Gå til innhold

Mere angst av å bli overarbeidet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber veldig mye. Og er igjen i en periode med en del angst. Kjenner jeg sover litt urolig igjen. Er stresset på jobb. Og når jeg kommer hjem, sitter jeg litt for meg selv og nyter stillheten. Så sover jeg til jeg skal på jobb igjen :( orker ikke gjøre noe på dagen. Dette er ikke helt bra eller? 

Anonymkode: 7f2e7...63a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du burde begynne å trene? En løpetur i lunsjen gjør underverker for meg.

Skrevet

Pass å at du ikke blir utbrent. Det er ofte kroppen som svarer på stress med å gi deg mer angst. 

Finn ut hvor mye du kan roe ned,jobb helst ikke mer enn en normal stilling og unngå det aller meste av overtid, for en lang periode. Dersom du føler at det er vanskelig å si nei til overtid, bør du snakke med sjefen din om at du takker nei, for å unngå å bli utslitt og havne på sykemelding.

Dersom du blir utbrent, kan det ta deg noen år å komme ovenpå. 

Jeg har lært grundig av egne feil, mht å jobbe for mye og har igrunn ikke kommet meg helt etter ti år. Mulig jeg har den følelsen fordi jeg har litt angst for at det skal skje igjen, så jeg har endt opp med en slags angst for å bli overarbeidet og kjører strikte linjer i forhold til å stå for hardt på både i jobben og hjemme. Har blitt nødt til å lære meg å ikke gjøre for mange ting på fritiden også. 

Nå skal det sies at andre synes jeg er temmelig aktiv og har mye å gjøre, med flere barn, mann som reiser mye og 100% jobb. Jeg tør ikke tenke på hvor aktiv jeg egentlig var tidligere, da jeg riktignok hadde bare to barn, men jobbet oftest 45-70 timer i uka ( hadde ofte barna på jobben, når de var ferdig på skolen) trente og var ganske sosial. Tok ut lite ferie. 

Anonymkode: 1d3e7...1be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...