Gå til innhold

Erfaringer med Vallergan?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes andre og bedre medikament du kan bruke. Snakk med legen din :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt insomnia i 6 år og vallargan var det første jeg prøvde. Aldri igjen!  Jeg fikk så hangover at jeg sovnet i tannlegestolen hele tiden når jeg hadde tatt det dagen før. Og jeg har sinnsykt tannlegeskrekk så adrenalinet burde holdt meg våken, men neida. Etter dette har jeg prøvd mye forskjellig. Men alle reagerer jo forskjellig på ting, så prøv vallargan når du vet du kan sove lenge dagen etterpå.

Skrevet

Hangover etter Vallergan pleier å minke når man bruker det jevnlig.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, linsejesus skrev:

Hangover etter Vallergan pleier å minke når man bruker det jevnlig.

Ikke etter min erfaring.

Skrevet

Fikk tidenes hangover :sFun_sleeping: Men har kjøpt reseptfri antihistamin-sovetabletter i utlandet før som har hjulpet fint på søvn og ikke gitt hangover, så tror det må være noe spesielt ille med Vallergan.

Skrevet

Haha, skjønner ikke hvorfor alle legene fortsetter å skrive ut vallergan når alle får så hangover av det!

Jeg følte meg skikkelig fyllesyk langt utpå dagen etter jeg tok det. Prøvde over en periode,  men ville heller være søvnløs enn å føle meg hangover og som en zombie! 

Anonymkode: d783b...847

Skrevet

Jeg føler meg mye mer opplagt med Vallergan enn uten og søvnløs. 

Anonymkode: 88304...941

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøvde de en gang når jeg sleit mye med søvn. Fikk ingen hangover dagen etter. Kunne ta 3 tabletter klokka 21. Også være klar for jobb klokka 07. Jeg er typisk trøtt hele tiden, men følte meg litt mindre trøtt dagen etter jeg tok vallergan. Brukte de i god tro helt til en lege er nær ved å få tatt fra meg førerkortet. Er vist ikke lov å kjøre bil med vallergan i blodet. Selv ikke om du føler deg bra. Kommer en idiot og kjører inn i bilen din og det blir tatt blodprøver av deg, og du har stoffet i vallergan i blodet vil du få skylden åkke som. Dette fikk jeg strengt fortalt av en lege etter mange måneders bruk med mye bilkjøring dagen etter.

Skrevet

Husk at det heller ikke er lurt å kjøre bil når du er trøtt. 

Anonymkode: 88304...941

• Liker 1
Skrevet

vallergan er genialt hvis du sliter med uro, oppvåkninger og kort søvnlengde fordi den er lett beroligende og gjør deg trøtt og at du sover dypere og lengre. Men den er tull om du sliter med å sovne. Imovane (Zopiklone) er for innsovning men er vanedannende ved lagtidsbruk.

Det er mulig at siden du uansett bare sliter med søvn i kortere perioder heller kunne brukt Imovane. Diskuter det med legen.

Ellers vill jeg prøvd det du sa selv. Prøv vallergan en helg du ikke stresser. Ta den tidlig på kvelden. 2-3 timer før du legger deg. 21 f.eks.den trenger flere timer før den virker og du unngår hangower.

Anonymkode: 2cd7a...c3a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...