Gå til innhold

Angst, ubalanse, depresjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler meg så deprimert fortiden. Er full av angst hele tiden. Angst for at ting aldri skal bli bra igjen, for at jeg aldri skal finne den balansen i livet jeg søker etter... føler jeg har mistet livets mening. 

Vil så gjerne ha noen å snakke med, men føler helt ærlig at det ikke finnes noen... Min erfaring er at psykologer nå til dags er ikke ute etter å lytte og snakke med deg, de er ute etter å få deg til å fylle ut evige skjemaer, stille diagnose fort som f, og helst medisinere problemene vekk. 

Jeg savner den gode, flinke psykologen jeg var så heldig å få ha en stund, da jeg var 16.... Han lyttet virkelig til mennesket i meg og tok seg tid til å forstå hvem jeg var. De andre psykologene jeg har møtt på har rett og slett var en gjeng med idioter, som ikke har gjort et eneste forsøk på å bli kjent med meg...

Det føles lettere å klare dette alene, enn å oppsøke enda en idiot-psykolog. men problemet er bare det at jeg tror ikke jeg klarer det alene... Føler virkelig alt i livet mitt er feil, på en måte. Jobben, venner, kroppen min, til og med personligheten min... jeg er liksom ikke meg selv lenger. får skumle tanker i hodet som skremmer meg. Tankene kan feks. være at jeg plutselig blir redd for å gjøre noe kriminelt uten å klare å styre meg selv, også havne i fengsel...
Kjenner at jeg blir mer og mer apatisk og føler at jeg begynner å miste alle følelsene mine for alt og alle. Før brydde jeg meg veldig om alt og alle... om noen hadde det vondt eller var triste, elsket jeg å stille opp som lytter/rådgiver. Nå føler jeg at det bare er kleint, for jeg kjenner ikke igjen min egen personlighet... jeg vet ikke lenger hva jeg skal svare eller hvordan jeg skal trøste folk. 

jeg håper og tror dette er en vond fase som vil gå over med tiden... jeg bare vet ikke om jeg trenger hjelp til å komme meg gjennom dette.

måtte bare få dette ut... føler meg så ensom og alene.

Anonymkode: bf130...bbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange idiot-psykologer ja.

Det går over, det har du rett i, for kroppen kan ikke være i beredskap hele tiden. Men da gjelder det å sette pris på de gode stundene når de kommer, og ikke vente på neste krise/nedtur.

Det finnes hjelpetelefoner som 

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Husk at du ikke er tankene dine og at de flyr forbi som skyer på himmelen. Kos deg i kveld med noe godt å spise og se noe hyggelig på tv :)

Klem

Anonymkode: 2176d...139

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...