Equestrian Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 Hei, jeg er ei jente på 18år! Har fast jobb og har nå tenkt til å kjøpe meg en ny tlf så fort som mulig. "iPhone" Jeg hadde tenkt til å ha den på avbetaling men kjæresten min sier det ikke er lurt og at det vil bli dobbelt så dyrt? hjelp
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #2 Skrevet 1. september 2016 Avbetaling blir selvfølelig dyrere. Butikkene hadde ikke godtatt å ta imot penger senere om de ikke tjente på det Best å vente til man har nok penger til det man ønsker om det ikke er en krisesituasjon Anonymkode: 80258...3e4
Juniper Skrevet 1. september 2016 #3 Skrevet 1. september 2016 Gi deg selv gode økonomiske vaner og venn deg til å spare opp til det du ønsker å kjøpe. De tilbyr selvsagt avbetaling fordi de tjener på det! Hva om at du kjøper en brukt iphone rimelig og lar den holde til du har spart opp penger? Godt å ha en buffer i reserve, ikke svi av alt du har på en telefon! Og ikke bind deg til dyre avtaler på grunn av en!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #4 Skrevet 1. september 2016 Jeg har kjøpt mine siste tre telefoner på avbetaling, og det har vært billigere enn å kjøpe telefonen uten abbonement med bindingstid og månedsavdrag. Jeg har selvfølgelig valgt det abbonementet jeg uansett ville valgt, ellers ville jeg nok kastet bort en del penger ved å gjøre det på den måten. Sjekk totalprisen med det abbonementet som passer for deg, og sammenlikne det med hva du ville betalt for telefon+abbonement i løpet av et år. Anonymkode: 89dde...863
Equestrian Skrevet 1. september 2016 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2016 Så det blir altså en del dyrere med avbetaling .. Noen som vet hvor mye?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #6 Skrevet 1. september 2016 Du må ta en tur og se på priser på å betale telefonen med en gang, eller hva det koster deg pr. Måned og gange med antallmåneder for å finne svaret. Ellers kan du gå å copp Obs og kjøpe deg en I phone 5 til 2998. Anonymkode: 42531...ae5
Equestrian Skrevet 1. september 2016 Forfatter #7 Skrevet 1. september 2016 Tenkte iPhone 6s ellerno, blir vel 6-7000, også var der 299 for å få med seg tlf fra butikken også minst 300 i mnd!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #8 Skrevet 2. september 2016 Det er jo bare å se på totalprisen det, da. Det lønner seg sjeldent å handle på kreditt. Har du ikke pengene i dag, har du dem nok ikke om tre måneder heller. Spar opp først, eller senk kravene dine, ville jeg anbefalt. F.eks hos Komplett: https://www.komplett.no/product/855901/mobil/mobiltelefon/apple-iphone-6s-16gb-graa# 7190,- koster det å kjøpe telefonen med en gang. Delbetalingspris: 271,-/mnd. (36 mnd.) Totalpris 36 mnd. 11.667, Anonymkode: 29075...cfa
Juniper Skrevet 3. september 2016 #9 Skrevet 3. september 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo bare å se på totalprisen det, da. Det lønner seg sjeldent å handle på kreditt. Har du ikke pengene i dag, har du dem nok ikke om tre måneder heller. Spar opp først, eller senk kravene dine, ville jeg anbefalt. F.eks hos Komplett: https://www.komplett.no/product/855901/mobil/mobiltelefon/apple-iphone-6s-16gb-graa# 7190,- koster det å kjøpe telefonen med en gang. Delbetalingspris: 271,-/mnd. (36 mnd.) Totalpris 36 mnd. 11.667, Anonymkode: 29075...cfa Og tenk så gøy å betale på telefonen i tre år! Om type 8-9 måneder er det noe nytt på markedet som hun bare "må" ha, mens telefonen hun kjøper nå fortsatt har over 2 år igjen å betales på. Pluss at en nesten kan kjøpe en ekstra telefon for differansen! TS, du trenger å lære deg en del om personlig økonomi. Det kan gjøres på 2 måter. Enten ved å ta til seg råd og lære av andre, eller ved å gjøre alle feilene selv og betale for de i dyre dommer!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå