AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 En venninne av mg har fått sitt første barn. Jeg skal i løpet av de neste dagene besøke dem, og lurer egentlig litt på hva nybakte mødre setter pris på å få? Jeg har med en gave til babyen, men vil gi noe til venninnen min også. Dere som har fått barn, hva synes dere var fint å få? Eller dere som har gitt noe i gave, hva likte mottakeren å få? Anonymkode: db0d3...8bf
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #2 Skrevet 1. september 2016 Bakst, mat, en bok, en film eller et blad. Anonymkode: 4e819...973
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #3 Skrevet 1. september 2016 Den beste gaven jeg fikk tror jeg var tørrshampo 😂 Og noen myke varme sokker Anonymkode: 0aace...ac9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #4 Skrevet 1. september 2016 Ferdig middag! ....eller middager til å putte i fryser'n! PS. Men de må være ferdig på forhånd! Når mine foreldre kom og lagde middag og HELE kjøkkenet var et kaos når de dro, når minsten var under en uke gammel, var det mer til stress enn til hjelp... Hormonelt-søvnvrak-som jeg var 😜 Anonymkode: 37620...1af
miore Skrevet 1. september 2016 #5 Skrevet 1. september 2016 Mat, gjerne noe hun kan putte i fryseren F.eks kanelboller, som hun kan ta opp en og en og tine i mikroen (alt som lar seg gjøre med én arm er bra). Jeg tenkte i alle fall MYE på mat når jeg "satt fast" i sofaen pga amming!
Antoinette Skrevet 1. september 2016 #6 Skrevet 1. september 2016 Bak noe du vet hun liker som hun kan ha i fryseren og noen gode egenpleieprodukter som du VET vil bli brukt. Jeg strikket en Skappelgenser til en venninne i en farge jeg visste hun likte og som hun elsket, og den bruker hun ennå.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #7 Skrevet 1. september 2016 Mat- som nevnt over, og kanskje en god hudkrem eller lign? Ikke noe som tar lang tid da, så ansiktsmaske er ikke helt tingen, men krem, skrubb eller noe slikt kan være flott Anonymkode: a34e4...2cf
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #8 Skrevet 1. september 2016 Maaat, jeg ble kjempe glad for mat 😋 Fikk masse digge juicer, smoothies, ost, spekeskinke, yoghurt og musli, bakevarer (croissant/rundstykke/cookies) andre ting var blader og ansiktskrem. Ansiktsmasken har jeg fortsatt ikke brukt, som AB sier over her - det tar for lang tid Anonymkode: 66a03...ee3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #9 Skrevet 1. september 2016 Mat!! Før vi fikk babyen vår sa jeg faktisk til familie at de "måtte ha med egen bevertning" når de kom på barselvisitt. Med unntak av min mor som jevnlig hadde med bakst var det ingen som tok med noe, og vi ble nødt til å varte folk opp når vi selv var så slitne at vi kun spiste brødskiver til middag. Lykken var stor den dagen min bror tok med pizza til oss, da hadde vi ikke spist ordentlig middag på flere dager. Så mitt tips er å ha med mat, helst middagsmat som evt. kan puttes rett i fryseren og tines opp. Ta med noen bakevarer som dere kan spise når du er på besøk også, så er det gull Ellers fikk jeg mine første grå hår rett etter fødsel, og de fine linjene i ansiktet ble raskt noe som lignet mer på rynker, så rynkekrem var det eneste som sto på ønskelista da jeg hadde bursdag ikke lenge etter fødsel. Jeg har dog hørt om folk som blir fornærmet dersom de får rynkekrem i gave, så kanskje det tryggeste er å gi en god fuktighetskrem til ansikt Elizabeth Arden Visible Difference er det veldig mange som liker, med mindre du vet hva hun bruker. Dersom hun ammer er ammekurv forresten gull! Jeg hat en slik fra 3 Sprouts: Oppi der kan hun putte gulpekluter, smokker, fjernkontroller, håndkrem, vannflaske, snacks og alt hun måtte behøve. Anonymkode: 58a43...594 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #10 Skrevet 1. september 2016 Jeg ble allermest glad for ferdiglaget mat som kunne puttes i frysern. Det ble mye big one og annet ferdigræl de første ukene. Satte også pris på svigermor som baket masse slik at vi hadde noe å servere alle som kom på besøk. Jeg hadde ikke energi til slikt. Anonymkode: 2022f...4ef
Minlillelykke Skrevet 1. september 2016 #11 Skrevet 1. september 2016 Fikk en loosefit bukse fra cibus av svigerinnen min! Den passet perfekt etter mitt hastesnitt. Bruker den fortsatt masse
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #12 Skrevet 1. september 2016 Vi har bare fått gaver til trulta, men jeg hadde blitt veldig glad for mat som er lett å fryse ned og generelt tilberede. Trulta er riktig nok rolig og sover mye, men likevel syns jeg i begynnelsen at det var vanskelig å få rutiner på ting. Jeg var trøtt og sliten, og det var ikke alltid like lett å forstå hva hun ville til enhver tid. Sov når hun sover, sier de. Men så må jeg spise, gå på do, og noen ganger ble jeg sittende helt apatisk mellom ammingene, bleieskiftene og gråtetoktene. (Hun hadde vondt i magen.) Jeg pumpet litt også, for å avlaste såre brystvorter. Så smoothier, ferdiglaget middag i porsjoner til å varme i mikroen, og sånne ting hadde vært kjempefint. Det skal jeg gi i barselgave neste gang noen i min omgangskrets får barn, tror jeg. Anonymkode: 6415c...2d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå