AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 Er så usikker på valg av faddere. Føler jeg vil ha både venner og søsken, men 3 styk skal velges fra min side. Hvordan velge? Mine søsken har alt en tittel som tanter og onkler.. Tenkte først det ble familie da av det jeg føler er mest forventet. Vet flere velger venner men hvordan unngå å få noen til å føle seg snurt om jeg kan si det slik. Har 5-6 syk som da må ned til 3.. Anonymkode: c37ce...1f5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Du velger vel de du vet at vil være der. Det er kjedelig å ha faddere som man ikke vet hvem er. Foreldrene mine valgte bare søsknene sine som faddere. Jeg har ikke fulgt det. Valgte bare venner. Og kusiner og sånt. Anonymkode: 06c78...6d8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #3 Skrevet 4. september 2016 Må deta være tre stykk fra din side da? Jeg kommer bare til å velge søsken Anonymkode: 42774...d9f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #4 Skrevet 4. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er så usikker på valg av faddere. Føler jeg vil ha både venner og søsken, men 3 styk skal velges fra min side. Hvordan velge? Mine søsken har alt en tittel som tanter og onkler.. Tenkte først det ble familie da av det jeg føler er mest forventet. Vet flere velger venner men hvordan unngå å få noen til å føle seg snurt om jeg kan si det slik. Har 5-6 syk som da må ned til 3.. Anonymkode: c37ce...1f5 Du må IKKE velge 3. Kan bare snakke for egen erfaring, og det er at venner kan flytte og bli borte. Søsken vil du alltid ha i livet, Anonymkode: ed2fa...d7e
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #5 Skrevet 4. september 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må IKKE velge 3. Kan bare snakke for egen erfaring, og det er at venner kan flytte og bli borte. Søsken vil du alltid ha i livet, Anonymkode: ed2fa...d7e Slik har jeg igrunn alltid tenkt også. Men nå er det slik at jeg har noen venninner som har betydd enormt mye for meg og min datter. Vi har hatt samlivsbrudd her i familien så derfor får ikke jeg velge mer enn 3 selv om han skal ha en🙄 En eks blir dessverre ofte en dårlig venn! Anonymkode: c37ce...1f5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #6 Skrevet 4. september 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må deta være tre stykk fra din side da? Jeg kommer bare til å velge søsken Anonymkode: 42774...d9f Må ikke men vi er 4 søsken så da har jeg alltid tenkt det kom til å bli 3 fra min side. Siden jeg nå har venninner som har betydd enormt for oss vil jeg vise våres Takknemmelighet ved å velge de til faddere også. Luksus problemet er at jeg ikke vet hvem jeg skal velge 100% Føler søsken er tryggest pga vi vil alltid ha en relasjon. Men venninner har betydd så mye i en vanskelig situvasjon.. Dilemma velge 1/3 søsken itilfelle hvem. Andre søsken av meg har valgt oss søsken til faddere! Hvordan velge 1/3 søsken og 2/4 venninner?? Der ligger det luksus problemet. Prøvd å tenke hvem datteren min vil ha mest kontakt med men har jo ikke noe krystallkule så vanskelig å spå for fremtiden.. Hvordan klarte dere å velge? Anonymkode: c37ce...1f5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #7 Skrevet 4. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er så usikker på valg av faddere. Føler jeg vil ha både venner og søsken, men 3 styk skal velges fra min side. Hvordan velge? Mine søsken har alt en tittel som tanter og onkler.. Tenkte først det ble familie da av det jeg føler er mest forventet. Vet flere velger venner men hvordan unngå å få noen til å føle seg snurt om jeg kan si det slik. Har 5-6 syk som da må ned til 3.. Anonymkode: c37ce...1f5 Enig med de som sier at du må velge de som du er sikker på at kommer til å være der i fremtiden også. Jeg gjorde bommerten å velge en venninne som én av faddrene til ungen min. Husker ikke om jeg har sett henne etter dåpen. Det er nå nesten 7 år siden den. Nå bor hun på den andre kanten av landet, så det er sagt men.. Jeg hadde ikke valgt henne til fadder om jeg skulle valgt om igjen. Da hadde jeg heller valgt noen i slekta mi. Anonymkode: 8eb97...46f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #8 Skrevet 4. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er så usikker på valg av faddere. Føler jeg vil ha både venner og søsken, men 3 styk skal velges fra min side. Hvordan velge? Mine søsken har alt en tittel som tanter og onkler.. Tenkte først det ble familie da av det jeg føler er mest forventet. Vet flere velger venner men hvordan unngå å få noen til å føle seg snurt om jeg kan si det slik. Har 5-6 syk som da må ned til 3.. Anonymkode: c37ce...1f5 Jeg ville ikke valgt venner, både pga det kan få enkelte venner til å føle seg mindre viktige enn andre... selv om det er din aller aller beste venninne og du aldri ser for deg at det skal gå skeiser for dere... hva skjer om dere virkelig blir uvenner en dag? Blod er tykkere enn vann, og uansett så er man alltid islekt... i min familie har vi byttet mellom søsken, jeg har to søsken og mannen min har to søsken, alle gift. Så jeg har valgt søsteren min og mannen til ene barnet og broren min og kona til andre barnet, og det samme har mannen min gjort med sine søsken. Søsteren min ble fadder til ungen til en venninne av oss. Jeg ble faktisk egentlig spurt først, men jeg sa faktisk nei - nettopp av slike grunner, noe hun forstod - men søsteren min (vi var felles venn med henne) - sa ja.... vel - nå er denne damen fortsatt venn med meg, men uvenn med søsteren min... så det er litt rart sikkert for søsteren min å være fadder når de ikke har kontakt lenger :D Anonymkode: bd608...23c
Gjest noe tilfeldig Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må ikke men vi er 4 søsken så da har jeg alltid tenkt det kom til å bli 3 fra min side. Siden jeg nå har venninner som har betydd enormt for oss vil jeg vise våres Takknemmelighet ved å velge de til faddere også. Luksus problemet er at jeg ikke vet hvem jeg skal velge 100% Føler søsken er tryggest pga vi vil alltid ha en relasjon. Men venninner har betydd så mye i en vanskelig situvasjon.. Dilemma velge 1/3 søsken itilfelle hvem. Andre søsken av meg har valgt oss søsken til faddere! Hvordan velge 1/3 søsken og 2/4 venninner?? Der ligger det luksus problemet. Prøvd å tenke hvem datteren min vil ha mest kontakt med men har jo ikke noe krystallkule så vanskelig å spå for fremtiden.. Hvordan klarte dere å velge? Anonymkode: c37ce...1f5 Om du har flere venninder du må velge mellom blir det nesten feil uansett hva du gjør. Da kan det sikreste være å velge de tre søsknene du har, så slipper du å tenke mer på det og surfer glatt unna noe drama.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #10 Skrevet 4. september 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke valgt venner, både pga det kan få enkelte venner til å føle seg mindre viktige enn andre... selv om det er din aller aller beste venninne og du aldri ser for deg at det skal gå skeiser for dere... hva skjer om dere virkelig blir uvenner en dag? Blod er tykkere enn vann, og uansett så er man alltid islekt... i min familie har vi byttet mellom søsken, jeg har to søsken og mannen min har to søsken, alle gift. Så jeg har valgt søsteren min og mannen til ene barnet og broren min og kona til andre barnet, og det samme har mannen min gjort med sine søsken. Søsteren min ble fadder til ungen til en venninne av oss. Jeg ble faktisk egentlig spurt først, men jeg sa faktisk nei - nettopp av slike grunner, noe hun forstod - men søsteren min (vi var felles venn med henne) - sa ja.... vel - nå er denne damen fortsatt venn med meg, men uvenn med søsteren min... så det er litt rart sikkert for søsteren min å være fadder når de ikke har kontakt lenger :D Anonymkode: bd608...23c Ser absolutt poenget ditt. En har ingen garantier for noe egentlig men ja som regel er blod tykkere enn vann. Har hatt mine venninner det står mellom gjennom tykt og tynt så håper og tror vi beholder vennskapet. Hadde vært mer usikker om jeg var i begynnelsen av 20 årene og ikke godt gjennom tunge ting. For jeg har sett venner forsvinne da både hos meg og andre.. Får tenke en god stund til. Vet de ville sagt ja! Ganske sikker hvertfall. Ts Anonymkode: c37ce...1f5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #11 Skrevet 4. september 2016 13 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Om du har flere venninder du må velge mellom blir det nesten feil uansett hva du gjør. Da kan det sikreste være å velge de tre søsknene du har, så slipper du å tenke mer på det og surfer glatt unna noe drama. Er enig at det er det sikreste og var lenge tenkt å velge det. Men om jeg er helt ærlig med meg selv ønsker jeg å ha med venninner men kan selvsagt ikke velge alle. Det holder sikkert ikke å bare invitere de i dåp. Godt det ikke bare er meg som ser det kan gå galt i slike valg sitv. Må tenke på hva som er best for min datter og hvem jeg absolutt vil ha i livet vårt. Søsken vil være der rimelig sikker. Har liksom ikke lyst å gjøre det som er enklest til en hver tid når jeg innerst inne har andre tanker.. Som nå er veldig usikker. Var godt å spørre anonymt her😅 Anonymkode: c37ce...1f5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #12 Skrevet 4. september 2016 Ville ikke valgt venner, sier mange.. tenk på de som ikke har søsken.. Anonymkode: 06c78...6d8 1
EvaLena Skrevet 4. september 2016 #13 Skrevet 4. september 2016 Jeg ville valgt søsken, venner kan du allikevel be i dåpen. Jeg er fadder/gudmor til flere barn, men følger de ikke opp i den kristne tru av den grunn. Jeg står bare oppført som det i noen papirer pga de valgte kristen dåp. I ettertid har jo ikke faddere noen "oppgaver" de må utføre. Har også vært i dåp hvor besteforeldre er faddere til egne barnebarn, koselig det også 😊
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #14 Skrevet 4. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke valgt venner, sier mange.. tenk på de som ikke har søsken.. Anonymkode: 06c78...6d8 Godt poeng! Venner er for meg en utvidet familie💗 Ser likevel poenget i at venner kan lettere forsvinne.. Så valget av venner blir de jeg så godt det lar seg gjøre vet kommer til å bli i livet vårt. Har gjevngammle barn etc. Ts Anonymkode: c37ce...1f5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå