Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 18år! Har fast jobb og har nå tenkt til å kjøpe meg en ny tlf så fort som mulig. "iPhone" Jeg hadde tenkt til å ha den på avbetaling men kjæresten min sier det ikke er lurt og at det vil bli dobbelt så dyrt?

hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avbetaling blir selvfølelig dyrere. Butikkene hadde ikke godtatt å ta imot penger senere om de ikke tjente på det :) Best å vente til man har nok penger til det man ønsker om det ikke er en krisesituasjon :) 

Anonymkode: 80258...3e4

Skrevet

Gi deg selv gode økonomiske vaner og venn deg til å spare opp til det du ønsker å kjøpe. 
De tilbyr selvsagt avbetaling fordi de tjener på det! 

Hva om at du kjøper en brukt iphone rimelig og lar den holde til du har spart opp penger? Godt å ha en buffer i reserve, ikke svi av alt du har på en telefon! Og ikke bind deg til dyre avtaler på grunn av en! 

Skrevet

Jeg har kjøpt mine siste tre telefoner på avbetaling, og det har vært billigere enn å kjøpe telefonen uten abbonement med bindingstid og månedsavdrag. Jeg har selvfølgelig valgt det abbonementet jeg uansett ville valgt, ellers ville jeg nok kastet bort en del penger ved å gjøre det på den måten. Sjekk totalprisen med det abbonementet som passer for deg, og sammenlikne det med hva du ville betalt for telefon+abbonement i løpet av et år.

Anonymkode: 89dde...863

Skrevet

Så det blir altså en del dyrere med avbetaling .. Noen som vet hvor mye?

Skrevet

Du må ta en tur og se på priser på å betale telefonen med en gang, eller hva det koster deg pr. Måned og gange med antallmåneder for å finne svaret. 

Ellers kan du gå å copp Obs og kjøpe deg en I phone 5 til 2998. 

Anonymkode: 42531...ae5

Skrevet

Tenkte iPhone 6s ellerno, blir vel 6-7000, også var der 299 for å få med seg tlf fra butikken også minst 300 i mnd!

Skrevet

Det er jo bare å se på totalprisen det, da. Det lønner seg sjeldent å handle på kreditt. Har du ikke pengene i dag, har du dem nok ikke om tre måneder heller. Spar opp først, eller senk kravene dine, ville jeg anbefalt.

F.eks hos Komplett:

https://www.komplett.no/product/855901/mobil/mobiltelefon/apple-iphone-6s-16gb-graa#

7190,- koster det å kjøpe telefonen med en gang.

Delbetalingspris: 271,-/mnd. (36 mnd.)
Totalpris 36 mnd. 11.667,

Anonymkode: 29075...cfa

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare å se på totalprisen det, da. Det lønner seg sjeldent å handle på kreditt. Har du ikke pengene i dag, har du dem nok ikke om tre måneder heller. Spar opp først, eller senk kravene dine, ville jeg anbefalt.

F.eks hos Komplett:

https://www.komplett.no/product/855901/mobil/mobiltelefon/apple-iphone-6s-16gb-graa#

7190,- koster det å kjøpe telefonen med en gang.

Delbetalingspris: 271,-/mnd. (36 mnd.)
Totalpris 36 mnd. 11.667,

Anonymkode: 29075...cfa

Og tenk så gøy å betale på telefonen i tre år! Om type 8-9 måneder er det noe nytt på markedet som hun bare "må" ha, mens telefonen hun kjøper nå fortsatt har over 2 år igjen å betales på. Pluss at en nesten kan kjøpe en ekstra telefon for differansen! 

TS, du trenger å lære deg en del om personlig økonomi. Det kan gjøres på 2 måter. Enten ved å ta til seg råd og lære av andre, eller ved å gjøre alle feilene selv og betale for de i dyre dommer! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...