Gå til innhold

Eks, mine og dine barn.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Der er opp til eierne av huset å bestemme. Så nei, barnets mor får ikke se rommer,  selv ikke når vi er hjemme. På lik linje vil ikke barnet få nøkkel hit, men den vil ligge med kode i garasjen, hvorpå koden ikke skal gis til mor. 

Om det ikke er noen hjemme, så har ikke mor noe i huset å gjøre. 

Alle får gjøre som de føler for, og fint om man stoler på hverandre. Men det gjør ikke vi med mor. 

Anonymkode: 4f344...7f6

Så glad jeg ikke er denne ungen.

Anonymkode: 7addc...0f4

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din fremtidige partner må finne seg i at din ex bor hos dere 5 dager hver mnd ? Og at han beveger seg fritt i huset deres ? Lykke til !

Anonymkode: 75ab1...00f

sier ikke at han kommer til å bo her 5 dager i mnd når/hvis/om jeg får ny samboer, men jeg kommer til å ha et like naturlig foreldreforhold til min x. Dette profiterer barnet vårt på. Så om jeg møter en ny kjæreste som skal diktere hvordan jeg skal være forelder for barnet mitt, så er ikke den personen riktig for meg. Da må jeg bare finne noen som er riktig for både meg og barnet mitt. 

• Liker 4
Skrevet
Den 5. september 2016 at 16.05, AnonymBruker skrev:

Er det greit for dere at eksene er inne i huset deres når dere ikke er hjemme? Snakker ikke om å hente barna/ting men å forflytte seg rundt i etasjene.

Snakk om tenåringsbarn.

Jeg synes det er helt greit å hente ting og barna, men å gå ned en etasje og inn i stue/kjøkken liker jeg dårlig. 

Er jeg sær? 

Anonymkode: 64632...679

Frittgående ekser er ikke velkommne i mitt hus. Jeg ville aldri finne på å gå inn i huset hans heller. 

Skrevet
2 timer siden, WalkWithMe_ skrev:

sier ikke at han kommer til å bo her 5 dager i mnd når/hvis/om jeg får ny samboer, men jeg kommer til å ha et like naturlig foreldreforhold til min x. Dette profiterer barnet vårt på. Så om jeg møter en ny kjæreste som skal diktere hvordan jeg skal være forelder for barnet mitt, så er ikke den personen riktig for meg. Da må jeg bare finne noen som er riktig for både meg og barnet mitt. 

Jeg er så enig med deg, kan ikke få sagt det nok! Her har eks vært barnevakt for barnet da jeg plutselig måtte bort en kveld. Hjemme hos meg, alene etter barnet hadde lagt seg. Hvorfor i alle dager skulle det være noe ille? 

Så full applaus fra meg, godt å se at det er noen som setter hele situasjonen med barn og eks foran andre ting. For det er en full pakke en ny kjæreste vil få, som inkluderer både kjæresten, barnet og en eks som man må ha jevnlig kontakt med. 

Anonymkode: bff6a...34a

• Liker 3
Skrevet
Den Monday, September 05, 2016 at 16.05, AnonymBruker skrev:

Er det greit for dere at eksene er inne i huset deres når dere ikke er hjemme? Snakker ikke om å hente barna/ting men å forflytte seg rundt i etasjene.

Snakk om tenåringsbarn.

Jeg synes det er helt greit å hente ting og barna, men å gå ned en etasje og inn i stue/kjøkken liker jeg dårlig. 

Er jeg sær? 

Nei. Hadde selvsagt akseptert det om barnet ville vise frem rommet sitt eller bedt moren slappe av lutt i stua mens barnet fant fram tingene sine, men ønsker ikke at eksen skal være husvarm og ta seg til rette i vårt hjem. Det er ikke jeg som har satt grenser, de har vært distanserte med hverandre siden skilsmissen. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så glad jeg ikke er denne ungen.

Du gir det ikke en tanke at det ligger noe mer bak og ar det er en grunn til at mor ikke får lov til å ferdes i huset?

Skrevet
Den Monday, September 05, 2016 at 20.45, Rotemor skrev:

Raushet, toleranse og kamelspising er viktige faktorer for et godt klima rundt barna - så ja: jeg hadde godtatt normal ferdsel i huset mitt.

Det er både riktig og sant. Men noen ganger er det slik at eksen vil ha en regel som gjelder for hun og en annen for meg. Når det skjer på mange områder så blir det ikke lenger riktig med kamelspising, siden det bare går ene veien.

Anonymkode: fda05...03e

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er både riktig og sant. Men noen ganger er det slik at eksen vil ha en regel som gjelder for hun og en annen for meg. Når det skjer på mange områder så blir det ikke lenger riktig med kamelspising, siden det bare går ene veien.

Anonymkode: fda05...03e

Da må man velge sine kamper med omhu. Jeg ser ikke at noen går litt rundt i huset er så stort problem.

Det er jo faktisk bare flaut for den som er så nysgjerrig, eller busybody, at hen ikke klarer å styre seg.

Skrevet
Den 7.9.2016 at 10.17, AnonymBruker skrev:

Du gir det ikke en tanke at det ligger noe mer bak og ar det er en grunn til at mor ikke får lov til å ferdes i huset?

Nå er tråden ganske så generell, så da svarer jeg generelt. Og uansett er jeg glad jeg ikke er den ungen, for om det er slik at det er en god grunn vil den uansett gå ut over ungen.

Skrevet (endret)

Jeg vet at x-en bare henter akkurat det han trenger i tilfelle, så det plager meg overhodet ikke. Jeg har heller ingen hemligheter eller noe jeg føler jeg må skjule for han. tror ikke han er veldig interessert i å se etter sånt heller... Akkurat som han ikke har problem med at jeg er innom og henter ting der. Det skjer jo uansett bare i de tilfellene en av oss er bortreist og det ikke er mulig å få hentet/overlevert tingene på annen måte. Og så hender det vi sitter barnevakt hos hverandre noen ganger. Ikke noe problem. Her vil den andre alltid være velkommen så lenge man respekterer hverandres privatliv. Den andre er en viktig del av barnas liv. Det er viktig for barna å se at man er velkommen hos hverandre, og at man kan være venner (eller i allefall høflig mot hverandre). Det er jo mange bevis på at de barna som sliter etter skilsmisser er de som har foreldre som er så uvenner at de ikke blir med inn når de leverer barna en gang. De barna som ikke får vise fram hvordan de har det hos den andre. Men så skal man selvfølgelig ikke overdrive det heller da.

Endret av Engel
Skrevet

Tråden var ment til de som har ny mann/kone som også gjerne har barn.

Blir noe helt annet å ha eksen i huset om man ikke bor sammen med noen andre ;) 

Skrevet

Her får ikke eksen komme inn døra en gang :P hun står på trappa å venter til tenåringene har funnet tingene sine... Hun hadde selvfølgelig kommet inn om vi inviterte henne, men hvorfor skal vi det??

Anonymkode: ef04f...d52

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her får ikke eksen komme inn døra en gang :P hun står på trappa å venter til tenåringene har funnet tingene sine... Hun hadde selvfølgelig kommet inn om vi inviterte henne, men hvorfor skal vi det??

Hvorfor man skal invitere henne inn? Si meg, må alle stå på trappa og vente hos dere? Hva med å vise barna normal høflighet. Vise dem at man kan være respektfulle og storsinnet uansett forhistorie? Har dere tenkt på hva slags forbilder dere er? Hva dette gjør med barn/tenåringer? Hva de lærer? Jeg blir så trist når voksne oppfører seg sånn. Selvfølgelig trenger man ikke la x-en vandre rundt i huset alene. Jeg har forståelse for at ikke alle vil det. Men å ikke kunne invitere vedkommende innenfor døra og slå av en prat, det er bare trist.

og jeg klarer heller ikke se forskjellen på om det er ny partner i bildet heller, utover at det er mindre sjanse for at det ikke er noen hjemme slik at det er behov for at vedkommende er i huset alene. I min verden respekterer man hverandre, og hverandres hjem, uansett.

Anonymkode: 8d65a...2ea

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig avslappet på det området. Her er alle (begge, altså mor til stebarn og far til mine barn) ekser velkomne når som helst. Om de skal hente barna eller noe annet uten at jeg er her, så kan de gjerne gå på do, sette seg ned i sofaen litt, ta seg noe å drikke etc. Jeg ba nylig eksen om å være her noen timer en kveld for å passe barna da jeg skulle bort. Null stress. 

Skrevet
Den 9. september 2016 at 16.22, AnonymBruker skrev:

Du høres ikke særlig hyggelig ut, har du tenkt på hvordan det er for tenåringene dine når moren må stå ute å vente? Har du tenkt over at de kanskje hadde satt pris på at de fikk invitere henne inn en gang? 

Anonymkode: 2c437...268

Skrevet
Den Friday, September 09, 2016 at 16.22, AnonymBruker skrev:

Herregud, fordi det er vanlig høflighet! Her er det mennesker som har vært glad i hverandre en gang, og så behandler de hverandre verre enn en tilfeldig nabo eller bekjent? Synes det er en skam.

(Med mindre det er en fortid med vold og grusomhet, men det er det da i de fleste tilfeller ikke.)

Anonymkode: 64c81...d53

• Liker 1
Skrevet

Oi, ser nå at flere har kommentert det samme, så da ble min kommentar kanskje litt overflødig. Men da ser dere jo at mange mener det samme her.

Ab over

Anonymkode: 64c81...d53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...