solfaktor1 Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 De siste gangene jeg har spist egg har jeg blitt veldig kvalm og fått diare, dette har skjedd flere ganger både med kokt og stekt egg. Jeg er i midten av 20 årene og har ikke reagert på egg tidligere. Det kan jo også nevnes at jeg ikke reagerer på annet enn hvis jeg spiser hele egg. Jeg merker ikke noe til det om det er egg i en kake f.eks. Problemet er jo at jeg har så utroooolig yst på egg og bacon til frokost i dag! Men jeg kan jo ikke gjøre meg selv syk sånn helt uten videre. Derfor lurer jeg på om det er noe som funker for andre med eggallergi? Kan man f.eks. spise noe annet samtidig som gjør symptomene bedre? Eller har du noen andre triks? Kan ikke se for meg et helt liv uten egg og bacon frokost....
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Nå synes jeg du er veldig rask med å dra konklusjonen at du faktisk har allergi basert på noen tilfeller av løs mage. Jeg tror du setter ting i sammenheng som egentlig ikke henger sammen, altså det å spise egg og bli dårlig. Jeg ville spist egg, hadde aldri i verden tenkt så mye over toalettvanene mine at jeg satte det å spise egg noen ganger i forbindelse med magetrøbbel. Anonymkode: 52dc1...d11
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #3 Skrevet 4. september 2016 Pluss at de fleste reagerer på rått egg, ikke tilberedt egg. Anonymkode: 52dc1...d11
solfaktor1 Skrevet 4. september 2016 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå synes jeg du er veldig rask med å dra konklusjonen at du faktisk har allergi basert på noen tilfeller av løs mage. Jeg tror du setter ting i sammenheng som egentlig ikke henger sammen, altså det å spise egg og bli dårlig. Jeg ville spist egg, hadde aldri i verden tenkt så mye over toalettvanene mine at jeg satte det å spise egg noen ganger i forbindelse med magetrøbbel. Anonymkode: 52dc1...d11 Det er godt mulig at allergi er feil ord å bruke men når jeg selv merker at når jeg spiser egg så blir jeg dårlig -og ikke hvis jeg ikke spiser egg, så er jo sammenhengen ganske lett å se for meg personlig i hvert fall.
solfaktor1 Skrevet 4. september 2016 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pluss at de fleste reagerer på rått egg, ikke tilberedt egg. Anonymkode: 52dc1...d11 Jeg har aldri spist rått egg så det er godt mulig at jeg reagerer på det også men det er ikke nødvendig for meg å finne ut av...
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #6 Skrevet 4. september 2016 2 minutter siden, solfaktor1 skrev: Det er godt mulig at allergi er feil ord å bruke men når jeg selv merker at når jeg spiser egg så blir jeg dårlig -og ikke hvis jeg ikke spiser egg, så er jo sammenhengen ganske lett å se for meg personlig i hvert fall. Ok, da får du la være å spise egg da. I matlaging ellers kan du jo bruke erstatningspulver, men speilegg/eggerøre er vanskelig å få til uten egg. Sorry. Anonymkode: 52dc1...d11
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #7 Skrevet 4. september 2016 2 minutter siden, solfaktor1 skrev: Jeg har aldri spist rått egg så det er godt mulig at jeg reagerer på det også men det er ikke nødvendig for meg å finne ut av... Noen ganger er det tilstrekkelig at egget har rennende plomme. Aldri fått noe med rått egg? Ikke engang eggedosis? Anonymkode: 52dc1...d11
solfaktor1 Skrevet 4. september 2016 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger er det tilstrekkelig at egget har rennende plomme. Aldri fått noe med rått egg? Ikke engang eggedosis? Anonymkode: 52dc1...d11 Så det kan hende jeg ikke reagerer om plommen er gjennomstekt? (har ingen peiling så jeg må ha det inn med teskje ) Eggedosis har jeg jo spist ja! men det er mange år siden og jeg har ikke reagert på egg før nå det siste året.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 Eggehvite har et protein man kan bli allergisk mot. Eggeplommen kan gi intoleranse. Allergi påvises ved blodprøve. Anonymkode: 2667a...c53
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #10 Skrevet 4. september 2016 Jeg er intolerant mot egg, jeg har levd meg magekramper og diarè i mesteparten av mitt liv, legen fant aldri utav det, men tok tak i det selv og skrev matdagbok for noen år siden, og kuttet ut egg og gulost, og jeg har fått et nytt liv, uten magevondt. Helt fantastisk Jeg kan også spise egg i kake / pannekaker. Anonymkode: 53dc1...94c
solfaktor1 Skrevet 4. september 2016 Forfatter #11 Skrevet 4. september 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er intolerant mot egg, jeg har levd meg magekramper og diarè i mesteparten av mitt liv, legen fant aldri utav det, men tok tak i det selv og skrev matdagbok for noen år siden, og kuttet ut egg og gulost, og jeg har fått et nytt liv, uten magevondt. Helt fantastisk Jeg kan også spise egg i kake / pannekaker. Anonymkode: 53dc1...94c Så bra at du fant ut av det Det må ha vært slitsomt å bli syk uten å vite hva som var grunnen til det. Det høres ut som om vi reagerer ganske likt på egg. Bare kjipt å ikke kunne spise en skikkelig speilegg-frokost!
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #12 Skrevet 4. september 2016 Jeg er allergisk mot egg og kan ikke spise det i noen former. Ikke i kaker, pannekaker, vafler, saus osv. "Kan inneholde spor av" er uaktuelt. Og speilegg ville vært døden for meg. Dette ønsker du ikke. Anonymkode: 2667a...c53
Aamu Skrevet 4. september 2016 #13 Skrevet 4. september 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Pluss at de fleste reagerer på rått egg, ikke tilberedt egg. Anonymkode: 52dc1...d11 Jeg reagerer på tilberedt egg, det er en grunn til at egg står opplyst på mange matvarer - selv om det er/blir varmebehandlet... for en påstand..
Aamu Skrevet 4. september 2016 #14 Skrevet 4. september 2016 Jeg tåler egentlig ingenting av det jeg liker, TS, og det er bare noe man må lære seg og leve med. Finn andre gleder i livet Jeg drikker Farris og later som det er cola, så godt jeg bare kan Går greit med f.eks Ramlösa, for boksecola smaker jo bare kullsyre uansett så blir nesten samme smaken. Et liv uten egg&bacon går helt fint, du kan jo tross alt spise bacon Det kan jeg og. Men kan se langt etter kakao og sjokolade, f.eks. Som hele livet har vært min beste venn Både i nøden, sorgen og i gleden Men det går det og! Vi finner andre gleder, ikke sant?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå