Gå til innhold

Bildelagring på mac - IKKE iphoto

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på hvordan/hvor du oppbevarer bildene dine på mac, og om du er fornøyd?

Jeg synes iphoto tar for mye kapasitet av macen, og om en skal laste opp bilder derfra til en side på nettet - finner den ofte ikke alle bildene, eller så må du leite igjennom hele iphotobiblioteket uten at bildene er organisert. 

"Bilder" er også lansert. Men mannen min er ikke begeistra da alle bildene fra speilrefleksen synces til hans mobil derfra. Har ikke gjort meg godt nok kjent der, men forstår godt mannen da. Kanskje om det hadde gått an at mobilbilder blir syncet - men ikke de vi legger inn på andre måter? 

Jeg har hatt mac i 5 år nå, og fremdeles savner jeg mappesystemene til windows. Det er i mappene jeg føler jeg har best kontroll på bildene, men også her er jeg ikke fornøyd med brukersnittet. 

Om det så er et program jeg må betale for, så kan det være verdt det. Jeg bare føler at det er et kaos med bildene. 

Kom gjerne med forslag og innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vil ha det i mapper, så er en løsning og enkelt opprette en mappe du legger bildene i :) I steden for å importere de til bilder eller hva du bruker, så drar du de heller bare over i mappa du vil ha de i :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg bare legger de i mapper og er veldig fornøyd med det - har hatt mac i 9 år ;)  

Anonymkode: 73f8e...552

Skrevet

Jeg har laget en mappe i bilder mappa som heter "år" under der ligger det mapper fra 2007 til 2016. Og under der har jeg lagt hver måned. I hver månedsmappe er det delt inn i hendelser. Feks, "Vietnam 28.08-30.08" "Photoshot 31.08" ... Osv. 

Jeg redigerer endel også så abonnerer på Adobe Lightroom i tillegg. Da syncer jeg årsmappa i det programmet der, så det er lett å se, redigere og evt eksportere bilder jeg vil printe, legge på dropbox eller annet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...