AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Halla. Tenker å kjøre cardio for å gå ned litt i vekk og få vekk mageflesket. Men er det motbakke eller vanlig løping i skog(begge 60 min) som forbrenner mest fett? Anonymkode: 4b932...4ce
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 Motbakke forbrenner mest kalorier. Anonymkode: 582ab...959 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Motbakke forbrenner mest kalorier. Anonymkode: 582ab...959 Hvor mye cirka? I 60 min. Er ganske bratt, helt normalt. Anonymkode: a3859...2e6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #4 Skrevet 3. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye cirka? I 60 min. Er ganske bratt, helt normalt. Anonymkode: a3859...2e6 Bruk en kalkulator på nett og regn ut selv. Anonymkode: 582ab...959
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #5 Skrevet 3. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Bruk en kalkulator på nett og regn ut selv. Anonymkode: 582ab...959 Hvor? Trodde det var hard intervalltrening som forbrant mest fett. Anonymkode: a3859...2e6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #7 Skrevet 4. september 2016 Min erfaring er at man må prøve ut ting for å finne ut hva som funker for akkurat deg. Jeg forbrenner mest når jeg jogger i ulendt terreng, da jeg klarer å utøve så mye mer enn ved all annen trening som er hardere. Anonymkode: 1552b...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #8 Skrevet 4. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at man må prøve ut ting for å finne ut hva som funker for akkurat deg. Jeg forbrenner mest når jeg jogger i ulendt terreng, da jeg klarer å utøve så mye mer enn ved all annen trening som er hardere. Anonymkode: 1552b...e1c Hvor mye forbrenner du da ca? På en times tid. Anonymkode: 4b932...4ce
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 Det kommer jo helt an på. Motbakke kan være så mangt, det samme med terreng. Dessuten kommer det jo an på intensitet. Først og fremst så bør du finne ut av hva du trives best med, og ikke minst så kan variasjon være lurt, både med tanke på motivasjon og forebygging av skader. Jeg trener cardio seks ganger i uka, men varierer mye så har holdt meg skadefri. Varierer mellom langkjøring, intervaller, kortere turer og sykling. Har gått ned 6 kg på 1,5 måned og mistet mye mageflesk. Men når det er sagt så spiller også kosthold en viktig rolle. Anonymkode: 03235...47f 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #10 Skrevet 4. september 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer jo helt an på. Motbakke kan være så mangt, det samme med terreng. Dessuten kommer det jo an på intensitet. Først og fremst så bør du finne ut av hva du trives best med, og ikke minst så kan variasjon være lurt, både med tanke på motivasjon og forebygging av skader. Jeg trener cardio seks ganger i uka, men varierer mye så har holdt meg skadefri. Varierer mellom langkjøring, intervaller, kortere turer og sykling. Har gått ned 6 kg på 1,5 måned og mistet mye mageflesk. Men når det er sagt så spiller også kosthold en viktig rolle. Anonymkode: 03235...47f Ser den. Tenker å holde et normalt tempo, altså ikke veldig fort og ikke veldig tregt, noe midt imellom. Tenker også å bære en 20-30kgs sekk slik at jeg får enda mer tyngde, eller? På 60 min kan man vel fort forbrenne oppimot 1500+ kcal? Anonymkode: 4b932...4ce
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #11 Skrevet 4. september 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser den. Tenker å holde et normalt tempo, altså ikke veldig fort og ikke veldig tregt, noe midt imellom. Tenker også å bære en 20-30kgs sekk slik at jeg får enda mer tyngde, eller? På 60 min kan man vel fort forbrenne oppimot 1500+ kcal? Anonymkode: 4b932...4ce Hmm, igjen det spørs veldig på intensitet - stigning og ikke minst din egen form: hvor mye du veiet etc. Selv forbrenner jeg estimert ifølge pulsklokka mellom 6 og 700 kalorier på en times løping i terreng. Da holder jeg en nokså høy intensitet hele veien. Så jeg synes 1500 høres veldig optimistisk ut. Anonymkode: 03235...47f 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #12 Skrevet 4. september 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm, igjen det spørs veldig på intensitet - stigning og ikke minst din egen form: hvor mye du veiet etc. Selv forbrenner jeg estimert ifølge pulsklokka mellom 6 og 700 kalorier på en times løping i terreng. Da holder jeg en nokså høy intensitet hele veien. Så jeg synes 1500 høres veldig optimistisk ut. Anonymkode: 03235...47f Så man kan kjøpe klokke som måler antall kcal brent? Finnes det noen under 500? Hvor mye kosta din? Anonymkode: 4b932...4ce
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #13 Skrevet 4. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så man kan kjøpe klokke som måler antall kcal brent? Finnes det noen under 500? Hvor mye kosta din? Anonymkode: 4b932...4ce Du får nok ingen klokke som måler hvor mye du har brent, men det finnes mange klokker som estimerer kaloriforbruket med utgangspunkt i vekt, antall skritt, kilometer og puls. Jeg har en Garmin. Husker ikke hvor mye jeg gav for den, men det har uansett kommet nye modeller siden jeg kjøpte. Det finnes mye forskjellig i alle prisklasser. Anonymkode: 03235...47f
CoolSistah Skrevet 4. september 2016 #14 Skrevet 4. september 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Motbakke forbrenner mest kalorier. Anonymkode: 582ab...959 Men hvis 60 minutter i motbakke= 6 km og 60 minutter på flat mark= 10 km, vil man ikke forbrenne mest på flatmark da? Selv om 60 minutter med motbakke føles tyngre?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #15 Skrevet 4. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du får nok ingen klokke som måler hvor mye du har brent, men det finnes mange klokker som estimerer kaloriforbruket med utgangspunkt i vekt, antall skritt, kilometer og puls. Jeg har en Garmin. Husker ikke hvor mye jeg gav for den, men det har uansett kommet nye modeller siden jeg kjøpte. Det finnes mye forskjellig i alle prisklasser. Anonymkode: 03235...47f Så den klokka estimerer cirka kaloriforbruk ved antall skritt man har gått? Den kan man jo gjøre på myfitnessappen på iphone. Anonymkode: 4b932...4ce
Wiggins Skrevet 4. september 2016 #16 Skrevet 4. september 2016 Den 3.9.2016 at 19.33, AnonymBruker skrev: Halla. Tenker å kjøre cardio for å gå ned litt i vekk og få vekk mageflesket. Men er det motbakke eller vanlig løping i skog(begge 60 min) som forbrenner mest fett? Anonymkode: 4b932...4ce Det som forbrenner mest er den treningsformen du trives med og som du klarer å opprettholde over tid. Det som forbrenner mest per tidsenhet er jogging, men det har mye høyere skaderisiko enn sykling. Selv liker jeg best å sykle nettopp fordi jeg kan holde på lenger enn med jogging, og dermed kan jeg sykle lengre og mer varierte runder. Hvor mye du forbrenner avhenger av hvilken treningsform det er, hvor høy intensitet du kjører, hvor mye du veier, hvor lenge du holder på og hvor høy forbrenninga di er genetisk sett. Å bruke beregna forbrenning fra pulsklokke eller nettsider har lite for seg, tallet du får der er i beste fall en meget vag pekepinn. Hva skal du egentlig med det, når du har fasiten i form av buksebeltet og baderomsvekta? Det som er sikkert er at hvileforbrenninga øker når du trener utholdenhet tre-fire ganger i uka eller mer, gitt at de er av en viss varighet.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #17 Skrevet 5. september 2016 Generelt vil den treningen som gir høyest puls (intensitet) brenne mest kalorier. 60 min bakkeløp med snittpuls på 160 vil forbrenne fler kalorier enn 60 min løping på flatmark med snittpuls 140 uavhengig av antallet kilometer. Mer intensiv trening som bakkeløp vil gi høyere etterforbrenning enn rolig jogging. Anonymkode: 99318...fcd 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #18 Skrevet 5. september 2016 15 timer siden, Wiggins skrev: Det som forbrenner mest er den treningsformen du trives med og som du klarer å opprettholde over tid. Det som forbrenner mest per tidsenhet er jogging, men det har mye høyere skaderisiko enn sykling. Selv liker jeg best å sykle nettopp fordi jeg kan holde på lenger enn med jogging, og dermed kan jeg sykle lengre og mer varierte runder. Hvor mye du forbrenner avhenger av hvilken treningsform det er, hvor høy intensitet du kjører, hvor mye du veier, hvor lenge du holder på og hvor høy forbrenninga di er genetisk sett. Å bruke beregna forbrenning fra pulsklokke eller nettsider har lite for seg, tallet du får der er i beste fall en meget vag pekepinn. Hva skal du egentlig med det, når du har fasiten i form av buksebeltet og baderomsvekta? Det som er sikkert er at hvileforbrenninga øker når du trener utholdenhet tre-fire ganger i uka eller mer, gitt at de er av en viss varighet. Ah skjønner. Men hva med hoppe i tau? Leser at det forbrenner endel mer enn løping? En times hopping kan brenne 800 kcal. Anonymkode: 4b932...4ce
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #19 Skrevet 5. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Generelt vil den treningen som gir høyest puls (intensitet) brenne mest kalorier. 60 min bakkeløp med snittpuls på 160 vil forbrenne fler kalorier enn 60 min løping på flatmark med snittpuls 140 uavhengig av antallet kilometer. Mer intensiv trening som bakkeløp vil gi høyere etterforbrenning enn rolig jogging. Anonymkode: 99318...fcd Hva tenker du om hopping i tau? Anonymkode: 4b932...4ce
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #20 Skrevet 5. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ah skjønner. Men hva med hoppe i tau? Leser at det forbrenner endel mer enn løping? En times hopping kan brenne 800 kcal. Anonymkode: 4b932...4ce Hvis du orker å hoppe tau i en time vil det som du sier forbrenne mer enn en time løping. Det meste effektive er det du orker å gjennomføre over tid. Anonymkode: 99318...fcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå