Gå til innhold

Blodgiver og sexpartnere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har sett at dette har blitt diskutert før, men jeg er ennå litt ukjent her og finner det ikke igjen. Sakene er at jeg  som singel, men seksuell aktiv uten fast partner er det lenge siden jeg har kunnet gi blod. Har en sex med en ny person må en vente i 6 måneder før en kan gi blod og innen 6 måneder er det ikke usannsynlig at er får lyst på sex igjen og hvis da er en ny person må en vente nye 6 måneder. En trenger ikke å ha et veldig utsvevende sexliv for å bli stoppet av den regelen. Jeg har ikke kommet meg lenger enn å melde meg som blodgiver, de gangene de har ringt etterpå har jeg sagt nei. Og jeg kritiserer ikke regelen, men jeg lurer noen ganger på om jeg har forstått den riktig. Blodbanken ringte for noen dager siden og da forklarte jeg litt mer om hvorfor jeg sier nei til stadighet. Med kun 2 sexpartnere i året kan det skje at jeg ikke kan gi blod? Jo, hvis det er de 2 samme sexpartnerne så kan jeg det, var svaret jeg fikk, uavhengig om at jeg vet at de har sex med andre i tillegg til meg. Og hvis jeg har sex med en jeg hadde sex med for 5 år siden, kan jeg gi blod da? Eller regnes det som ny partner etter et visst antall år? Jeg bytter ikke sexpartner ofte og jeg har selvsagt trygg sex for min egen del, men ringer blodbanken så har jeg hittil sagt nei, men kanskje det har vært unødvendig noen ganger.

Anonymkode: 5783b...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til blodbanken og forhør deg grundigere. 

Dersom du ikke er i et stabilt forhold, så får du bare vente med å gi blod til du er i et stabilt forhold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...