Cilla Skrevet 15. november 2004 #1 Skrevet 15. november 2004 Om to uker skal jeg utføre PRK(excimer laseroperasjon pga nærsynthet) hos Synslaser i Trondheim. Kjenner jeg begynne rå grue meg litt, for har hørt at PRK er mye mere smertefull enn LASIK. Men jeg valgte å følge legens anbefalinger (naturlig nok) som mente at med mitt dårlige syn vill resultatet bli best med PRK. Er det noen som har erfaringer fra PRK? Var det veldig smertefullt for deg? Hvor lang tid tok det før synet stabiliserte seg? F.eks når kunne du kjøre bil etterpå? Jeg skal ta begge øynene på en gang. Har veldig høy smerteterskel, så gruer meg ikke til smerten men til hele opplevelsen.
meta2 Skrevet 21. april 2007 #4 Skrevet 21. april 2007 (endret) Har ikke vært gjennom det. Jeg fikk operert linse inn på øyet. Hadde - 8,75. Hadde for tynne hornhinner for LASIK. Hvordan gikk det Cilla? Ser at det er en stund siden du skrev her inne. Endret 21. april 2007 av meta2
Cilla Skrevet 21. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2007 (endret) Har ikke vært gjennom det. Jeg fikk operert linse inn på øyet. Hadde - 8,75. Hadde for tynne hornhinner for LASIK. Hvordan gikk det Cilla? Ser at det er en stund siden du skrev her inne. ← Det gikk kjempefint! Litt ubehag med laseren, og litt mer ubehag etterpå. Jeg dro rett på hotellrommet og sov noen timer til flyet mitt gikk hjem igjen. Jeg så ganske tåkete på øynene de første dagene. Jeg hadde på en slags bandasjelinse inne på øyet som øyelegen fjernet etter noen dager. Det er nå snart 2 1/2 år siden jeg opererte og jeg har idag omtrent 0 på begge øyne (+0.25 på ene -0.25-0.5 på andre øyet). Angrer ikke et sekund på at jeg gjorde dette. Ulemper jeg har merket i ettertid er litt endret nattesyn, tørre øyne innimellom og ømfintlig for å få "ting" inn på øyet (f.eks mascarakosten, finger) Jeg hadde også for tynne hornhinner for Lasik. Endret 21. april 2007 av Cilla
meta2 Skrevet 21. april 2007 #6 Skrevet 21. april 2007 Det gikk kjempefint! Litt ubehag med laseren, og litt mer ubehag etterpå. Jeg dro rett på hotellrommet og sov noen timer til flyet mitt gikk hjem igjen. Jeg så ganske tåkete på øynene de første dagene. Jeg hadde på en slags bandasjelinse inne på øyet som øyelegen fjernet etter noen dager. Det er nå snart 2 1/2 år siden jeg opererte og jeg har idag omtrent 0 på begge øyne (+0.25 på ene -0.25-0.5 på andre øyet). Angrer ikke et sekund på at jeg gjorde dette. Ulemper jeg har merket i ettertid er litt endret nattesyn, tørre øyne innimellom og ømfintlig for å få "ting" inn på øyet (f.eks mascarakosten, finger) Jeg hadde også for tynne hornhinner for Lasik. ← Så bra at det gikk fint. Jeg har ikke merket noe særlig forskjell. Til neste år skal jeg he en stor kontroll av linsene. Får ikke kjøre hjem.
Cilla Skrevet 22. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2007 Så bra at det gikk fint. Jeg har ikke merket noe særlig forskjell. Til neste år skal jeg he en stor kontroll av linsene. Får ikke kjøre hjem. ← Vil det si du fremdeles er veldig nærsynt, eller at du ser bra og har ingen plager?
meta2 Skrevet 22. april 2007 #8 Skrevet 22. april 2007 Vil det si du fremdeles er veldig nærsynt, eller at du ser bra og har ingen plager? ← Jeg så fint rett etter inngrepet jeg. Ser helt perfekt. Ingen plager i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2007 #9 Skrevet 10. mai 2007 Jobbet eller gikk du på skole da du hadde operasjon? Hvor lenge var du hjemme før du følte du var klar for jobb/studier?
Cilla Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 11. mai 2007 Jobbet eller gikk du på skole da du hadde operasjon? Hvor lenge var du hjemme før du følte du var klar for jobb/studier? ← Hvis det er meg du spør så var jeg hjemme i mammapermisjon. Jeg opererte en torsdag eller fredag og kjørte bil tirsdagen (tror jeg). Mannen min er sjømann og han var hjemme på fri, så det var ingen problemer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå