Gå til innhold

Farmen 2016

Hvem vil du skal vinne Farmen?  

298 stemmer

1. 1. Hvem vil du skal vinne Farmen?

• Sunniva Godal
      2
    • Lasse Bergseter
      15
    • Sophie Therese Lindberg
      4
    • Oddvar Jenssen
      129
    • Stine Hartmann
      25
    • Lars Magne Ullvang
      2
    • Anita Kallestad
      1
    • Marius Hofsøy
      3
    • Åsta Hølmo
      18
    • Simen Amandus Haug Henriksen
      4
    • Laila Lockert
      69
    • Ali Ahmad
      26

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er første sesong av farmen jeg følger med på, så jeg har ikke sett finale før. Kan noen fortelle meg hvordan den foregår?  Hva er taktisk av Laila å gjøre nå? Få ut en av gutta, eller?

Tviler på at hun velger åsta til førstekjemoe. Laila velger den hun anser for å være den største konkurrenten, ikke den hun misliker. 

Anonymkode: f88f0...36a

Vanligvis går de 6 siste til finaleuka. Mulig det kun blir 5 stk nå da fordi han ene trakk seg.

Da blir det først en konkurranse (f.eks øksekast eller melkespannholding) - vinneren går til semifinale.

De resterende kjemper i konkurranse nr.2 - vinner til semi.

De resterende kjemper i konkurranse nr 3 - vinner til semi.

Da er det 3 stk i semifinalen. En konkurranse - vinner til finalen.

Siste konkurranse mellom de to siste - vinner til finalen.

Finalen; kunnskap, best av inntil 10 spørsmål/oppgaver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Hottrio skrev:

Vanligvis går de 6 siste til finaleuka. Mulig det kun blir 5 stk nå da fordi han ene trakk seg.

Da blir det først en konkurranse (f.eks øksekast eller melkespannholding) - vinneren går til semifinale.

De resterende kjemper i konkurranse nr.2 - vinner til semi.

De resterende kjemper i konkurranse nr 3 - vinner til semi.

Da er det 3 stk i semifinalen. En konkurranse - vinner til finalen.

Siste konkurranse mellom de to siste - vinner til finalen.

Finalen; kunnskap, best av inntil 10 spørsmål/oppgaver.

Takk :)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så god!! :)

En av de tre første konkurransene i finaleuka, tror det pleier å være konk. nr 2, den kalles gårdskonkurransen og den er i seg selv 3-delt.

Skrevet

Har han fotballspiller'n (Simen) egen fanklubb sa dere? WTF?

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må få presisere litt, Hehe. 

Finaleuken:

Den første konkurransen i finaleuke har alltid vært øksekast, vinneren får 1. semifinaleplass.

Så kommer det en tredelt gårdskonkurranse hvor vinneren får 2. semifinaleplass. Denne konkurransen har vært år gått ut på gårdsdrift og husmannskost.

Så kommer den tredje og siste konkurransen, dette pleier alltid å være en hinderløype, hvor den med raskest tid får 3. og siste semifinale plass. 

Semifinale: 

Første konkurranse her er en håndverkskonkurranse, hvor de skal smi, hugge eller lage en nøkkel som skal passe i en lås. Første person til å lage en nøkkel som passer får 1. finaleplass. 

Andre konkurranse er tvekamp, vanligvis i melkespann, vinneren får den 2. finaleplassen. 

Finalen:

De andre deltagerne kommer tilbake for å gi sin stemme til den de mener bør vinne. Den med flest stemmer får en finalekniv.

I finalen er det kunnskap, hvor den med flest kniver (1 kniv per riktig spørsmål) etter 10 spørsmål er vinneren av farmen.

Er iværtfall slik det har vært de siste årene, hilsen en som har sitti å sett og følgt med på dette mediesirkuset i alle åra det har vært på TV :)

Anonymkode: b4640...7d8

• Liker 2
Skrevet

Er Linda av taterslekt tro? Jeg tenker på tatere når jeg ser henne. Ikke noe galt i å være tater altså, men det er nå det jeg tenker når jeg ser henne. 

Anonymkode: fd2c4...5d8

Skrevet (endret)
1 time siden, Hottrio skrev:

Har han fotballspiller'n (Simen) egen fanklubb sa dere? WTF?

Er flere som har "fanside" på Facebook, opprettet av venner og familie før farmen idet hele tatt startet å gå på TV 😉

Endret av Lady T
  • Liker 1
Skrevet

Rart med Åsta, fikk så bra førsteinntrykk av hu, men nå håper jeg hu ryker. Sofie er ikke så gæærn, men blir litt styrt av gutta og Åsta kanskje. Stine har jeg sansen for, og hvertfall Laila! 

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, Lady T skrev:

Er flere som har "fanside" på Facebook, opprettet av venner og familie før farmen idet hele tatt startet å gå på TV 😉

Okay, takk!! :)

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må få presisere litt, Hehe. 

Finaleuken:

Den første konkurransen i finaleuke har alltid vært øksekast, vinneren får 1. semifinaleplass.

Så kommer det en tredelt gårdskonkurranse hvor vinneren får 2. semifinaleplass. Denne konkurransen har vært år gått ut på gårdsdrift og husmannskost.

Så kommer den tredje og siste konkurransen, dette pleier alltid å være en hinderløype, hvor den med raskest tid får 3. og siste semifinale plass. 

Semifinale: 

Første konkurranse her er en håndverkskonkurranse, hvor de skal smi, hugge eller lage en nøkkel som skal passe i en lås. Første person til å lage en nøkkel som passer får 1. finaleplass. 

Andre konkurranse er tvekamp, vanligvis i melkespann, vinneren får den 2. finaleplassen. 

Finalen:

De andre deltagerne kommer tilbake for å gi sin stemme til den de mener bør vinne. Den med flest stemmer får en finalekniv.

I finalen er det kunnskap, hvor den med flest kniver (1 kniv per riktig spørsmål) etter 10 spørsmål er vinneren av farmen.

Er iværtfall slik det har vært de siste årene, hilsen en som har sitti å sett og følgt med på dette mediesirkuset i alle åra det har vært på TV :)

Anonymkode: b4640...7d8

Takk for en flott oppsummering! Har aldri fulgt med på Farmen før og lurte faktisk på hvordan finalen går for seg. 

Anonymkode: 20ff8...fc3

Skrevet (endret)

Dere tror dere kan gjennomskue alt media pønsker på, men ikke bli så sure når dere tar feil.

Endret av lillesky
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes synd på den lille hunden der inne som gjerne vill ha kaka til Åsta, og fikk DÉT blikket fra henne. Stakkars lille hunden:trist:

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.
/lillesky (mod)

• Liker 2
Skrevet

Enkelte tv-seere sjekker kanskje sosiale medier som facebook, twitter og så videre, for å lete etter kommentarer fra farmen-deltakerne. :fnise:

Deretter kan de forsøke å regne frem og tilbake. Mellom når finalen blir spilt inn, og når eventuelle kommentarer fra forskjelige deltakere ble skrevet på sosiale medier. 

Dermed kan man kanskje regne seg sånn noenlunde frem til hvilke deltakere, som kanskje har kommet seg lengst..

Anonymkode: 4dfef...9cd

Skrevet

Det blir vel gave-dryss (med god kake, og greier) selv om deltakerne ikke får til ukesoppdragene sine? Luksus-Farmen.

De ukesoppdragene betyr tydeligvis null og niks lenger. Deltakerne få jo slengt masse godsaker etter seg uansett. Eller så blir de invitert til sammenkomst og festligheter, ved en eller annen gård. Når de velger kake fremfor kilovis med  havregryn (eller mel) så har deltakerne det tydeligvis alt for godt med mat. 

Det finnes vel neppe noen reality-konsepter, hvor deltakerne kan stappe i seg så mye mat hver eneste uke. Alle ukesoppdragene blir egentlig fullstendig  bortkastet tid uansett. De får jo praktisk talt kastet mase god mat etter seg ved marked, eller på grunn av tullete opplegg som "skattejakt" eller noe. :angry:

Anonymkode: c372f...4c8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vel gave-dryss (med god kake, og greier) selv om deltakerne ikke får til ukesoppdragene sine? Luksus-Farmen.

De ukesoppdragene betyr tydeligvis null og niks lenger. Deltakerne få jo slengt masse godsaker etter seg uansett. Eller så blir de invitert til sammenkomst og festligheter, ved en eller annen gård. Når de velger kake fremfor kilovis med  havregryn (eller mel) så har deltakerne det tydeligvis alt for godt med mat. 

Det finnes vel neppe noen reality-konsepter, hvor deltakerne kan stappe i seg så mye mat hver eneste uke. Alle ukesoppdragene blir egentlig fullstendig  bortkastet tid uansett. De får jo praktisk talt kastet mase god mat etter seg ved marked, eller på grunn av tullete opplegg som "skattejakt" eller noe. :angry:

Anonymkode: c372f...4c8

Vel hvis du ser hvor mye forarbeid produksjonen gjorde for denne utgaven av farmen, så var det nok meningen at de skulle leve i luksus.

Skrevet
17 minutter siden, makkapakka skrev:

Vel hvis du ser hvor mye forarbeid produksjonen gjorde for denne utgaven av farmen, så var det nok meningen at de skulle leve i luksus.

Kan du komme med eksempler her? Personlig aner jeg jo ikke hvordan jeg skal f sett forarbeidet til produksjonen.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Cambria skrev:

Kan du komme med eksempler her? Personlig aner jeg jo ikke hvordan jeg skal f sett forarbeidet til produksjonen.

Hun tenker sikkert på alt arbeidet og kostnadene som gikk med til å bygge gården.

Anonymkode: bacc7...3c3

Skrevet

Det markedet, hvis man skal kalle det marked, er jo helt latterlig. De er jo der bare for å gi bort ting til deltagerne. Skulle tro de ikke var der for å tjene noe som helst for seg selv. Og absolutt alle er jo så glad til enhver tid og hopper og danser. Virkelighetsfjern er det. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...