Gå til innhold

Folk som har beina på setet på kollektiven


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så ufint. Enten er det små drittunger som tråkker rundt på setene eller så er det tenåringer og voksne som gnir skoa sine på setene. Hva er vitsen? Har ikke folk oppdragelse? Jeg er ikke så gira på å sitte på skitne flekker. 

Anonymkode: 2047c...289

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker de testa setene på t-banen i Oslo og fant både avføringsbakterier, sperm og diverse andre ymse kroppsvæsker. Så tror ikke du trenger å være så opptatt av det, for skitten blir du uansett. Samme om det synes eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AgentFassbender skrev:

Husker de testa setene på t-banen i Oslo og fant både avføringsbakterier, sperm og diverse andre ymse kroppsvæsker. Så tror ikke du trenger å være så opptatt av det, for skitten blir du uansett. Samme om det synes eller ikke. 

Æsj!! 

Anonymkode: 2047c...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er uhøflig. Jeg misliker sterkt at noen faktisk har beina sine på setene. Hvis jeg er med noen som gjør det gir jeg streng beskjed, for jeg tror ikke at de tenker over det selv. Det skulle vært et skilt på kollektiven! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så slappe! Har aldri skjønt det der, men så har du jo steder hvor du ikke ser slikt...

North_Korea-2011-367_web-lrg.jpg

Anonymkode: 494c5...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppføre seg på en buss 101

-Ikke ha beina på setet foran deg eller i seteryggen til setet foran 

-Unngå mat og drikke

-Tyggis skal aldri kastes noen andre steder enn i søppelbøtta 

-Alltid sett deg på det innerste setet, og ikke legg bag/sekk/veske på setet ved siden av 

-Hold lydnivået minimalt. Snakking er lovt, men fullt party i baksetet er forstyrrende 

-La folk få gå av bussen før du går på 

-Trykk på stoppknappen minst 3 sekunder før stoppet, slik at du forhindrer bråbrems 

-Dersom du må høre på musikk så bruke hodetelefoner eller noe i den duren 

-Du gjør alle en tjeneste dersom du har en ok hygiene 

-Ikke blokker inn/utgangen selv om du bare skal av etter ett stopp 

-Dersom resten av setene er tatt så tilby setet ditt til eldre, syke, eventuelt små barn 

-Vær hyggelig 

 

Anonymkode: 58147...ce1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så ufint. Enten er det små drittunger som tråkker rundt på setene eller så er det tenåringer og voksne som gnir skoa sine på setene. Hva er vitsen? Har ikke folk oppdragelse? Jeg er ikke så gira på å sitte på skitne flekker. 

Anonymkode: 2047c...289

Jeg er ikke gira på nedprompede seter heller, jeg. Tenk alle som fiser på toget. ÆSJ

Anonymkode: 183cb...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AgentFassbender skrev:

Husker de testa setene på t-banen i Oslo og fant både avføringsbakterier, sperm og diverse andre ymse kroppsvæsker. Så tror ikke du trenger å være så opptatt av det, for skitten blir du uansett. Samme om det synes eller ikke. 

Det er jo ganske nærliggende å tro at mye av disse greiene kommer nettopp fra sko på setet..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, prt90 skrev:

Det er jo ganske nærliggende å tro at mye av disse greiene kommer nettopp fra sko på setet..

Ja, eller så kommer det fra sengen din. Ligger du i senga med klærne på og setter deg på t-bane setet etterpå er det klart det smitter over på setet. For senga di er ikke bakteriefri. Så det er vel ikke mer komplisert enn at det er mer nærliggende enn som så, mate. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan oppføre seg på en buss 101

-Ikke ha beina på setet foran deg eller i seteryggen til setet foran 

-Unngå mat og drikke

-Tyggis skal aldri kastes noen andre steder enn i søppelbøtta 

-Alltid sett deg på det innerste setet, og ikke legg bag/sekk/veske på setet ved siden av 

-Hold lydnivået minimalt. Snakking er lovt, men fullt party i baksetet er forstyrrende 

-La folk få gå av bussen før du går på 

-Trykk på stoppknappen minst 3 sekunder før stoppet, slik at du forhindrer bråbrems 

-Dersom du må høre på musikk så bruke hodetelefoner eller noe i den duren 

-Du gjør alle en tjeneste dersom du har en ok hygiene 

-Ikke blokker inn/utgangen selv om du bare skal av etter ett stopp 

-Dersom resten av setene er tatt så tilby setet ditt til eldre, syke, eventuelt små barn 

-Vær hyggelig 

 

Anonymkode: 58147...ce1

Det samme bør sies om snus.. Fy fader altså folk er så ekle og LATE. Hvor vanskelig kan det være å vente med å ta ut snus/tyggis til man kommer til en søppelbøtte? Har også oppdaga masse brukt snus rundt i leiligheten etter vorspiel og fester her, jeg har faktisk måttet hengt opp en lapp i stua om at snus skal kastes i søpla, ikke på gulvet eller i sofaen. Som om det skulle være nødvendig da vi alle er over 20 år. 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kjempeirritert når jeg ser folk med beina på setet. Sliter ordentlig med å ikke si noe. Noe av det verste jeg ser er foreldre som lar barna løpe rundt i setet med sko på. De oppdrar jo ungene til at dette er ok!:kjefte:

Anonymkode: 6287c...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 31.8.2016 at 23.53, AnonymBruker skrev:

Det er så ufint. Enten er det små drittunger som tråkker rundt på setene eller så er det tenåringer og voksne som gnir skoa sine på setene. Hva er vitsen? Har ikke folk oppdragelse? Jeg er ikke så gira på å sitte på skitne flekker. 

Anonymkode: 2047c...289

De kalles SETESLUSKER her i Bergen. Seteslusk

En annen ting er hunder.... de skal ikke sitte på setet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...