AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Hei! Vi skal gifte oss på tinghuset i høst, med kun forlovere til stede, etterfulgt av en bedre middag og liten fest (dette også kun med forlovere). Vi vil invitere slekt og venner til en stor fest sommeren 2017, og ønsker da å ha en liten "ringseremoni" denne dagen. Noen som har satt på ringer i etterkant av selve vielsen? Vi ser for oss en enkel seremoni ute i hagen vår (vi bor landlig, og har stor hage), for å så ha middag og fest. Blir rundt 120 gjester, da vi begge har stor familie. Noen som har tips til hvordan denne seremonien kan gjennomføres? ☺️ Tenker å gå opp sammen med barna, møte mannen på "halvveien", og så få noen til å lede seremonien. Denne personen sier da noe om at vi giftet oss den xxx, og at vi nå skal utveksle ringer. Kanskje nevne noe om vår historie, å lage en slags "tale" ut av det. Kanskje noen musikalske innslag. Noen som har vært med på en slik ringseremoni? ☺️ Anonymkode: ba9bc...575
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Har vært med på det. Veldig koselig. Trenger ikke nevne at dere allerede er gift, det syntes jeg bare blir dumt. Anonymkode: bfd7b...785
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #3 Skrevet 4. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært med på det. Veldig koselig. Trenger ikke nevne at dere allerede er gift, det syntes jeg bare blir dumt. Anonymkode: bfd7b...785 Hvordan la de opp seremonien, og hvem ledet den? Hva vil være naturlig å si/gjøre liksom? 🙊 TS Anonymkode: ba9bc...575
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #4 Skrevet 4. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan la de opp seremonien, og hvem ledet den? Hva vil være naturlig å si/gjøre liksom? 🙊 TS Anonymkode: ba9bc...575 De la den opp litt som en vanlig vielse, med løfter til hverandre. Var en venn som ledet det, og noen andre venner som spilte musikk Anonymkode: bfd7b...785
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #5 Skrevet 4. september 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: De la den opp litt som en vanlig vielse, med løfter til hverandre. Var en venn som ledet det, og noen andre venner som spilte musikk Anonymkode: bfd7b...785 Så bruden ble fulgt opp av far (?) som intet vanlig bryllup og? Jeg tenker å gå opp sammen med barna, så møte mannen min "på veien", om du skjønner ☺️ Synes det er litt vanskelig å se for meg hva som blir sagt under en slik seremoni. TS Anonymkode: ba9bc...575
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #6 Skrevet 4. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så bruden ble fulgt opp av far (?) som intet vanlig bryllup og? Jeg tenker å gå opp sammen med barna, så møte mannen min "på veien", om du skjønner ☺️ Synes det er litt vanskelig å se for meg hva som blir sagt under en slik seremoni. TS Anonymkode: ba9bc...575 Nei, hun ble ikke fulgt opp, hun gikk alene. Noe som også skjer i vanlige vielser i dag. Det er vel ikke vanskeligere å finne noe å si i en slik seremoni enn en vanlig humanistisk vielse? Les hva folk velger der og bruk det Anonymkode: bfd7b...785
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 Den 3. september 2016 at 18.25, AnonymBruker skrev: Hei! Vi skal gifte oss på tinghuset i høst, med kun forlovere til stede, etterfulgt av en bedre middag og liten fest (dette også kun med forlovere). Vi vil invitere slekt og venner til en stor fest sommeren 2017, og ønsker da å ha en liten "ringseremoni" denne dagen. Noen som har satt på ringer i etterkant av selve vielsen? Vi ser for oss en enkel seremoni ute i hagen vår (vi bor landlig, og har stor hage), for å så ha middag og fest. Blir rundt 120 gjester, da vi begge har stor familie. Noen som har tips til hvordan denne seremonien kan gjennomføres? ☺️ Tenker å gå opp sammen med barna, møte mannen på "halvveien", og så få noen til å lede seremonien. Denne personen sier da noe om at vi giftet oss den xxx, og at vi nå skal utveksle ringer. Kanskje nevne noe om vår historie, å lage en slags "tale" ut av det. Kanskje noen musikalske innslag. Noen som har vært med på en slik ringseremoni? ☺️ Anonymkode: ba9bc...575 Seremonier i etterkant er en uting. I dette tilfellet ville jeg utsatt hele vielsen til sommeren 2017, hva er vitsen med et "liksombryllup" etterpå? Man gifter seg EN gang. Anonymkode: a333a...d7a
Grylet Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 Vi hadde vielse på tinghuset på en fredag for bare oss og forloverne, også hadde vi en ringseremoni med "vigselstale" på lørdagen før bryllupsfesten. På den måten fikk vi anledning til å ha en både ha en privat, borgerlig vielse, samt en markering sammen med familie og venner. Seremonien hadde vi ute, med en musiker som spilte en slags "innmarsj" hvor vi som par gikk frem sammen, talen ble holdt av en god venn som også har holdt lignende taler for HEF og vi avsluttet det hele med å bytte ringer. En bonus er for øvrig at vi da har to "bryllupsdager"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå