Gå til innhold

Strikke skjørt-hjelp


Mrst

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med sikksakk skjørtet fra klompelompe. Strikker Str L. Det stod i oppskriften at det skulle være 144 masker fra start. 

Så har jeg lyst til å begynne på et annet skjørt for å få litt forandring i syrikkinga. Det skjørtet er litt videre( så det skal økes med masker) men vrangborden i starten er jo lik. Men her skal en Str L ha 288 masker fra start. Hvorfor er det så forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tynnere garn på skjørt nr 2 f.eks? Mønsteret kan ha noe å si osb.

Endret av Cershae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mrst skrev:

Jeg holder på med sikksakk skjørtet fra klompelompe. Strikker Str L. Det stod i oppskriften at det skulle være 144 masker fra start. 

Så har jeg lyst til å begynne på et annet skjørt for å få litt forandring i syrikkinga. Det skjørtet er litt videre( så det skal økes med masker) men vrangborden i starten er jo lik. Men her skal en Str L ha 288 masker fra start. Hvorfor er det så forskjell?

Her vil jeg tippe forklaringen ligger i at det første skjørtet strikkes i et forstykke og et baktstykke i forhold til skjørt nummer to der du har dobbelt opp med masker. Alternativt at det med flest masker strikkes nedenfra og opp, det med minst masker ovenfra og ned.

Les alltid hele oppskriften før du begynner å strikke. 

Anonymkode: 6c0d0...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her vil jeg tippe forklaringen ligger i at det første skjørtet strikkes i et forstykke og et baktstykke i forhold til skjørt nummer to der du har dobbelt opp med masker. Alternativt at det med flest masker strikkes nedenfra og opp, det med minst masker ovenfra og ned.

Les alltid hele oppskriften før du begynner å strikke. 

Anonymkode: 6c0d0...0b0

Begge skal strikkes ovenfra og ned og begge på rundpinne

Endret av Mrst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...