AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #1 Skrevet 2. september 2016 Hei! Noen ganger når jeg har spist mye før leggetid våkner jeg opp med noe som føles ut som en ball i magen. Fra tidligere erfaring vet jeg at kaffe på tom mage får systemet i gang, og tenkte at det ville hjelpe på ballen i magen. Kaffedrikkingen fikk meg etterhvert på do, men nå stopper det ikke, for har gått på do 5 ganger siden kl 09! Spiste noe for en time siden i håp at det ville stoppe. Noen tips? magen har blitt overaktiv! herreguud! Flaut! Heldigvis er jeg alene. Anonymkode: feef8...e54
Honey Dew Skrevet 2. september 2016 #2 Skrevet 2. september 2016 Istedet for å bruke kaffe som avføringsmiddel, noe som ikke er sunt, anbefaler jeg deg å spise svisker. Det hjelper på hard mage. For mye koffein kan være farlig
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #3 Skrevet 2. september 2016 Merker at jeg ofte må nummer to etter å ha drukket kaffe, uavhengig av om det er på tom mage eller ikke, men effekten merker jeg best på morran da. Men det opplagte er jo å ikke spise veldig tunge måltider rett før man skal legge seg:P Evt. ta hjelp fra svisker/sviskegrøt/sviskeyoghurt og et bra kosthhold generelt selvsagt. Er nok bare magen din som ble litt opprørt av tøff behandling, det går over:) Bra du har spist noe! Anonymkode: fc8ff...43a
Whoops Skrevet 2. september 2016 #4 Skrevet 2. september 2016 Også en halv presset sitron i et lite glass lunkent vann med en liten knivsodd cayennepepper på tom mage om morgenen snurrer igang systemet. Nå er det jo ikke akkurat DET som er problemet ditt nå, men jeg tror det kommer til å gi seg. Kanskje har det også andre grunner enn at du har sluttet med kaffe. Vanligvis er det jo det omvendte som skjer.. at man får delvis forstoppelse etter å ha sluttet med kaffe. Spis tørt og smått og ofte utover dagen, så skal du se at det går seg til.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #5 Skrevet 2. september 2016 Takk! Det har faktisk gitt seg nå! Fikk litt panikk for måtte dra på jobb😁 Skal være litt mer forsiktig neste gang, og dropper jobb-kaffen! Og spise så mye mat før legging hadde spart meg for denne erfaringen også👍🏻 Anonymkode: feef8...e54
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #6 Skrevet 2. september 2016 Du driver rovdrift på magen, stans før du ødelegger den. Om du får denne ballen i magen av å spise mye kvelden før, ikke spis mye kvelden før. Du kan risikere å få langvarig forstoppelse-problem der du må spise veldig spesifikk mat for å ikke bli dårlig. Hos meg begynte det selv med vage mageproblemer jeg ikke tok seriøst. Idag så får jeg en enorm mage (oppblåst) om jeg spiser "normalt". Jeg har måtte kuttet ut mye matvarer som jeg bare ikke klarer fordøye lenger (ost, korn m.m). Dersom jeg spiser for mye til et måltid, så kan jeg være oppblåst i 3-5 dager alt etter hva jeg spiste, selv når jeg faster. Fortsetter jeg å spise normalt holder oppblåstheten seg der for alltid. Eneste som hjelper er supper, proteinpulver og fasting. Tro meg det er noe dritt. Ta magen din på alvor Anonymkode: aa395...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #7 Skrevet 2. september 2016 Det er sånt som skjer. Å drikke kaffe om morgenen er ikke akkurat å drive rovdrift på magen, det er faktisk en helt normal ting å gjøre. Det er heller ikke unormalt å ha dager der tarmene er litt overaktive, og det kan ha mange årsaker. Ingen har en perfekt fungerende mage til enhver tid. Anonymkode: 2cf5c...e39 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #8 Skrevet 2. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sånt som skjer. Å drikke kaffe om morgenen er ikke akkurat å drive rovdrift på magen, det er faktisk en helt normal ting å gjøre. Det er heller ikke unormalt å ha dager der tarmene er litt overaktive, og det kan ha mange årsaker. Ingen har en perfekt fungerende mage til enhver tid. Anonymkode: 2cf5c...e39 Det er ikke kaffen jeg snakker om, det er det hun gjør som gjør kaffe nødvendig som er problemet. Kaffe i seg selv er ikke farlig Anonymkode: aa395...3bc
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #9 Skrevet 2. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sånt som skjer. Å drikke kaffe om morgenen er ikke akkurat å drive rovdrift på magen, det er faktisk en helt normal ting å gjøre. Det er heller ikke unormalt å ha dager der tarmene er litt overaktive, og det kan ha mange årsaker. Ingen har en perfekt fungerende mage til enhver tid. Anonymkode: 2cf5c...e39 Forresten, siktet du til meg eller TS når du snakket om "overaktive tarmer"? For i mitt tilfelle er det ikke normalt. Når jeg sier spiser "for mye", så mener jeg ikke som i å overspise, jeg snakker om "for mye" i forhold til hva magen min tåler. Jeg er undervektig nå fordi jeg ikke kan spise så mye før magen min blir dårlig (pleide være normalvektig). Og problemet mitt er heller underaktive tarmer som ikke klarer fordøye, ikke omvendt Om du mente TS, så sier hun at dette er et tilbakevendende i en spesifikk situasjon. Det er da lurt å ikke sette seg selv i den situasjonen, da dette kan i verste fall skade magen på sikt. Jeg var altetende og tålte absolutt all mat før magen ble dårlig. Hos meg startet det med rumling som ikke pleide være der. Så litt oppblåst. Så mer oppblåst. Så enda mer oppblåst til magen ble helt ødelagt. Jeg tror vi får i oss alt for mye dritt gjennom et "normalt" kosthold (is, kaker, kjeks, sjokolade, sukret iste/ iskaffe osv), og jeg tror vi risikerer at flere og flere får mageproblemer fordi vi ikke tar tidlige tegn alvorlig. Anonymkode: aa395...3bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå