Gjest NotNaomi Skrevet 9. september 2016 #21 Skrevet 9. september 2016 Den 4.9.2016 at 10.28, AnonymBruker skrev: Det handler vel mest om hvordan barna skal ha det, ikke foreldrene. Og når det er store inntektsforskjeller vil det bli stor forskjell for barna på den ene uken og den andre. Da kan man jevne det ut ved hjelp av bidrag, for barnas skyld. Anonymkode: dc895...e1f For barnas skyld? De får nok det de trenger pluss litt ekstra regner jeg med når moren har såpass inntekt. Er det ikke like greit at de ser at det er forskjeller og godta det? Eller handler alt om penger?
Gjest NotNaomi Skrevet 9. september 2016 #22 Skrevet 9. september 2016 Den 4.9.2016 at 10.14, AnonymBruker skrev: Hvordan deler andre utgifter til barn når det er stor forskjell på hva mann tjener. Har barna 50% hver. far tjener over 1 mil jeg halvparten. Finnes det noen regler for dette? føles feil siden det er så stor forskjell på økonomiene. Anonymkode: 0070d...8f2 Føles feil,hvordan da? Er det sånn at ungene krever ting fra deg som du ikke får gitt dem? Er det du som føler deg utilstrekkelig? Uansett så må du vel bare godta at faren tjener mer,og ungene lider ikke akurat noen nød. Eksmannen min har også veldig god inntekt,og jeg har mindre enn deg. Har aldri slått meg at det er urettferdig,og ungene har heller aldri nevnt noe om det.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #23 Skrevet 9. september 2016 Dere er ikke sammen lenger. Det er irrelevant at du føler dere burde "sitte igjen" med det samme. Anonymkode: ad4c2...cd6 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #24 Skrevet 11. september 2016 Bruk nav sin bidragskalkulator og forhold deg til den. Fint om far vil bidra ekstra, men synes ikke du kan verken kreve det eller forvente det. Du sier ingenting om far sin situasjon. Kanskje jobber han overtid eller har brukt mye tid og energi på god utdannelse og gitt avkall på annet? Skal han jobbe hardt og la pengene gå til deg? Har han ny famile? For ikke nødvendigvis slik at han vet hva du bruker pengene til. Hvis han f.eks kjøper ekstra klær eller utstyr til felles barn kan du jo selge dem videre eller spare dem om du får flere barn, mens far ikke har samme mulighet. Når det er sagt synes jeg barnebidrag er innviklet. Ikke slik at barna koster mer eller mindre selv om mor eller far tjener mer. Heldigvis fins det økonomiske ordninger gjennom nav for de som har dårlig råd. Anonymkode: 432d6...70b 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #25 Skrevet 11. september 2016 Den 4. september 2016 at 10.22, AnonymBruker skrev: De som velger å avtale 50/50 har jo råd til det. Man deler 50/50 på fellesutgifter til barna. Er ikke fars feil at han tjener bedre enn deg. Har du ikke råd bør dere ha en 60/40 eller 70/30-ordning? Anonymkode: b86f5...5ab Det du skriver stemmer nok-at alenemødre bruker barna som inntektskilde , men det er ikke økonomien som skal avgjøre hvor mye de to foreldrene skal ha barna.. Og he man ikke råd til det burde den med best økonomi fått hatt barna... Anonymkode: 0fbb7...1fa
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #26 Skrevet 11. september 2016 Den 9. september 2016 at 19.00, volfram skrev: Ts nei jeg er ikke fattig. Men føler at forskjellen er stor på hva vi sitter igjen med når fellesutgifter er betalt.Jeg unner barnas pappa det han tjener. Er fellesutgifter 6000kr pr mnd kunne han betalt 4000kr og jeg 2000kr . Hvorfor mener du at far skalbetale 2/3 ? Du vet at far betaler nesten 50% skatt?- og dermed sitter han ikke igjen med så veldig mye mer enn deg... Selv tjener du like mye som min bror og svigerinne tilsammen... Og de må fint betale det det koster å ha barna .. Anonymkode: 0fbb7...1fa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå