Gjest Mattie16 Skrevet 6. september 2016 #21 Skrevet 6. september 2016 Hvis jeg ikke måtte ta hensyn til familien her i Norge, så hadde Australia, New Zealand el USA vært noe jeg kunne tenke meg! Vært alle stedene og trivdes godt i samtlige. Men siden jeg foreløpig ønsker å treffe familien i Norge relativt hyppig, så måtte det blitt England, Nederland, eller Spania (muligens Portugal).
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #22 Skrevet 6. september 2016 Hvis situasjonen ikke var slik den er i dag: Palestina. England og Skottland er også fine alternativer. Anonymkode: 18aef...a49
Example Skrevet 7. september 2016 #23 Skrevet 7. september 2016 Hvis jeg skulle velge ett annet land å bosette meg fast, ville det nok blitt Danmark. Har bodd i England før under studier. Fint det for noen måneder, men ville nok foretrukket Danmark foran det om jeg skulle hatt noe over lengre tid.
bullehurk Skrevet 8. september 2016 #24 Skrevet 8. september 2016 Den 4.9.2016 at 21.04, Fredsmegleren skrev: Canada, New Zealand eller Australia Veldig enig ! + Slovenia
piaisabella Skrevet 8. september 2016 #25 Skrevet 8. september 2016 (endret) Hvis jeg skulle velge et land jeg skulle bosette meg fast ville det være lettest pga språk å velge Danmark eller Sverige. Samtidig så ville det ikke være så langt å reise hjem på besøk til familie. Italia, hadde vært noe også. Men det er litt lengre dit. Endret 8. september 2016 av piaisabella
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #26 Skrevet 9. september 2016 India! Min store drøm er å finne en bra betalt jobb og flytte dit for et par år. Anonymkode: 02729...c05
Mari Y Skrevet 9. september 2016 #27 Skrevet 9. september 2016 Forøvrig virker Norge som et relativt fint sted. Tror det måtte bli Island.
Fashionistaen Skrevet 10. september 2016 #28 Skrevet 10. september 2016 Egentlig veldig få land. For er få andre land der gjennomsnittspersonen har såpass høy levestandard som i Norge og et sikkerhetsnett om noe skulle skje. Ville kanskje valgt Danmark. Ellers så tror jeg USA kan være fint om man sitter bra i det med penger.
tirben Skrevet 11. september 2016 #30 Skrevet 11. september 2016 Siden jeg har familie i Norge, måtte det blitt et land med en kort flytur hjem. Dermed blir andre verdensdeler utelukket. Og av europeiske land, velger jeg Spania eller Storbritannia. Har bodd i begge land tidligere og vet derfor hva jeg går til. Har også bodd i Tyrkia tidligere, men pga av den politiske situasjonen der, kunne jeg ikke drømt å bosette meg der! Hellas og Italia er også altfor ustabile til å vurdere bosetting. Tyskland er for kjedelig. Frankrike er fint, men Sør Frankrike hvor jeg ville bodd, blir for dyrt. Øst Europa kunne jeg ikke vurdert en gang! Danmark er bra . Har aldri bodd der, men innbiller meg jeg ville likt det.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #31 Skrevet 11. september 2016 Den Tuesday, September 06, 2016 at 22.56, Atleten skrev: Tsjekkia er ett fantastisk land. Spesielt om jeg kunne tatt med min norske inntekt ned dit😊 Har et helt annet bilde av Tsjekkia! Sure mennesker og elendig servicenivå! Masse kriminalitet og horer overalt. Anonymkode: fee35...96c
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #32 Skrevet 11. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har et helt annet bilde av Tsjekkia! Sure mennesker og elendig servicenivå! Masse kriminalitet og horer overalt. Anonymkode: fee35...96c Hvor har du egentlig hengt hen i Tsjekkia da? Anonymkode: e2b39...fa4 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #33 Skrevet 11. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du egentlig hengt hen i Tsjekkia da? Anonymkode: e2b39...fa4 Praha har jeg vært flere ganger og har kjørt bil tvers gjennom Tsjekkia. Anonymkode: fee35...96c
Atleten Skrevet 11. september 2016 #34 Skrevet 11. september 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du egentlig hengt hen i Tsjekkia da? Anonymkode: e2b39...fa4 Det var jo synd og litt rart at du har ett så annerledes inntrykk av Tsjekkia. Jeg har vært i landet fire ganger. Tre ganger i Praha og en gang i området i sør. Jeg har storkost meg hver gang. Mitt inntrykk er udelt positivt. Området i sør har mye historisk og kulturelt og by på. Mange vakre småbyer og for min del var det byen Český Krumlov med sitt store slott som var denne turens høydepunkt. Praha er for min del den koseligste storbyen jeg kjenner. Det er en by med mye historie, flott arkitektur, god mat og den er stort sett ren og velholdt. Første gang man er der må de obligatoriske turistområdene besøkes. Når dette er gjort kan jeg anbefale å stikke litt av i fra turiststrømmen. Gå ned ei trapp eller bort en gate eller to og plutselig er du nesten helt alene og disse stedene er ofte like koselige og til de grader rimeligere enn det du finner i turistområdene. Personlig kan jeg anbefale ett gammelt kvartal oppe på platået kun ett par hunder meter fra slottet. Ett kjempefint område og sette seg ned å nyde øyeblikket. Ellers har jeg hatt en heldagstur gående i den byen. Alene!! Hadde med ett kart sånn for å ha litt oversikt, men ellers gikk jeg til høyre eller venstre litt etter hva som passet. Jeg var innom ett par kirker, noen parker og torg, dumpet borti den litt mere slitte delen av byen og jeg besøkte to lokale puber. Dette var en tur på ti timer og jeg kan med hånden på hjertet påstå at jeg aldri førte meg ubekvem på denne turen. Ikke ble jeg antastet av horer og jeg observerte heller ingen former for kriminalitet. Mitt inntrykk er at folkene der er imøtekommende og hyggelige og servicen der er jevnt over god. Praha er en by man kan se og oppleve mye og det er en by der man kan 'fange øyeblikket'😊😊 1
Gjest morhjertegod Skrevet 11. september 2016 #35 Skrevet 11. september 2016 Italia eller Frankrike. En vingård ville vært fantastisk.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #36 Skrevet 14. september 2016 Australia eller USA 😃 Anonymkode: 2a2f6...e88
Miklo Velka Skrevet 14. september 2016 #37 Skrevet 14. september 2016 Er rimelig fornøyd i Spania, hvor jeg har bodd i 7 år-ish. Kunne ha bodd mange andre steder også, feks Amsterdam, USA. Kanskje også i St. Petersburg, Thailand, Peru, Bolivia, Chile, Italia, Manila. Jeg er ganske åpen for å bo mange andre steder egentlig.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #38 Skrevet 22. september 2017 Danmark, Tyskland, Sveits, Australia. Anonymkode: 28dc2...7c7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #39 Skrevet 22. september 2017 Finland er et veldig OK land, gode på skole, forskning, leder an på mange områder uten å gjøre det på en brautende måte. Jeg er også Skottland-farer, drar dit en til to ganger i året og drømmer om å bo der en gang... Men hadde jeg først skulle reist fra Norge, måtte det vært pga ekstrem terror eller fare for krig. Da er verken Finland eller Skottland langt nok unna til at det monner noe særlig å reise. Da vil jeg ta med familien til et øde sted i et stort land som Canada. Anonymkode: c0b20...dab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå