilerer mye. Kan dette være en årsak? Anonymkode: 1a73d...c8a
WubWub Skrevet 5. september 2016 #7 Skrevet 5. september 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Huff da, virker da svært så alvorlig dette da å er bare 20. Føler jo bare at det blir så intenst deilig når orgasmen kommer, før alt svartnet i et gnistregn. Kommer til meg selv etter ca 1 minutt i det orgasmen ebber gradvis ut. Jeg blir vill å rister å skjelver å spenner kroppen min mye å stønner veldig mye å hyperventilerer mye. Kan dette være en årsak? Anonymkode: 1a73d...c8a At du bare er 20 år og blir bevisstløs bare av litt lett fysisk aktivitet tyder på at noe er galt ja, og det er så alvorlig at du kan dø eller blir hjernedød om du er besvimt over lengre tid og hjernen ikke får oksygen. Bestill time hos legen din. Det er bare han eller hun som kan utrede deg å finne årsaken til helseproblemene dine. Som jeg viste til i linkene mine så kan dette tyde på alvorlig helserelatert problematikk. Besvimelser man ikke vet årsaken til må alltid utredes av lege. Særs når du er så ung som du er. Håper du ikke har lappen, hva om du besvimer bak rattet en dag du er ute å kjører fordi du føler deg utmattet eller har vært i fysisk aktivitet i forkant? Nei bestill time hos fastlegen så fort som mulig. Endret 5. september 2016 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #8 Skrevet 5. september 2016 Enig med Wubwub. Svimer man av ved sex er det neppe fordi det var så bra, men fordi man er sjuk. Anonymkode: 5b4d5...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #9 Skrevet 5. september 2016 En mann ga meg en gang så intens orgasme at jeg følte jeg ble sendt til en svart planet i 3-4 sekunder i det orgasmen kom. Klarte ikke å snakke en gang. Han skjønte på hele meg at jeg fikk ikke til å snakke for jeg fikk orgasme like rundt hjørnet. Deilig følelse. :D Deilig mann. Glemmes aldri. Anonymkode: b54be...8e3
WubWub Skrevet 5. september 2016 #10 Skrevet 5. september 2016 Et øyeblikk siden, minister-mio skrev: Men du siterte jo fjasinga mi og spurte om jeg fant sexualpartnere på hjerte og kar avdeling. Var ikke det samme type fjasing i samme tråd? Hvorfor jeg jeg så mye verre enn deg når vi begge gjorde det samme? Jeg syntes ingenting om at du latterliggjør trådstarter. Som sagt, om du har det vondt og du trenger ventilere så kan du gjøre det hos meg på PM - men for all del ikke gjør dette mot noen som allerede lider.
minister-mio Skrevet 5. september 2016 #11 Skrevet 5. september 2016 (endret) Fra spøk til alvor. Dersom TS besvimer og ikke vet grunnen bør hun selvfølgelig oppsøke lege. Endret 6. september 2016 av lillesky
Gjest RaspberryPi Skrevet 5. september 2016 #12 Skrevet 5. september 2016 Altså, hvis man besvimer under sengeaktiviteter er det nærliggende å anta at det dreier seg om vasovagal synkope - som nesten alltid er grunnen til at unge friske mennesker besvimer. Dette kan skyldes ufarlige årsaker som hurtige endringer i blodtrykk eller pustemønster (hyperventilering) - noe som gjerne oppstår når ting går hett for seg. At man har hjerteproblemer er ikke noe man trenger å anta i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #13 Skrevet 6. september 2016 6 timer siden, minister-mio skrev: Men jeg mente ikke noe vondt TS, jeg vil gjerne fortsette å være "grei på KG", skal vi gi oss Wub? Hei takk Går helt fint det altså. Syns bare dette som wub wub forteller, høres veldig alvorlig ut å langt mer enn det jeg både kan tro og som jeg kan forestille meg. Har egentlig alltid tenkt at dette kommer av at jeg ofte for veldig intense å langevarige orgasmer. Skjer at ofte at orgasmene mine varer fra 1 til 2 minutter. De gangene det skjer, blir jeg så vill å helt hysterisk. Får mye ristinger å skjelvinger før kroppen stivner å rykker heftig, mens jeg stønner å hyperventilerer mye. Alltid tenkt at dette er/var årsaken til besvimelsene. Har aldri opplevd ubehag å besvimelse ellersl Er ellers tynn å veldig godt trent å driver utholdenhets idrett. Trodde også at dette kan være årsaken til at jeg får så sterke å langvarige orgasmer. Tenkte det kanskje allikevel er lurt å ta en legetime for kontroll! Men vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan det skjer, så flaut å si at det skjer når jeg får orgasme! Anonymkode: 1a73d...c8a
lillesky Skrevet 6. september 2016 #14 Skrevet 6. september 2016 Tråden er ryddet for avsporinger. /lilleky (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå