AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 Over årene har mitt CP forverret seg. Finmotorikken er helt på bærtur for å si det mildt. Dette påvirker meg mye i det daglige, både i gjøremål og det sosiale, da det påvirker min taleevne og uttalelse av ting. Har problemer med å gjøre helt vanlige ting, som å bruke saks, kniv, gaffel, tegne, skrive, åpne glass og flasker, kneppe igjen knapper og så videre. Dette hadde jeg ikke store problemer med tidligere selv om jeg merket det i dårlige perioder. Har gått til fysioterapi og spesial senter for slike ting, men dette har ikke forbedret seg, men istedet blitt verre. Gjennomgikk akillesforlengelse og botox behandling når jeg var tenåring, men jeg kjenner det fortsatt godt i muskler og legger selv et tiår etter. Jeg er nå i midten av tyveårene og jeg kjenner at jeg blir redd av denne utviklingen. Enda reddere for hvordan det skal bli. Jeg tør ikke engang tenke på hvor ille det kan være når jeg kommer i tredveårene eller førtiårene. Det er vanskelig for meg å takle utviklingen og hvordan den har redusert både min livskvalitet og sosiale liv. Det er heller ingenting som tyder på at dette kommer til å bedre seg. Hvordan takler dere å ha en lignende kronisk sykdom? Er det noen metoder en kan bruke? Anonymkode: 06e5b...bbc
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #2 Skrevet 2. september 2016 Ingen som har erfaring med dette? Anonymkode: 06e5b...bbc
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #3 Skrevet 2. september 2016 Skjønner det er vanskelig TS, men det er hjelp å få:) Nå er jeg usikker på om du trenger å gå gjennom fastlegen, men det finnes jo diverse hjelpemidler man kan bruke for å åpne emballasje osv., Du kan kanskje også få noen timer med BPA(brukerstyrt personlig assistanse)? Det er i alle fall noe jeg vil anbefale deg å sjekke ut:) Anonymkode: 35241...566
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #4 Skrevet 2. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner det er vanskelig TS, men det er hjelp å få:) Nå er jeg usikker på om du trenger å gå gjennom fastlegen, men det finnes jo diverse hjelpemidler man kan bruke for å åpne emballasje osv., Du kan kanskje også få noen timer med BPA(brukerstyrt personlig assistanse)? Det er i alle fall noe jeg vil anbefale deg å sjekke ut:) Anonymkode: 35241...566 Jeg vil ta en prat med fastlegen og høre om det er noe hjelpemidler som kan passe for meg. Skiftet fastlege for et år siden eller to, og har ikke snakket noe med ham om CPen, men jeg regner med han har papirer på hvordan det står til fra tidligere fastlege. Anonymkode: 06e5b...bbc
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #5 Skrevet 2. september 2016 Kjøp hjelpemidler på Enklere liv (eller gjennom Ebay om du har dårlig råd). Du kan søke om 2000 kr til innkjøp av småhjelpemidler. Anonymkode: e4daa...2f6 1
Honey Dew Skrevet 2. september 2016 #6 Skrevet 2. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ta en prat med fastlegen og høre om det er noe hjelpemidler som kan passe for meg. Skiftet fastlege for et år siden eller to, og har ikke snakket noe med ham om CPen, men jeg regner med han har papirer på hvordan det står til fra tidligere fastlege. Anonymkode: 06e5b...bbc Du kan få hjelp via Hjelpemiddelsentralen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå