Gå til innhold

Antidepressiva og gastric bypass operert.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Lurer på hva jeg skal gjøre, sliter med depresjon, har fått tildelt en veldig god terapeut. For noen måneder siden gikk jeg på cipralex, bivirkningene var ekstreme og i samråd med lege sluttet jeg. Nå ser jeg at jeg trenger noe for å hjelpe meg i hverdagen. Jeg er gastric bypass operert og lurer på om det kan være litt av grunnen til at jeg ikke tålte cipralex.
Noen som har erfaring med gastric bypass opererte og bruk av antidepressiva? 
Håper noen kan hjelpe meg 😊

Anonymkode: 10e27...bfc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tålte Cipralex bra, men hadde ikke bra nok virkning av det. Tror ikke jeg har lov til å anbefale andre ting her inne, du bør rett og slett snakke med fastlegen din.

Anonymkode: 328f5...007

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, har fått time hos fastlegen, tenkte bare jeg skulle høre om det var noen med lignende erfaring. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Lurer på hva jeg skal gjøre, sliter med depresjon, har fått tildelt en veldig god terapeut. For noen måneder siden gikk jeg på cipralex, bivirkningene var ekstreme og i samråd med lege sluttet jeg. Nå ser jeg at jeg trenger noe for å hjelpe meg i hverdagen. Jeg er gastric bypass operert og lurer på om det kan være litt av grunnen til at jeg ikke tålte cipralex.
Noen som har erfaring med gastric bypass opererte og bruk av antidepressiva? 
Håper noen kan hjelpe meg 😊

Prøv et annet ssri. Selv om du ikke tålte cipralex kan du godt tåle et annet. Snakk med legen din. (Selv bruker jeg brintellix.) Jeg er også operert, og merker ikke noe forskjell når det gjelder medisinering før og etter. Føler kroppen tar opp medisinen som før.

Anonymkode: c4c98...6c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...