Gå til innhold

Ville du leid her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

- Splitter ny 3 roms leilighet på 62 kvm som ligger i 1.etg i en enebolig bygd i 2016. Leiligheten framstår som lys og delikat.

- Hvitt "herskapelig" kjøkken med integrerte hvitevarer, med plass til spisegruppe. Åpen inngang til stue.

- Flislagt bad/vaskerom med dusj, vegghengt toalett, servant.

- 2 soverom (hhv 10 og 12 kvm) med garderobeskap.

- Liten bod.

- Varmepumpe.

- Leietageren disponerer parkeringsplass, terrasse og en liten gressplen.

- Ligger i en relativt liten by (30 000 innbyggere).

- Svært barnevennlig, 15 minutters gåtur unna badestrand, turmuligheter rett utenfor inngangsdøra. 20 minutters gåavstand til barnehager, skoler og matbutikk. 10 min kjøretur til sentrum. Gode bussforbindelser.

Noen synspunkter til prissetting? Har ikke lagt den ut på Finn ennå. 

Jeg tenker 9500,- inkl tv/internett, men uten strøm. Men jeg er svært i tvil. Ville du blitt skremt bort av prisen eller er den ok?

Anonymkode: f3a22...38b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Persepsjon. For å overhodet komme med noe konstruktivt må det bilder til.. For øvrig tilbud og etterspørsel. Noe er jo verdt det andre gidder å betale 

Anonymkode: 55ffd...761

• Liker 5
Skrevet

Nei, jeg er ikke på leiemarkedet. Hadde jeg vært det, så ville jeg undersøkt utleier grundig og bedt om referanser. 

Anonymkode: 34b51...3b1

• Liker 1
Skrevet

Kommer, så klart, an på beliggenheten, hvor er dette?

"herskapelig" kjøkken kan du sikkert droppe i annonsen. Jeg vil si det er et veldig dårlig adjektiv å bruke til å beskrive et kjøkken.

• Liker 11
Skrevet

Folk er gale, betaler så mye på bygda også. 4000 er bedre

• Liker 2
Skrevet

NEI

Anonymkode: 4eead...a89

Skrevet

Utifra det du beskriver kunne det nesten vært leiligheta jeg leier. Forskjellene er at jeg bor i sokkelen, som er et tilbygg på eldre enebolig. Flytta inn da det stod ferdig i 2014. Har balansert varmegjenvinningsanlegg istedetfor varmepumpe. Jeg betaler 8500 + strøm, tv og internett er inkludert. Jeg syns selv det er litt mye, men samtidig er det ingen upris når man sammenligner beliggenhet og standard. Har ca samme avstand til badestrand, skole, butikk osv. Bor selv i by med ca 20.000 innbyggere.

Anonymkode: bc738...b4e

Skrevet

Søk litt på finn i byen du bor og skal leie ut i. Og se hva markedet er. Kommer veldig and på hvilken by dette er

Anonymkode: 82535...4d5

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Herskapelig og delikat er ord som får meg til å løpe motsatt vei. Dette fordi jeg A) ikke liker blyglass, gesimser, og messing og B) delikat er noe jeg forbinder med mat og ikke boliger.

Hvis mine assosiasjoner til herskapelig og delikat ikke beskriver det du mener, har du ordlagt deg feil.

I Bergen ville dette vært alt for lavt priset - nesten hvor som helst i sentrale strøk av kommunen. Det er derfor umulig å svare på om prisen er OK. Sjekk boligannonser på Finn i samme område for å få en referanseramme.

Skrevet

Jeg betaler ca. 10 000 for 20 kvadratmeter liksom :laugh: Men så bor jeg i sentrum av en eruopeisk storby. Hvor ligger denne leiligheten? 

• Liker 1
Skrevet

Beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet. by med 30 000 innbyggere sier ingenting. 

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke i det minste si fylke?

Anonymkode: 1f1cb...c52

• Liker 1
Gjest Baremenneske
Skrevet

Jeg syns etter beskrivelsen det hørtes ganske fint ut der, og 9500 for så mange leiekvadrat idag er vel ganske vanlig sånn egentlig... Men selv hadde jeg  synes det hadde vært for dyrt..Rett og slett fordi jeg ikke hadde hatt råd til den leia (men bor jo nå i eget hus med samboer så slipper leie..) Vet jo at leieprisene ER som regel ofte dyre, og jo nærmere by og mer fasiliteter det er..jo dyrere er det! Så...er vel ganske standardpris tror jeg da....😉

Skrevet
Den 2.9.2016 at 1.43, AnonymBruker skrev:

- Splitter ny 3 roms leilighet på 62 kvm som ligger i 1.etg i en enebolig bygd i 2016. Leiligheten framstår som lys og delikat.

- Hvitt "herskapelig" kjøkken med integrerte hvitevarer, med plass til spisegruppe. Åpen inngang til stue.

- Flislagt bad/vaskerom med dusj, vegghengt toalett, servant.

- 2 soverom (hhv 10 og 12 kvm) med garderobeskap.

- Liten bod.

- Varmepumpe.

- Leietageren disponerer parkeringsplass, terrasse og en liten gressplen.

- Ligger i en relativt liten by (30 000 innbyggere).

- Svært barnevennlig, 15 minutters gåtur unna badestrand, turmuligheter rett utenfor inngangsdøra. 20 minutters gåavstand til barnehager, skoler og matbutikk. 10 min kjøretur til sentrum. Gode bussforbindelser.

Noen synspunkter til prissetting? Har ikke lagt den ut på Finn ennå. 

Jeg tenker 9500,- inkl tv/internett, men uten strøm. Men jeg er svært i tvil. Ville du blitt skremt bort av prisen eller er den ok?

Det kommer helt an på hvor den ligger og hvordan leiemarkedet i byen er. I Oslo ville du nok kunne leid den ut for 15.000, men mange småbyer der du neppe hadde fått mer enn 1/3 av det. 

Skrevet

Høres dyrt ut. 8500 eventuelt 9000 inkl. strøm er mer passe, men det er vanskelig å uttale seg uten å vite hvor i landet dette er. 

Anonymkode: 485df...191

Skrevet

Umulig å si noe på leieprisen da man ikke vet hvilket område det er heller. Jeg leier ut 90m2 i en strøken leilighet for 11000 inkl strøm, tv mef masse kanaler og internett.

valgte å ta inkludert strøm da det er lettere å levere en totalpakke. Leietaker har da svært lite andre utgifter å forholde seg til. 

Vist seg at med det trikset så har min leilighet blitt leid ut på dagen kontra andre billigere leiligheter siden min hadde "alt" inkludert

Skrevet
Den 3.9.2016 at 10.23, Blondie65 skrev:

Herskapelig og delikat er ord som får meg til å løpe motsatt vei. Dette fordi jeg A) ikke liker blyglass, gesimser, og messing og B) delikat er noe jeg forbinder med mat og ikke boliger.

Hvis mine assosiasjoner til herskapelig og delikat ikke beskriver det du mener, har du ordlagt deg feil.

I Bergen ville dette vært alt for lavt priset - nesten hvor som helst i sentrale strøk av kommunen. Det er derfor umulig å svare på om prisen er OK. Sjekk boligannonser på Finn i samme område for å få en referanseramme.

Jeg får ordlegge meg annerledes i annonsen, men med delikat, så mente jeg at det er en lys og trivelig leilighet, da den har lyse enstavs parkettgulv og tapeter lyse toner og lyse fliser på bad/kjøkken som jeg personlig mener at er delikat (framfor feks. plommerøde vegger - men det er vel dog smak og behag hva man definerer som delikat) :) Er enig i at herskapelig blir feil å bruke, da dette omtales om noe som kanskje er stort og flott, og et stort kjøkken er vanskelig å presse inn i ei leilighet på like over 60 kvm, men kjøkkenet heter Herregård, så var nok der "herskapelig" biten kom inn. ;)

Takk for innspill :)

Skrevet

Kommer an på hvilken by selvsagt. Men generelt synes jeg dette var en for høy pris for en leilighet på 62 kvm med 2 soverom.

Skrevet

Jeg synes det er for dyrt.  Bor selv i en leilighet rett i sentrum i en av Norges største byer og betaler 10000 for 80 kvm. Må gå i 15 min for å bade, lekeplass, barnehage og skole ligger rett utenfor døra og vil jeg handle så har jeg nok av butikker å velge i da jeg bor i sentrum. 6500 ville jeg sagt var mer passende.

Anonymkode: 7f43e...d9e

Skrevet

Kommer an på; ville jeg fått lov å ha en avskiltet bil på parkeringsplassen min?

Anonymkode: b8ac2...958

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...