AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Bare jeg som syns det er ganske tomt og generisk når hvem som helst poster bildet av seg selv på fb og kommentarene alltid sier "å, så søt", "flott dame", "så fin du er" osv. Virker som om folk føler det er en plikt å kommentere utseende positivt når noen har bilde av seg selv eller seg selv og venn/er. Føler folk at noen blir lei seg om de ikke får høre de er fine og flotte? Er det så viktig å være fin og flott at vi risikerer skade noen psykisk om vi ikke kommenterer på utseende? Anonymkode: e18ad...1c4 1
NuckingFutz Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 Man gir fine kommentarer i håp om å få fine kommentarer tilbake. Folk er primært selvopptatte på facebook, det er selvopptattheten som driver denne type atferd. Man er opptatt av å finpusse på fasaden sin. 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare jeg som syns det er ganske tomt og generisk når hvem som helst poster bildet av seg selv på fb og kommentarene alltid sier "å, så søt", "flott dame", "så fin du er" osv. Virker som om folk føler det er en plikt å kommentere utseende positivt når noen har bilde av seg selv eller seg selv og venn/er. Føler folk at noen blir lei seg om de ikke får høre de er fine og flotte? Er det så viktig å være fin og flott at vi risikerer skade noen psykisk om vi ikke kommenterer på utseende? Anonymkode: e18ad...1c4 Jeg blir bare irritert jeg når jeg får slike kommentarer. Greit nok med likes, da slipper jeg å svare høflig takk...f øler meg litt innbilsk om jeg sier åh takk, og jeg ser enkelte skriver. åh hold opp, nei du er søt, åh takk dere søtinger ooooooooooooooh høres jo lesbiske ut hele gjengen jo! sexy, søta, åh så fin, så flott du er! Jeg blir også irritert på de som sier: Så fint bilde av deg. Joda, fin kommentar... men føler det er liksom sånn: Du er ikke så fin på ordentlig, du var heldig på bilde bare.... Og om jeg legger ut et bilde der jeg kanskje hadde litt mindre sminke... eller ikke poserte så bra, såfår jeg ingen kommentarer og færre likes... men så legger jeg ut et annet bilde og får masse likes og fine kommentarer... at jeg ser ut som modell, filmstjerne og gud vet hva... blir jo så overveldet at jeg ikke vet hva jeg skal svare... og vil ikke virke innbilsk heller, ogs amtidig så vet jeg at jeg bare var heldig med det bildet da... kanskje jeg skal si: Takk, skulle ønske jeg så sånn ut i virkeligheten. Anonymkode: 00c90...24a 4
Gjest Sly Skrevet 3. september 2016 #4 Skrevet 3. september 2016 Er ikke det bare hyggelig, da? Herregud, så vrange folk skal være. Må dere virkelig irritere dere over komplimenter?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #5 Skrevet 3. september 2016 1 minutt siden, Sly skrev: Er ikke det bare hyggelig, da? Herregud, så vrange folk skal være. Må dere virkelig irritere dere over komplimenter? Jammen jeg er ikke vant med det, og føler det er så overflatisk! Anonymkode: 00c90...24a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #6 Skrevet 3. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jammen jeg er ikke vant med det, og føler det er så overflatisk! Anonymkode: 00c90...24a Så la være å legge ut bilder. Anonymkode: 86d21...f56 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #7 Skrevet 3. september 2016 4 minutter siden, Sly skrev: Er ikke det bare hyggelig, da? Herregud, så vrange folk skal være. Må dere virkelig irritere dere over komplimenter? Nå legger ikke jeg ut bilder på FB, men man tenker jo på betydningen bak komplimentet. Om man ikke egentlig mener det, så kan man la vær syns jeg. Det blir tomt og falskt- en løgn. Har jo lest noen tråder på kg der folk blir lei seg fordi de ikke fikk nok likes og oppmerksomhet, så det er ikke bare at det er tomme komplimenter- det skaper også en syke der folk blir opphengt i dette. Der folk begynner å legge mer vekt på dette, tenke at det er veldig viktig og viser andre at man har status. Er ikke det ganske absurd? Er det en syke vi ønsker i samfunnet? Anonymkode: e18ad...1c4 1
Gjest ti10 Skrevet 3. september 2016 #8 Skrevet 3. september 2016 Bra det ikke bare er jeg som reagerer på det. De høres jo ut som fjortiser, hele gjengen. Og nei, jeg irriterer meg ikke over komplimenter, jeg irriterer meg over at voksne folk av en eller annen grunn finner det for godt å oppføre seg som 14-åringer. Hvis man kommenterer at "den fargen kledde du" eller "så fin du er på håret der", hva som helst konkret, så hadde det blitt noe annet. Og bruk et voksent språk hviss du er voksen. Jeg synes rett og slett det blir for dumt at folk på over 40 skriver fina, søta og det som verre er. En annen ting er at jeg kjenner jo til noen som slenger rundt seg med både fina, søta, wow og gud vet hva på facebook, men privat så baktaler de både fina og søta så det holder. Men det er kanskje en annen diskusjon.
Hjertefisk Skrevet 3. september 2016 #9 Skrevet 3. september 2016 Jeg får aldri slike kommentarer. men jeg vet jeg ser bra ut allikevel, får ofte høre jeg ser fin ut in real life. Men har liksom ikke den... Hva skal man si, "atmosfæren" over facebooken min, for jeg foretrekker å legge ut bilder som ikke skriker "se på meg se på meg SE SÅ FIN jeg er!". Legger ut bilder der det skjer noe skøy, hvor jeg er litt rar e.l. Bilder som representerer personligheten min litt mer. For sånne "åh så fin du er" gjør meg klein. 1
Gjest Sly Skrevet 3. september 2016 #10 Skrevet 3. september 2016 OK, da er jeg sikkert overflatisk som ikke irriterer meg over hva slags kommentarer jeg og andre får på bilder. Jeg velger å ta det positivt og tenker heller at alle disse "Søta" og "Fina" har blitt en egen Facebook-sjargong som folk har blitt vant til å bruke og som ikke betyr noe annet enn at "Jeg har sett bildet ditt og det var fint". Så får dere dype ta det negativt.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #11 Skrevet 3. september 2016 Man ser jo det samme i tråder her der folk poster bilde og får massevis av kommentarer, da går det gjerne ikke mange dagene før de legger ut et nytt. Mens når andre som ikke ser så perfekte ut legger ut får de kommentarer som "så fin utsikt" og "fin øyenfarge" eller "jeg vurderer også å klippe lugg". Da får jeg litt vondt inni meg, både på deres vegne og fordi det er slike kommentarer jeg ville fått. Anonymkode: 25a4f...330
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #12 Skrevet 3. september 2016 10 minutter siden, Sly skrev: OK, da er jeg sikkert overflatisk som ikke irriterer meg over hva slags kommentarer jeg og andre får på bilder. Jeg velger å ta det positivt og tenker heller at alle disse "Søta" og "Fina" har blitt en egen Facebook-sjargong som folk har blitt vant til å bruke og som ikke betyr noe annet enn at "Jeg har sett bildet ditt og det var fint". Så får dere dype ta det negativt. Man kan ta alt positivt om man vil det, men det er ikke alltid hensiktsmessig. Jeg kan velge å tolke en sarkastisk, frekk kommentar som hyggelig også, men det betyr ikke at det faktisk var det. Videre kan jeg gjøre det lett for denne personen til å fortsette med sine stygge kommentarer fordi ingen sier han imot. Det er som regel flere konsekvenser av det man sier og gjør, og i noen tilfeller kan kommentarer som er godt ment gjøre skade. Anonymkode: e18ad...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #13 Skrevet 3. september 2016 34 minutter siden, Sly skrev: Er ikke det bare hyggelig, da? Herregud, så vrange folk skal være. Må dere virkelig irritere dere over komplimenter? Så pent og korrekt du skriver Med riktig tegnsetting og greier. Og sexy nick, og digger bildet/avataren din! Du er virkelig ei stilig dame! Anonymkode: 7ba1f...5b9 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #14 Skrevet 3. september 2016 Jeg synes det er litt ubehagelig med alle kommentarene. Jeg er ganske stygg, og må stresse mye for å få et bilde som går an å bruke. Da er det så irriterende når folk spammer bildet med sånn: åh, du er så fantastisk fin..blabla.. og når søsken skriver oh..sexy lady, bare for å være jævlig, fordi de vet at jeg hater sånt. Man bruker tross alt ikke FB kun blant venner lenger, men har også gjerne sjefer og kollegaer. Pluss at kommentarene på profilbildet er offentlige. Anonymkode: 33ce2...cba
Gjest Sly Skrevet 3. september 2016 #15 Skrevet 3. september 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så pent og korrekt du skriver Med riktig tegnsetting og greier. Og sexy nick, og digger bildet/avataren din! Du er virkelig ei stilig dame! Anonymkode: 7ba1f...5b9 Er det noe galt med deg?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #16 Skrevet 3. september 2016 4 minutter siden, Sly skrev: Er det noe galt med deg? Nå var det ikke jeg som skrev det der, men vedkommende har jo et poeng. Altså, poenget var jo åpenbart ikke å være kjip og spydig med deg, men å gi et eksempel på hvor platte og overfladiske slike Facebook-kommentarer ofte er. Meningsløs og ekstremt overdrevet ros av helt ubetydelige ting. Det virket ikke ektefølt her, og det gjør det ikke på Facebook heller. Kan legge til at jeg virkelig ikke går rundt og irriterer meg veldig over dette, det er derfor jeg ikke har skrevet i tråden frem til nå heller. Men jeg er jo enig i at det ser fryktelig dumt ut, særlig når man i tillegg hiver på at vedkommende er den peneste i hele verden eller lignende, noe jeg ser med jevne mellomrom. Jeg skjønner at femtenåringer kommenterer slik på autopilot og later som om alle mener det helt oppriktig, men jeg synes det er forunderlig at folk på 20-25-30-35 gjør det samme. Men som sagt, jeg tenker ikke over det i det daglige, det bare er så rart når jeg først stopper opp og tenker over det. Anonymkode: 5536f...831 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #17 Skrevet 3. september 2016 Man kan gjøre profilbilder privat. Trykk på bare meg så kan ingen kommentere. Verste er de på 14-30. De kan få opptil 400 likes på et stivsminket bilde og 100 du er sååååå perfekt svar. Blir uvel av slikt. Anonymkode: 9c4a1...cd1
applestories Skrevet 3. september 2016 #18 Skrevet 3. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siteringskrøll... Komplimenter irriterer meg ikke, men superlativer har gjort det. I stedet for "fina" eller "du er fin" blir det "fineste", "søteste", "beste", "flotteste". Heldigvis skriver ikke folk slikt til meg, og det ser ut til at det blir mindre av det på Facebook... eventuelt at jeg ikke besøker de profilene lenger.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #19 Skrevet 3. september 2016 24 minutter siden, Sly skrev: Er det noe galt med deg? 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå var det ikke jeg som skrev det der, men vedkommende har jo et poeng. Altså, poenget var jo åpenbart ikke å være kjip og spydig med deg, men å gi et eksempel på hvor platte og overfladiske slike Facebook-kommentarer ofte er. Meningsløs og ekstremt overdrevet ros av helt ubetydelige ting. Det virket ikke ektefølt her, og det gjør det ikke på Facebook heller. Anonymkode: 5536f...831 "Er det noe galt med deg". Men i FB sammenheng så er det en normal kommentar. Og er ikke det urovekkende? Vi forandrer jo oss i takt med FB. Den type kommentar som før ville blitt ansett som merkelig, blir normal. Og spørsmålet da er jo om dette er en positiv utvikling for nordmenn. Blir vi bedre mennesker? Eller kan dette være potensielt dårlig for vår psykiske og mentale helse? Anonymkode: e18ad...1c4 1
Honey Dew Skrevet 3. september 2016 #20 Skrevet 3. september 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir bare irritert jeg når jeg får slike kommentarer. Greit nok med likes, da slipper jeg å svare høflig takk...f øler meg litt innbilsk om jeg sier åh takk, og jeg ser enkelte skriver. åh hold opp, nei du er søt, åh takk dere søtinger ooooooooooooooh høres jo lesbiske ut hele gjengen jo! sexy, søta, åh så fin, så flott du er! Jeg blir også irritert på de som sier: Så fint bilde av deg. Joda, fin kommentar... men føler det er liksom sånn: Du er ikke så fin på ordentlig, du var heldig på bilde bare.... Og om jeg legger ut et bilde der jeg kanskje hadde litt mindre sminke... eller ikke poserte så bra, såfår jeg ingen kommentarer og færre likes... men så legger jeg ut et annet bilde og får masse likes og fine kommentarer... at jeg ser ut som modell, filmstjerne og gud vet hva... blir jo så overveldet at jeg ikke vet hva jeg skal svare... og vil ikke virke innbilsk heller, ogs amtidig så vet jeg at jeg bare var heldig med det bildet da... kanskje jeg skal si: Takk, skulle ønske jeg så sånn ut i virkeligheten. Anonymkode: 00c90...24a Jeg også. Det er svært sjelden at jeg bytter profilbilde, ikke mer en toppen en gang i året og jeg haaater å få kommentarer på det. Jeg blir ordentlig sur. Vet ikke om det finnes muligheter til å stenge for kommentarer på sånne poster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå