Gå til innhold

Kunne du vært sammen en slik som meg? (Til menn)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 24 år, eier egen leilighet og er student. Er litt sjenert, men kan helt fint snakke med folk, også folk jeg ikke kjenner om det kommer naturlig, men jeg er ikke den som står på bordet og synger høyest. Er generelt ikke veldig opptatt av den type oppmerksomhet eller bekreftelse. Jeg er veldig glad i dyr (Så du må nok dele livet med en hund i fremtiden, akkurat nå har jeg bare en katt) og naturen, og har veldig mye omsorg og empati. Ydmyk, kommer godt overens med de fleste, ikke mye drama osv. Er nok litt over middels smart (Det var den ydmykheten :fnise:, og liker å lese om de fleste emmer, er glad i å disukterre (altså ikke krangle om ting, men snakke om forskjellige ting, alt fra dinosaurer til verdensrommet, eller samfunnet etc). Når det kommer til forhold er jeg nok litt mer tradisjonell enn mange, venter med sex til vi er i et forhold (ikke gift da), liker at mannen er maskulin, og kvinnen er feminin, mannen er lederen i familien, men skal så klart respektere meg også. Er glad i å lage mat, og liker å ha det rent rundt meg, jeg har ikke noe i mot å gjøre det meste av husarbeidet, men ønsker ikke en mann som ikke klarer å sette en tallerken inn i oppvaskmaskinen etter bruk, eller tar ut klesvasken om jeg er opptatt når den er ferdig og han er ledig, dere skjønner poenget. Jeg er slank, har alltid fått høre at jeg er urolig pen og vakker, liker å holde meg i form, tar vare på meg selv osv.

Så til det negative, altså om det ikke var noe ovenfor som du ikke likte da. For det første så går jeg på en medisinsk diett, så er ganske store begrensinger i matveien i forhold til hva jeg kan spise. Tilpasser min mat slik at jeg kan spise likt som andre, men da med andre ingredienser osv. Føler at dette vil skremme bort mange menn i datingfasen. Om jeg ikke holder meg til dietten blir ikke magen særlig glad... Jeg har altså IBS, og magen er ofte ikke så glad selv om jeg spiser helt riktig, men hjelper hvert fall utrolig mye. Jeg syntes det er ekstremt flaut å slite med noe sånt, og skjønner ikke hvordan en mann kommer til å ville gå videre med meg når han vet slike ting, men må jo også fortelle, for er ikke bare bare for meg å gjøre alt mulig, da jeg må ha kontroll... Samtidig som jeg plutselig fikk ibs ble jeg også ekstremt utmattet, legene har ikke klart å finne ut hvorfor, og ingenting hjelper, jeg funker jo i hverdagen, men orker for eksempel ikke å være på farten hele dagen flere dager på rad, det blir heller ikke magen min så glad for... Og på toppen av det hele så tåler jeg ingen hormonell prevensjon, og kan heller ikke bruke kobberspiral etc. Så den eneste prevensjonen jeg tåler er kondom og hoppe av i svingen. Med min forrige kjæreste, 3 år (ble slutt for litt over et år siden, han var utro og jeg har nok mistet en del troen på meg selv etter det) så hoppet vi av i svingen, og brukte kondom akkurat rundt eggløsning, var aldri noe problem det.

Så ja, kunne du vært sammen en slik jente? Jeg møter ofte interesserte menn, og har mange friere, men tør aldri ta det lenger, så trekker meg vekk med en gang han vil ta det videre. /: Skjønner ikke hvorfor noen vil velge meg med alle mine problemer, når de heller kan bli sammen en frisk normal person. Hva hadde du som mann gjort om du møtte en jente som beskrevet i første avsnitt, for så å finne ut om andre avsnitt når dere ble bedre kjent, ville du likevel tatt det videre? 

Ble visst litt mye tekst, beklager for det... Håper noen tar seg tid likevel. :) 

Anonymkode: d6ec2...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

For meg så er ikke det du skriver i seg selv noe negativt. Det er noe med alle, kvinner som menn, bare i ulike grader.

De to tingene du nevner er bagateller.

Det som fremstår som negativt for meg personlig er at du virker å ha dårlig selvtillit.

Det er en ting som er viktig å ha på plass synes jeg. 

Dette går nok fint skal du se :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Arca skrev:

Hei!

For meg så er ikke det du skriver i seg selv noe negativt. Det er noe med alle, kvinner som menn, bare i ulike grader.

De to tingene du nevner er bagateller.

Det som fremstår som negativt for meg personlig er at du virker å ha dårlig selvtillit.

Det er en ting som er viktig å ha på plass synes jeg. 

Dette går nok fint skal du se :)

Takk for svar. :) Har egentlig ikke dårlig selvtillit, eller dårlig nok til å skrive her innen tydeligvis. ;) Neida, men er egentlig bare akkurat på dette punktet jeg sliter med det. Fordi jeg syntes det er en veldig flau sykdom å ha, jeg har vokst opp med den type miljø der jenter ikke går på do, eller gjør "ekle" ting, så å få en slik sykdom er jo i grunn ganske komisk. Trekker meg derfor unna med en gang det begynner å bli litt seriøst, føles kanskje ut som jeg har en viss kontroll, for da er det jeg som avbryter, og ikke han når han får vite hva som er galt med meg... 

Men jeg får kanskje prøve å unngå å date en kokk, og heller tørre å hoppe i det neste gang jeg møter en mann jeg liker.

Anonymkode: d6ec2...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

: Skjønner ikke hvorfor noen vil velge meg med alle mine problemer, når de heller kan bli sammen en frisk normal person.

Anonymkode: d6ec2...908

Du har vel en bra personlighet da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sine ting. De du sliter med, er jo ikke noe som går ut over andre. Jeg er kanskje mer på likeverd med tanke på "leder" i familien. Jeg synes at voksne mennesker skal kunne ta ansvar når det trengs, uten tanke på kjønn. Dvs at jeg skal kunne ha influensa eller en bedriten dag, uten at alt faller sammen. Ellers ikke noe som tilsier at du ikke skal kunne være en god partner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første avsnitt beskriver seriøst den PERFEKTE jenta! At du venter med sex til forhold er bare positivt. Det er altfor mange jenter som har pult et tresifra antall menn. I utgangspunktet bryr jeg meg ikke om den seksuelle fortiden til hun jeg dater, men det finnes grenser.

Når det kommer til IBS så blir jo folk utsatt i ulike grader, så jeg må nesten spørre hvor ille det er for deg. Fare: Megakleint. 

Promper du ofte ved uhell? Hva med bæsjing ved uhell (for eksempel av et kraftig støt i senga..)? Har du liksom diare 24/7? 

 

Endret av mr92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en søvnig tråd. På slutten av innlegget legger du ut om at du har hatt et forhold over 3 år, samt at du har mange interesserte menn og friere. Du har jo åpenbart ikke et problem med menn og forhold. Problemet er deg selv. Dermed blir slike tråder bare svada. 

Anonymkode: 4e1c8...67b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, mr92 skrev:

Første avsnitt beskriver seriøst den PERFEKTE jenta! At du venter med sex til forhold er bare positivt. Det er altfor mange jenter som har pult et tresifra antall menn. I utgangspunktet bryr jeg meg ikke om den seksuelle fortiden til hun jeg dater, men det finnes grenser.

Når det kommer til IBS så blir jo folk utsatt i ulike grader, så jeg må nesten spørre hvor ille det er for deg. Fare: Megakleint. 

Promper du ofte ved uhell? Hva med bæsjing ved uhell (for eksempel av et kraftig støt i senga..)? Har du liksom diare 24/7? 

 

Jeg har vært ganske hardt utsatt, men er blitt bedre, men jeg har aldri hatt uhell, takk gud, og promper heller ikke. Er mer at jeg har mye vondt i magen, til tider ekstremt vondt, kan være mye kvalm, og at jeg ofte må på do og slikt. Var sykemeldt en lang stund før, siden jeg hadde så mye smerter osv, fungerer heldigvis relativt normalt nå, men vet jo ikke hva som skjer i fremtiden heller.

1 time siden, Cronosgjesten skrev:

Alle har sine ting. De du sliter med, er jo ikke noe som går ut over andre. Jeg er kanskje mer på likeverd med tanke på "leder" i familien. Jeg synes at voksne mennesker skal kunne ta ansvar når det trengs, uten tanke på kjønn. Dvs at jeg skal kunne ha influensa eller en bedriten dag, uten at alt faller sammen. Ellers ikke noe som tilsier at du ikke skal kunne være en god partner. 

Det handler jo ikke om at jeg ikke skal ta kontroll eller bestemme ting, eller være helt tøffel, vi er jo så klart like mye verdt, men jeg respekterer mannen og bosser ikke rundt...

Anonymkode: d6ec2...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en søvnig tråd. På slutten av innlegget legger du ut om at du har hatt et forhold over 3 år, samt at du har mange interesserte menn og friere. Du har jo åpenbart ikke et problem med menn og forhold. Problemet er deg selv. Dermed blir slike tråder bare svada. 

Anonymkode: 4e1c8...67b

Jeg ble jo syk etter jeg hadde kommet inn i forholdet da... Før forholdet var jeg jo frisk og normal, så da var det ikke noe problem å inngå forholdet. Selv om jeg har mange interesserte menn vet jeg jo ikke hvordan de skulle reagert om jeg faktisk fortalte det jeg sliter med da, det er jo der problemet ligger, derfor skrev jeg tråden, for å høre synspunktene til noen menn her inne. :) Om du vil, kan du godt lese teåden min igjen før du skal sove i natt, så kanskje du sovner raskere. :)

Anonymkode: d6ec2...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en veganer i mange år, så spesielle dietter går helt fint. Prevensjonsbruk finner man da også ut av. Er litt mer skeptisk til at du ønsker at "mannen er lederen i familien." Hva betyr det? Jeg ønsker en likestilt partner, som er med på å ta ansvar, ikke en jeg må ledsage. Har hatt tidligere forhold som utviklet seg litt i retningen av far-datter-forhold, det orker jeg ikke igjen, så kanskje jeg er litt var på det...

 

-Mann33 

Anonymkode: 68fad...60a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan finne deg en som har samme sykdom? Det fins vel støttegrupper og sånt... da faller den forklaringsbiten bort:)

Anonymkode: 99954...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt tidligere forhold som utviklet seg litt i retningen av far-datter-forhold, det orker jeg ikke igjen, så kanskje jeg er litt var på det...

-Mann33 

Anonymkode: 68fad...60a

Var det fordi dama di var sjenert og usikker, eller bare likte hun ikke ta ansvar? Annet?

Anonymkode: 7877a...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sammen med en veganer i mange år, så spesielle dietter går helt fint. Prevensjonsbruk finner man da også ut av. Er litt mer skeptisk til at du ønsker at "mannen er lederen i familien." Hva betyr det? Jeg ønsker en likestilt partner, som er med på å ta ansvar, ikke en jeg må ledsage. Har hatt tidligere forhold som utviklet seg litt i retningen av far-datter-forhold, det orker jeg ikke igjen, så kanskje jeg er litt var på det...

 

-Mann33 

Anonymkode: 68fad...60a

Litt dårlig på å forklare, mener ikke at jeg ikke klarer å ta egne valg, og ikke noe far datter opplegg, vi er jo så klart likestilte, men en naturlig dynamikk med mer tradisjonelle kjønnsroller. Elendig på å forklare nå, men akkurat det punktet er jo ikke noe problem uansett. :) 

Anonymkode: d6ec2...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Var det fordi dama di var sjenert og usikker, eller bare likte hun ikke ta ansvar? Annet?

Anonymkode: 7877a...87e

tja... tror nok det var mange ting. Jeg er nok også fort han fyren som tar mye ansvar (storebrorkomplekser :P ) Tror det er komboen meg og min personlighet, og litt usikre milde jenter. Hun likte at jeg tok ansvar og jeg liker å ta ansvar, men det kommer jo til et punkt hvor det blir for mye.

-Mann33

Anonymkode: 68fad...60a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Spiderman

Alt jeg kan si er at du på papiret høres ut som en bra dame.

Alt det du negative du ramser har ikke noe å si om du finner en person du klaffer godt med uansett.  For det er vel det du er ute etter, er det ikke? Du må ikke være perfekte for at noen skal like deg og er du perfekt så er det ingen som liker deg:)

Endret av Spiderman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Spiderman skrev:

Alt jeg kan si er at du på papiret høres ut som en bra dame.

Alt det du negative du ramser har ikke noe å si om du finner en person du klaffer godt med uansett.  For det er vel det du er ute etter, er det ikke? Du må ikke være perfekte for at noen skal like deg og er du perfekt så er det ingen som liker deg:)

Tror nok bare jeg er så flau over det problemet mitt, og så pluss slitenhet og det andre, så føler jeg meg bare så lite verdt på en måte. :/ Men jeg syntes svaret ditt var veldig koselig. :)

Anonymkode: d6ec2...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt dårlig på å forklare, mener ikke at jeg ikke klarer å ta egne valg, og ikke noe far datter opplegg, vi er jo så klart likestilte, men en naturlig dynamikk med mer tradisjonelle kjønnsroller. Elendig på å forklare nå, men akkurat det punktet er jo ikke noe problem uansett. :) 

Anonymkode: d6ec2...908

Det er da du mister meg litt, for jeg forstår ikke helt hva du legger i det. For min del har jeg erfart at det kan  bli et problem. 

 

Huff, nå kverulerer jeg merker jeg.... Du finner helt sikkert noen som vil ha det altså. Av det du ramser opp, så virker du som en fin dame :) 

-Mann33

Anonymkode: 68fad...60a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...