AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 Hej, jeg skal flytte til Stavanger pga job kommende sommer og begynder lige at tænke over hvor jeg skal bo. Jeg har kun en eneste gang været til byen til jobsamtale og kender ikke området, men nu har jeg læst en del på nettet. Jeg elsker havet, ville gerne bo tæt på vandet et sted - havnen eller kystområde - men jeg kan også godt lide at have korte avstande til job og by, men foretrækker dog at bo i rolige områder. Nu har jeg læst at især Hundvåg og den centrale del af byen ikke er særlig tryg, med høj kriminalitet og mange invandrere. Det samme holder for Forus og Randaberg og Lura i Sandnes, med store flygtninge-centre, og Kvernevik har et dårligt rygte.... Forskellige andre steder har jeg måttet opleve nogle ting jeg ikke vil opleve igen, og jeg kan ikke flytte i sikke områder igen, hvor jeg ikke tør gå på gaden om aftenen. Nu er jeg selv ikke norsk som i kan læse, men skal helst bo i et område, hvor der bor mest nordmænd. Jeg tænkte mig at kunne cykle til job, men eftersom jeg i hvert fald skal købe en bil, så vil jeg måske foretrække at køre lidt længre til arbejdet og bo i et godt område. Har også kigget lidt på øerne, Amøy og Rennesøy... det er lidt langt for at køre hver dag ind i byen, og så lidt dumt med bompenge osv. men det passer godt med havet måske. Frygter bare det kan blive for ensomt derude. Er der ikke et sted i kan anbefale? Det er først i juni kommende år jeg skal flytte, men jeg skal alligevel tænke over det hele. Anonymkode: d4bd5...1b5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Hundvåg eller Buøy Anonymkode: 75eaf...4db
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #3 Skrevet 4. september 2016 Hundvåg er da kjempe rolig. Stort sett eldre og barnefamilier. Anonymkode: 5b863...544
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #4 Skrevet 4. september 2016 Madla og Tjensvoll er rolige og trygge bydeler. Kort vei til Hafrsfjord og møllebukta :-) Anonymkode: ef929...a12
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #5 Skrevet 4. september 2016 Er du kvinne eller mann? Områder med mange flyktninger er generelt ikke noe å uroe seg for om du er mann. Og Hundvåg vil være et godt valg. Valgene blir dog færre om du er kvinne. Anonymkode: b3927...b7a
idadk Skrevet 4. september 2016 #6 Skrevet 4. september 2016 Jeg er en kvinde - derfor spørgsmålet her i forum. Tak for svarene indtil nu! Oprindeligt tænkte jeg også på Hundvåg, men på nettet læste jeg en del om uro i nogle gader der, meget politi osv. - det undrer mig lidt. Forskellige andre steder i Danmark, Tyskland og Frankrig har jeg boet tæt på asylmodtagninger eller tæt på nogle ghettoregioner - og der var en masse problemer og også jeg personligt fik problemer med nogle af dem der... Men misforstå mig ikke - jeg har mange gode venner og kollegaer fra områdene flygtninge kommer fra - desværre er jo bare ikke alle så godt at leve sammen med. Så jeg skal kigge på Madla og måske Hundvåg... Hvad synes i om Randaberg/Dusavik?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #8 Skrevet 4. september 2016 Jeg har bodd på Buøy i noen måneder, men har ikke lagt merke til noe kriminalitet eller uroligheter. Er det virkelig ille på Hundvåg og Buøy?? Anonymkode: 5df97...974
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 Et øyeblikk siden, idadk skrev: Hvad synes i om Randaberg/Dusavik? Randaberg er ikke i Stavanger det er en egen kommune. Men det er et helt greit sted . Dusavik som er en del av Tasta er også et helt greit sted.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #10 Skrevet 4. september 2016 Jeg har bodd i Randaberg sentrum, en helt ok plass. Gode bussforbidelser til Stavanger alle 15 min. Tasta er bra, Hundvåg også. Hundvåg er dyrt og mange barnefamilier bor der, men det finnes områder med rusavhengige o.l. Men de er stort sett helt ufarlige. Tror ikke det er noen steder i Stavanger som er veldig belastet, der det blir ansett som farlig/vanskelig å bo. De eneste stedene jeg ville vært forsiktig med (om jeg hadde vært redd for slikt) hadde vært Kvernavik og Storhaug. Anonymkode: 77026...b58
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #11 Skrevet 4. september 2016 Eneste politi jeg har sett på hundvåg er han jeg leier hos Tror det bor en del politifolk her ute. Anonymkode: 5b863...544
Fjompen Skrevet 4. september 2016 #12 Skrevet 4. september 2016 Tjensvoll og Saxamarka er områder som tidligere var veldig belastet, men som nå er flotte områder med mye barnefamilier. Nært skogsområder og gode bussforbindelser/enkel sykkelvei til sentrum. Du må være obs på at det snart kommer en ny bomring som gjør at alle områder utenom sentrumsnært Våland/Storhaug/Eiganes må betale for å kjøre inn til sentrum.
tørkestativ Skrevet 4. september 2016 #13 Skrevet 4. september 2016 Eneste stedene jeg ville holdt meg unna er storhaug og kvernevik.. jeg har selv bodd på sunde en stund, og selvom det er veldig nærme kvernevik er det en kjempeflott og rolig plass med flere barnefamilier. Ellers vil jeg anbefale tjensvoll eller madla. Tjensvoll har tidligere vært et veldig belastet område men ikke nå lenger
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #14 Skrevet 6. september 2016 Hundvåg/Buøy er et trygt og godt sted. Personlig ville jeg holdt meg unna Storhaug og Kvernevik. Randaberg og Dusavik er for langt unna byen, dessuten må du gjennom Tjensvoll-krysset, som er et helvete i rush-tiden. Hvorfor ikke Sandnes? Lura er et fint området, men hold deg unna Roald Amundsengate....der er det masse rart. Men, uansett hvor en bosetter seg, finnes hyggelige naboer. Og så vil det selvfølgelig også alltid være noen rare. Anonymkode: bd337...0cc
Stellia Skrevet 14. september 2016 #15 Skrevet 14. september 2016 (endret) Jeg hadde også satset på Hundvåg. Superfint område. Også Madla Der har jeg bodd i 7 år. Endret 14. september 2016 av Stellia
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #16 Skrevet 14. september 2016 Randabeg er et veldig rolig område med mange, mange barnefamilier. Det tar 20-30 min med buss inn til Stavnger, alt etter hvilken buss du treffer på. Kort vei til to fine strender er det også. Hundvåg er også en veldig fin plass. Hundvåg har kanskje et dårlig rykte, men ut i fra mine erfringer så er det reltivt rolig der også. Stort pluss at det er nær Stavanger sentrum og har gode bussforbindelser. Anonymkode: 125c9...325
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå