Gå til innhold

Irritert tante

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, Aqua0000 skrev:

Har ikke så mye penger siden jeg studerer og har bil...

Selg bilen og flytt ut. Det går offentlig transportmidler, så sant du ikke bor langt uti skogen/på fjellet

Anonymkode: 7ea4f...6d4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå var det ikke "skal jeg flytte ut?" TS spurte om. Merkelig at hver gang unge personer bor hos familie, så er alle kommentarene "flytt ut!"

:) TS, jeg ville tatt meg en prat med tanten din. Spør henne hvorfor hun ikke er fornøyd. Som andre har nevnt så er det hennes hus og du er voksen, og du må derfor respektere hennes ønsker også. Jeg er helt enig at en person på 20 burde får komme og gå som de vil, men er du helt sikker på at du ikke vekker henne? Kan det være noe annet som er problemet? 
Jeg syns ikke det blir helt riktig å si at hun skal passe sine egne saker når hun lar deg bo hos henne, det løser ikke problemet. Jeg tror det beste er å prate sammen og komme frem til en ordning som dere kan begge leve med. Det hjelper ikke å ignorere at hun ikke er "happy" som du sier. 

Endret av Chiyo
  • Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får du ikke studielån? Det skal kunne dekke hybel, studier og livsopphold.

Men hvis du mener at du er avhengig av tanta di for å kunne studere og ha bil, så bør det vel ikke være noe spørsmål om hva du skal gjøre: Være glad du har en tante som lar deg bo hos henne, og respektere og følge hennes regler. Det er hennes hus, ikke ditt. Hun gir av både livet sitt og hverdagen sin for at du skal få et brukbart liv. Tenk litt på det.

Skjønner ikke at dette er et spørsmål engang, sorry :P

Anonymkode: 81013...f78

Hahahaha, skal dekke studie, hybel og livsopphold. Haha sorry syns bare at det var en veldig god vits😂

Vet du satsene for studiestøtte og hva dagens husleier ligger på? Og matprisene?

• Liker 2
Skrevet

Det er din tantes hus og din tantes regler. Take it or leave it. Jeg skjønner godt at det er kjipt når du er 20 år, men sånn er det bare. Du får ta deg en skikkelig prat med henne og se om dere ikke kan komme frem til en løsning :)

• Liker 1
Skrevet
Den 3.9.2016 at 19.46, amare skrev:

Hahahaha, skal dekke studie, hybel og livsopphold. Haha sorry syns bare at det var en veldig god vits😂

Vet du satsene for studiestøtte og hva dagens husleier ligger på? Og matprisene?

Jeg vet det godt, nettopp ferdig med studier. Og det går bra så lenge man har en liten deltidsjobb

Anonymkode: 1bea4...113

Skrevet (endret)

Jeg tror din tante føler er stort ansvar for deg, forståelig siden du bor hos henne og ikke har kontakt med dine foreldre. Og at det er den underliggende grunnen for at hun ikke liker at du er så sent ute; du er hennes ansvar så lenge du bor hos henne. Kanskje du kan snakke om det med henne, eventuelt avtale på forhånd ca når du kommer hjem? 

Endret av Kattugla
Skriveleif
Skrevet
Den 3.9.2016 at 12.42, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke helt hva hun har med når du kommer hjem å gjøre så lenge du ikke vekker henne? Virker litt kontrollerende. Ta en prat med henne. Om du i tillegg passer barna hennes og dere har en god relasjon, forstår jeg ikke helt hvorfor hun skal bestemme når en 20 år gammel person skal legge seg. Flytt ut om hun ikke forstår at dette ikke er hennes sak.

Anonymkode: 46f4f...9e1

enig.

Anonymkode: eb284...971

Skrevet
Den 3.9.2016 at 12.07, Aqua0000 skrev:

Føler at jeg ikke kan flytte ut..siden det er bare hun jeg har. Har ikke kontakt med foreldrene mine! 
Jeg sitter barnevakt 4 dager i uken hver tredje uke og litt inni mellom. Så stiller alltid opp viss det noe hun spør meg om! 
Jeg vet hvor heldig jeg er! Det sier jeg til hun, her en dag kjøpte jeg med en presang til henne for å vise kor gla for at jeg har hun. 

Hun setter nok mer pris på at du faktisk respekterer henne og reglene hun setter, enn at du forsøker å blidgjøre henne med en gave. At du driter i reglene hennes og ber om godt vær ved å gi henne en gave, er bare hyklerisk.

Anonymkode: 15041...c17

• Liker 1
Skrevet

Hennes hus, hennes regler. Kan du ikke leve med det så flytt.

Anonymkode: 7b3af...491

• Liker 1
Skrevet

Prat med henne og lag en avtale om at du sier fra hvor du er. Synes ikke hun skal bestemme innetider for en i din alder. Men hun kan likevel gjøre seg tanker. Jeg ville latt henne møte vennene dine hvis de ikke har møtt hverandre før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...