Gå til innhold

Puddel og allergi

Gamla :)

Anbefalte innlegg

Jeg har allergi mot hund, men har hatt puddel før, det gikk bra.

Det sies at puddel er en allergivennllg rase for at den ikke røyter osv. Jeg skaffet meg en puddel valp, den var Ikke allergivennlig. Dag 4 så begynte jeg å tette til i nesa og klø i øynene. etter en uke begynte jeg og hoste, til slutt fikk jeg bihulebetennelse og lungebetennelse. dro på legevakta da jeg hostet blod og til fastlegen en dag etter. fikk antibiotika, og jeg ga tilbake hunden til opptretter.
 og vi fikk tilbake pengene,

Det jeg stusset litt på var at den luktet sikkelig hund, kan man reagere på den lukta?

Jeg  leste det at noen puddler er mer allergifremkallene en andre, man kunne eks tåle den ene valpen men eks. ikke broren i samme kull, jeg lurer på de hundene som lukter mer en andre er de mer allergifremkallene?

for den andre puddelen jeg hadde den luktet ikke noe, men den jeg fikk 4 august 2016 som jeg måtte gi tilbake den luktet veldig.

Er det fler med erfaring her ang puddel og allergi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke pelsen man i utgangspunktet er allergisk mot sånn sett.. Det er vel allergener som finnes i spytt, talgkjertler og urin.. Som samler seg i huden / pelsen.. Men det stemmer det, at du kan reagerer på enkelte hunder og andre ikke. Det er i utgangspunktet ingen hunder som er "allergifrie" sånn sett. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men noen er allergivennlig. Jeg nevnte det for kennel, sa fra til henne at jeg har allergi og ville ha en allergivennlig rase, men så gir ho meg den som er mest allergifremkallende i hele kullet. Noen som har forslag hvem såpe som tar vekk allergener? Opptretter fikk tilbake valpen. Jeg sa jeg har lungebetennelse og 40 i feber lurte på om ho kunne møte oss halvveis, men det kunne ho ikke, så da måtte jeg sitte syk i bil i 5 timer. Lite seriøs opptretter.

Endret av Phaedra
Ryddet for identifisering av kennel (injurier). Phaedra,adm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du outer en oppdretter her - ikke ok! Hun kan ikke vite "hvilken hund som er den mest allergivennlige" - det er UMULIG Å SI! Ingen vet hvilken hund du vil reagere på. 

Høres ut som du ikke kan ha hund... 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du prøve med hund, igjen, så lån deg en hund. Selv om det ikke er noen garanti for at du ikke vil reagere like eller enda kraftigere ved neste hjemmebesøk av hund, uansett rase, så unngår i hvertfall hunden da å komme til et hjem for så å måtte dra igjen. 

Anonymkode: 457d0...f33

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Aamu skrev:

Nå synes jeg du outer en oppdretter her - ikke ok! Hun kan ikke vite "hvilken hund som er den mest allergivennlige" - det er UMULIG Å SI! Ingen vet hvilken hund du vil reagere på. 

Høres ut som du ikke kan ha hund... 

Nei aldri mer hund her. Mistet helt lysta etter jeg ble alvorlig syk+ at puddel står som selvskapshund, men dette var brukshund, så den var mye mer masete en andre selvskapshund raser. Aldri mer hund. Opptretter burde informert at det er en brukshund som må brukes som krever mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 9/5/2016 at 18.28, Gamla :) skrev:

Nei men noen er allergivennlig. Jeg nevnte det for kennel, sa fra til henne at jeg har allergi og ville ha en allergivennlig rase, men så gir ho meg den som er mest allergifremkallende i hele kullet. Noen som har forslag hvem såpe som tar vekk allergener? Opptretter fikk tilbake valpen. Jeg sa jeg har lungebetennelse og 40 i feber lurte på om ho kunne møte oss halvveis, men det kunne ho ikke, så da måtte jeg sitte syk i bil i 5 timer. Lite seriøs opptretter.

Hvordan mener du at hun kunne vite at den valpen du fikk liksom skulle være den mest allergifremkallende valpen i hele kullet? Det er helt umulig for en oppdretter å vite det. Jeg syns du virker meget useriøs og jeg liker heller ikke at du outer denne oppdretteren slik du gjør. Du skal være glad for at du fikk returnert valpen uten å tape penger på det. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gamla :) skrev:

Nei aldri mer hund her. Mistet helt lysta etter jeg ble alvorlig syk+ at puddel står som selvskapshund, men dette var brukshund, så den var mye mer masete en andre selvskapshund raser. Aldri mer hund. Opptretter burde informert at det er en brukshund som må brukes som krever mye. 

Du kan ikke avgjøre hva en valp behøver som voksen når den er en valp. Forstår ikke hva du mener? Puddel er ikke en brukshund, det er en selskapshund. En allsidig selskapshund, selv om den er smart så krever den relativt lite sammenlighet med andre hunderaser og er veldig tilpasningsdyktig. Det er ikke en brukshund som KREVER arbeid, hver dag. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang valp blanding av nakenhund og Yorkshire terrier , den var ikke så masete som puddelen og den var mer allergivennlig. Men den reagerte jeg også på, men tenkte at det gikk bra med puddel for det sto over alt at folk med allergi kunne ha puddel. Men ikke jeg. Aldri mer hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gamla :) skrev:

Alle valper er masete og krevende uavhengig om den går under betegnelsen brukshund eller selskapshund. Jeg tror nok du i utgangspunktet ikke var helt forberedt på hva det vil si å få en valp i huset. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Gamla :) skrev:

Jeg hadde en gang valp blanding av nakenhund og Yorkshire terrier , den var ikke så masete som puddelen og den var mer allergivennlig. Men den reagerte jeg også på, men tenkte at det gikk bra med puddel for det sto over alt at folk med allergi kunne ha puddel. Men ikke jeg. Aldri mer hund

Det er individuelle forskjeller, og puddelen kan være litt "på", men det er alle valper også. Om de ikke er det, er det noe galt med dem. Hunder skal ikke være sky, de skal søke kontakt. Det er et sunnhetstegn (alt med måte, såklart)

Ingenting som står skrevet om allergier gjelder alle. Det gjelder mange, kanskje de fleste, men aldri alle. Dessuten så vil alle hunder, som er ute i marka, dra med seg både støv, skitt og pollen inn.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Veslefrikk skrev:

Hvordan mener du at hun kunne vite at den valpen du fikk liksom skulle være den mest allergifremkallende valpen i hele kullet? Det er helt umulig for en oppdretter å vite det. Jeg syns du virker meget useriøs og jeg liker heller ikke at du outer denne oppdretteren slik du gjør. Du skal være glad for at du fikk returnert valpen uten å tape penger på det. 

Jo tapte nesten 5000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aamu skrev:

Det er individuelle forskjeller, og puddelen kan være litt "på", men det er alle valper også. Om de ikke er det, er det noe galt med dem. Hunder skal ikke være sky, de skal søke kontakt. Det er et sunnhetstegn (alt med måte, såklart)

Ingenting som står skrevet om allergier gjelder alle. Det gjelder mange, kanskje de fleste, men aldri alle. Dessuten så vil alle hunder, som er ute i marka, dra med seg både støv, skitt og pollen inn.. 

Det er sant, jeg er allergisk også mot husstøv, pollen, katt, hund. Så kan selvfølgelig reagere på ting den tar med seg inn. Den var mye mer aktiv en andre hunder jeg har hatt før. Krevde nesten like mye som en boxer.

krevde mye mer enn f.eks en Yorkshire terrier 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Gamla :) skrev:

Jo tapte nesten 5000

Tror ikke helt på det her. Tenker at du tilpasser historien litt, fordi hvis ikke så ville du skrevet det i hovedinnlegget. Du skrev: fikk tilbake pengene. Hadde du tapt 5000,- så hadde du garantert skrevet det også mtp alt annet du klarte å beskrive grundig. 

Anonymkode: 3d4da...673

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it
Den 05/09/2016 at 12.38, Gamla :) skrev:

Alle hunder trenger stimuli, uavhengig av om de er listet som selskapshunder eller brukshunder.

For meg virker det som om du ikke har satt deg godt nok inn i hva det vil si å ha hund, spesielt ikke kombinasjonen hund og allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ClickB4it skrev:

Alle hunder trenger stimuli, uavhengig av om de er listet som selskapshunder eller brukshunder.

For meg virker det som om du ikke har satt deg godt nok inn i hva det vil si å ha hund, spesielt ikke kombinasjonen hund og allergi.

Har hatt tre hunder før uten noe problem, men de var fornøyd med en tur om dagen og lete etter godbiter. Men ikke puddelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Gamla :) skrev:

Har hatt tre hunder før uten noe problem, men de var fornøyd med en tur om dagen og lete etter godbiter. Men ikke puddelen

Du må jo seriøst tulle med oss? Du kjøper en liten valp, og synes den maser og krever mye fordi den ikke klarer seg med en tur pr dag? Tror kanskje du skal gå på Toys r'us hvis du skal ha dyr igjen...

Anonymkode: ccb4d...017

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gamla :) skrev:

Herregud da menneske. Skaff deg en bamse du, virker ikke som at du er en egnet dyreeier. 

Anonymkode: 52f0a...2ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste over skriver, så synes jeg det er svært useriøst av deg å skrive kennelnavnet i innlegget ditt.

I tillegg så skjønner jeg ikke hvor du skal med dette her? Ser du har postet samme innlegg på Hundesonen (bortsett fra at fakta som feks beløp du tapte ikke stemmer over ens) http://hundesonen.no/topic/82363-puddel-valp/

Du kan da umulig mene at en valp som antageligvis var ca. 8 uker da du hentet den kan klare seg med tur en time om dagen...?

Jeg kan ærlig innrømme at jeg har holdt på å gå på veggen av min valp, men nå som han snart er 5 måneder er han MYE roligere enn de første ukene jeg hadde han. Uansett kan man ikke se store forskjeller på hva en spesifikk rase trenger av stimuli når de er såpass små. 

Angående det med allergi så kan det komme helt an på individet, jeg har en rase som er kjent for å være ekstremt allergifremkallende og har en bror som er veldig allergisk, men han reagerer nesten ikke på hunden min. 

Virker nesten som du ga tilbake hunden fordi den luktet hund og ikke blomster.

Skjerp deg.

Anonymkode: c119f...36d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...