Gå til innhold

Du som har hund som sover i sengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hund på halvannet år, liten Havanais på 5 kg som hele tiden har sovet i senga min med meg. 

Nå har jeg møtt en fyr, og det begynner å bli nokså fast greie etterhvert, og jeg ser en liten utfordring.  Han vil ikke ha bikkja i senga. Vi har møttes ett par mnd nå, og når vi er hos han har det selvsagt vært opp til han, men også når han er hos meg kaster han bikkja ut av senga. Dvs. Ber bikkja gå ned på gulvet og sove der.

Litt usikker hva jeg egentlig føler om den saken. Har ikke sagt noe til han foreløpig,da han egentlig bare har sovet her 3-4 ganger. 

Anonymkode: ceb51...75c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din hund og din seng, så det er opp til deg å avgjøre hva du vil.

Nå hadde jeg mye større hunder enn det du har når denne problemstillingen var et tema, så det var liksom ikke noen diskusjon om at bikkjene måtte finne seg et annet sted å sove. :tongue: Men av erfaring kan jeg si at om hunden ikke har noe i mot å sove et annet sted i rommet, har det ikke så mye å si. De fleste hunder er tilpasningsdyktige, hunden kommer nok raskt til å oppfatte at den får sove i senga når dere er alene, men ikke når typen din er på besøk.

• Liker 9
Skrevet

Din seng, din hund. Han er gjesten.

Anonymkode: f7f00...2ea

• Liker 7
Skrevet

Da jeg møtte min samboer fortalte jeg om hunden min (5 kg) og at han sover i sengen. Jeg sa tydelig ifra om at det er slik nå og at det alltid vil forbli slik. Så fikk han velge selv om han ville i sengs med oss begge eller finne seg ei annen jente.

• Liker 9
Skrevet

Skjønner typen din veldig godt, jeg. Om jeg hadde hatt en kjæreste med hund så hadde nok jeg også krevd hunden ut av senga dersom jeg skulle overnatte.
Generelt syns jeg ikke hunder har noen ting i senger å gjøre, men legger meg ikke opp i hva folk gjør hjemme hos seg selv, så lenge jeg slipper å dele seng med en hund.
Hadde faktisk ikke villet sove der i det hele tatt hvis hunden lå der til vanlig. da måtte sengetøyet bli skiftet først.
(Har for øvrig hatt flere hunder selv, så er ikke anti-hund....)

• Liker 9
Skrevet

Dersom du planlegger å bli i et lengre forhold med han, og flytter inn med han, så må du være forbredt på at hunden ikke får sove i sengen lenger. Om det er et problem, så må du nok finne en partner som har samme mening som deg på det punktet. Man kan ikke tvinge andre mennesker til å dele seng med hunder heller

Anonymkode: ebf0e...6d7

• Liker 5
Skrevet

Hund i senga er urenslig. Skjønner fyren jeg. 

Har selv hatt hund som fra før var vant til å sove i senga. Absolutt koselig det, men usj så urenslig. 

Anonymkode: 605be...6c0

• Liker 4
Gjest Baremenneske
Skrevet

Jeg ville også vært skeptisk om jeg var han ( altså-typen, ikke bikkja😆)  Sikkert kos når du er alene men kan fort bli problem når det blir "trekant"😆

Tror du ikke hunden vil få det like bra på et annet koselig sted i heimen!?- et sted/plass som er bare hans (altså- nå bikkja, ikke typen😆) !? Det tror nemlig jeg! 😊

Skrevet

Gi hunden en egen seng å sove i på soverommet, ingen liker å sove hele natta på gulvet. Deltar på kurs noen ganger der det er lov å ha med hunder, og noen forventer altså at hunden skal ligge på gulvet attmed seg i flere timer mens vi har undervisning. Dette er ikke behagelig og hunden(e) blir selvsagt urolig. Jeg har alltid med seng til hunden min, det er aldri forventet at hun skal ligge timesvis på et kaldt gulv hvor hun føler seg ubeskyttet. Hun har seng med kant rundt, så hun føler at dette er hennes "område" og ingen skal kødde med henne der.

Skrevet

Når jeg ble sammen med min nåværende samboer så ga han klar beskjed om at han ikke ønsket hunden min opp i senga. Greit nok, min hund likte uansett best å sove i sin egen seng ved siden av "menneskesenga". Gjett hvem det var som etterhvert inviterte med hunden opp i senga og er skyld i at hunden nå NEKTER å sove noen annen plass om natta 😂 Det var ikke meg for å si det sånn :P

Anonymkode: eab86...460

• Liker 5
Skrevet

Min hund, min seng, min leilighet = mine regler - han har med andre ord ikkje ein dritt å si på det, og om hunden var til plage for han, så kunne han lagt seg på sofaen eller latt være å overnatte. Eg vil ha hunden i senga med meg, og sånn er det med den saken.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde aldri godtatt at en mann bare tok styringen over mine hunder og kommanderte dem ut av sengen... Da hadde jeg blitt meget kvass.

Men hvis han sier det på en ordentlig måte og du liker fyren veldig godtså kan dere jo lære hunden at den ikke lenger har lov til å sove i sengen. Det er opp til deg egentlig!  

Jeg har to hunder i sengen 

• Liker 4
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
Den ‎01‎.‎09‎.‎2016 at 16.17, Snublefella skrev:

Jeg hadde aldri godtatt at en mann bare tok styringen over mine hunder og kommanderte dem ut av sengen... Da hadde jeg blitt meget kvass.

Men hvis han sier det på en ordentlig måte og du liker fyren veldig godtså kan dere jo lære hunden at den ikke lenger har lov til å sove i sengen. Det er opp til deg egentlig!  

Jeg har to hunder i sengen 

Enig-

Anonymkode: 8780e...34c

• Liker 1
Skrevet

Det er din hund og din seng og dermed dine regler. Synes det er ganske frekt av han og ta styringen på sånt i ditt hjem. Har selv en hund på 6 kg som sover i sengen. Kjæresten min ville ikke ha henne i sengen i sin leilighet, men han sa aldri noe på at hunden sov i sengen i min leilighet. Han sa også en gang at dette er jo ditt hjem. Nå er hun forresten i senge hos han og :) 

Anonymkode: eb531...507

Skrevet

Æsj, skjønner ikke hvorfor dere deler senga med en hund? Sover dere nakne i laken som blir berørt av hundens rumpe og munn? har dere sex der?  yuck!!!!!!

Anonymkode: a7f33...c50

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg kan jo si det sånn at hvis det var motsatt, dvs jeg som sov hos en type som hadde hunden sin i senga, så hadde jeg avstått fra å sove der om han ikke ville at hunden skulle sove på gulvet.

Jeg har hund selv, og den får IKKE sove i sengen. Fysj og fy, det er nok hundehår overalt her i huset ellers, jeg orker det bare ikke i sengen også. Dessuten sover hunder veldig urolig, de skifter stadig sovestilling og sted, og jeg hadde fått hetta av en hund som vandrer rundt i senga om natten og leter etter et nytt sted å legge seg ned!

Nei til hund i sengen fra meg altså. Skjønner godt at kjæresten din ikke vil ha den der. Er det så ille da, at han ber hunden gå ned? Skjønner ikke at det skal være noe å henge seg opp i at han ikke liker hund i senga. Det må du jo bare respektere. Eller var det det faktum at han sa det, "tok seg til rette" i noe hjemme hos deg?

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

kjæresten min hadde hunden i sengen . En stor , vakthund rase, den la seg alltid på min side , og vist jeg kom borti den , knurret den som bare det . Jeg fikk også sopp av å ha den i sengen !! Jeg sa fra at dette vil jeg ikke mer. så nå ligger den i bur på stua. 

Synes det er kjempe uhygenisk å ha hund i sengen !! 

Anonymkode: 399d2...3f7

• Liker 1
Skrevet

Hvis du liker Lopper, ringorm, skabb er det jo lurt å dele seng med hunden.. skjønner godt at han ikke vil ha hunden i senga!

• Liker 1
Skrevet
Den 2.9.2016 at 17.06, prt90 skrev:

Hvis du liker Lopper, ringorm, skabb er det jo lurt å dele seng med hunden.. skjønner godt at han ikke vil ha hunden i senga!

Det er ikke særlig vanlig at hundene har dette hvis man tar seg av dem og følger med på helsa deres.

Anonymkode: 20d6a...919

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...