AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Har fått et brett med dette utskrevet av legen for å prøve i perioder der jeg sover dårlig (eksamenstid, andre stressperioder, etc). Har hørt mange "skrekkhistorier" om hangover fra disse tablettene, så tror nok ikke jeg tør å eksperimentere med dem midt i eksamenstiden, hvis det er slik det er. Skal nok tetse dem ut når jeg har ei frihelg der jeg har tid til å sove utpå neste dag hvsi jeg blir helt ødelagt av dem.. I mellomtiden lurer jeg på om noen andre har noen erfaringer med Vallergan, som sovemedisin, som de vil dele? Jeg er ca. 65 kg (hvis det er av betydning) og bruker ingen medisiner til vanlig, så vil tro at når det står "1-3 tabletter ved behov" så bør jeg kanskje ikke starte med 3 akkurat. Anonymkode: fa21f...161
Gjest 123Sol Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 (endret) Har alltid fått hangover av dem, så orker ikke ta dem. Blir også fort sur og irritert pga hangoveren. Spør etter noe som heter Melatonin. Ingen hangover dagen derpå Endret 3. september 2016 av 123Sol
Gjest Hold the door Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #4 Skrevet 3. september 2016 Auda.. Er nesten mer redd for mareritt enn hangover. TS. Anonymkode: fa21f...161
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #5 Skrevet 3. september 2016 Ekstrem hangover dagen etter her også , ble helt vrak Anonymkode: ba0cf...fe8 1
Gjest Hold the door Skrevet 3. september 2016 #6 Skrevet 3. september 2016 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #7 Skrevet 3. september 2016 Blir fullstendig udugelig dagen etter. Anonymkode: 9bcad...1f4 2
Gjest lizard queen Skrevet 4. september 2016 #8 Skrevet 4. september 2016 Hjelper ikke på innsovning. Sover kanskje litt tyngre av dem, men blir så groggy dagen etterpå at det ikke er verdt det. Skaff deg ZMA i stedet. Er ikke noen mirakelkur det heller med det er bedre enn Vallergan, og mye bedre for kroppen din.
DaAg Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 Ble så hangover at jeg ikke husket det første delen av dagen etter! Og hodepine hvis jeg husker riktig? Fikk etterhvert Zopiklon, som fungerte bra, men det var veldig vanedannende. Er enig i at melatonin er noe å sjekke ut
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #10 Skrevet 4. september 2016 Ta vallergan tidlig på kvelden. Fra 18:00 til 20:00, ettersom når du legger deg. Er noe med halveringstiden som er lang på disse, dermed er man groggy dagen etter. Anonymkode: c0e81...0aa 2
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 4. september 2016 #11 Skrevet 4. september 2016 Jeg har tatt Dormidina (kjøpt i Spania) som tilsvarer Vallergan. Fikk ingen bivirkninger av de,sov som en gris. Men med Imovane fikk jeg sånn hangover-følelse dagen derpå.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 4. september 2016 #12 Skrevet 4. september 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #13 Skrevet 4. september 2016 Den eneste måten å finne ut hvordan nettopp du reagerer, er å ta en tablett utenom eksamensperioden. Anonymkode: 4fb51...a84 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 4. september 2016 #14 Skrevet 4. september 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #15 Skrevet 4. september 2016 Vallergan er egentlig allergitabletter av første generasjon antihistaminer. Bivirkningen a antihistaminer av første generasjon, er tretthet. Derfor brukes disse idag i all hovedsak som "sovemedisin". Stiller spørsmål ved at du har fått utskrevet ett brett og ikke en pakke. http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/vallergan-sanofi-aventis-564981 informasjon om Vallergan. Anonymkode: f6a44...ba0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #16 Skrevet 4. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vallergan er egentlig allergitabletter av første generasjon antihistaminer. Bivirkningen a antihistaminer av første generasjon, er tretthet. Derfor brukes disse idag i all hovedsak som "sovemedisin". Stiller spørsmål ved at du har fått utskrevet ett brett og ikke en pakke. http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/vallergan-sanofi-aventis-564981 informasjon om Vallergan. Anonymkode: f6a44...ba0 Så vidt jeg husker er det kun ett brett i en pakke Vallergan. Anonymkode: f3218...836 2
linsejesus Skrevet 4. september 2016 #17 Skrevet 4. september 2016 Har erfaring med Phenergan og Vallergan. For meg fungerer de omtrent likt, men jeg har inntrykk av at førstnevnte er litt svakere. De virker i minst tolv timer på meg, så jeg må ta del i god tid før jeg skal sove og evt holde meg våken forbi den første bølgen av tretthet. Hvis jeg bruker dem jevnlig er ikke hangover (bølger av tretthet på formiddagen) et problem. Nå bruker jeg mest melatonin for søvn. Har ingen bivirkninger av det.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #18 Skrevet 4. september 2016 Det er som å ha blitt slått ut med en slegge og drukket fem tequila-shots når man våkner dagen etter. Jeg valgte heller søvnløshet fremfor Vallergan. Man blir en Zombie. Utrolig at det er liv å kjøre bil når man tar sånt. Spør heller om en liten pakke Imovane eller Stilnoct, de fungerer i det minste, men bruk dem kun i kort tid pga avhengighetsfare. Anonymkode: 7aaa5...040
Rosalie Skrevet 4. september 2016 #19 Skrevet 4. september 2016 Hangover etter de første par nettene (altså - som etter å ha høljet nedpå ei helflaske tequila kvelden før), deretter bare litt tung i hodet og småkvalm når jeg våkner. Jeg bruker det for å få kroppen min til å sove igjen når den har bestemt seg for at insomni er tingen. Da har jeg sovet svært lite over et par uker, og er helt ubrukelig på grunn av søvnmangel, men det er helt umulig å sovne. Vallergan klarer da å få bragt meg over kanten, slik at jeg endelig sovner. Tar kun én ei stund før jeg legger meg, bruker det maks 4-5 netter på rad. 1
Gjest Vevila Skrevet 4. september 2016 #20 Skrevet 4. september 2016 Hangover... sånn ekstrem variant. Tar dem bare om jeg vet jeg ikke trenger å gjøre noe dagen derpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå