AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Jeg har ikke de siste årene lagt marke til at enkelte lyder gjør meg kvalm, irritabel og sint. Eksempel på de er snorking , svelging, nysing, smattelyder, folk som drar opp og svelger snør osv Den som jeg syns er mest irriterende på denne måten er min 14 år gamle sønn, og jeg takler ikke lenger å spise sammen med han. Han tygger med munnen åpen og svelger vann veldig høyt. Jeg har også dårlig samvittighet for at jeg ber han holde sammen munnen mens han spiser og irriterer meg over dette. Sist han var syk måtte jeg forlate huset hver gang han nøs eller hostet. Jeg bare taklet der det ikke . Hva slags forelder er det som ikke klarer å spise med sitt barn og tik å med blir kvalm av å høre han drikke. Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget , men jeg håper jo på at noen har lignende erfaring og som kan hjelpe meg litt Anonymkode: 23b2b...c41
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke de siste årene lagt marke til at enkelte lyder gjør meg kvalm, irritabel og sint. Eksempel på de er snorking , svelging, nysing, smattelyder, folk som drar opp og svelger snør osv Den som jeg syns er mest irriterende på denne måten er min 14 år gamle sønn, og jeg takler ikke lenger å spise sammen med han. Han tygger med munnen åpen og svelger vann veldig høyt. Jeg har også dårlig samvittighet for at jeg ber han holde sammen munnen mens han spiser og irriterer meg over dette. Sist han var syk måtte jeg forlate huset hver gang han nøs eller hostet. Jeg bare taklet der det ikke . Hva slags forelder er det som ikke klarer å spise med sitt barn og tik å med blir kvalm av å høre han drikke. Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget , men jeg håper jo på at noen har lignende erfaring og som kan hjelpe meg litt Anonymkode: 23b2b...c41 Beklager mange skrivefeil Anonymkode: 23b2b...c41
EvaLena Skrevet 31. august 2016 #3 Skrevet 31. august 2016 Du bør då deg profesjonell hjelp snarest. Du hoster og nyser du også, er du så sikker på at du er så stille når du selv spiser. Hbordan ville du reagert hvis folk tok avstand fra deg pga dette?
Lill3My Skrevet 31. august 2016 #4 Skrevet 31. august 2016 Gjelder dette bare din sønn, eller blir du irritert over andres lyder også? Her er det lett å kritisere TS fordi dette høres ufint og drøyt ut, men TS velger ikke å ha det slik og tanken bak innlegget er vel et ønske om endring og hjelp. Når begynte dette? Kan d være at det er noe annet ved ham som egentlig plager eller bekymrer deg? Har du forsøkt å endre synet ditt på disse lydene? Lettere sagt enn gjort, men prøv å tenke på hvor mye sønnen din betyr for deg, se på lydene som søte, små, personlige særpreg. Kanskje kan d hjelpe litt på lang sikt med å snu de negative tankene
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #5 Skrevet 31. august 2016 http://hedda.blogg.no/1327412116_my_misophonia.html Høres ut som om du har samme greie som hun her, lykke til =) Anonymkode: 3a805...a8f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #6 Skrevet 31. august 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke de siste årene lagt marke til at enkelte lyder gjør meg kvalm, irritabel og sint. Eksempel på de er snorking , svelging, nysing, smattelyder, folk som drar opp og svelger snør osv Den som jeg syns er mest irriterende på denne måten er min 14 år gamle sønn, og jeg takler ikke lenger å spise sammen med han. Han tygger med munnen åpen og svelger vann veldig høyt. Jeg har også dårlig samvittighet for at jeg ber han holde sammen munnen mens han spiser og irriterer meg over dette. Sist han var syk måtte jeg forlate huset hver gang han nøs eller hostet. Jeg bare taklet der det ikke . Hva slags forelder er det som ikke klarer å spise med sitt barn og tik å med blir kvalm av å høre han drikke. Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget , men jeg håper jo på at noen har lignende erfaring og som kan hjelpe meg litt Anonymkode: 23b2b...c41 En riktig stor hemmelighet, var det. Kjempestor. Bare lær deg å gi litt mer faen:-) Anonymkode: e28f5...26c 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #7 Skrevet 31. august 2016 Jeg har det på samme måte, det holdt på å ende i skilsmisse her hos oss. Da innså jeg at jeg måtte få hjelp. Gikk til terapi, og etter lang tid og en rekke tester, fikk jeg vite at jeg hadde synestesi(lyd- og visuell form), og det førte med seg sterk misophonia. Misophonia gjorde at jeg selv ikke klarer kontrollere hvordan kroppen reagerer på enkelte lyder. Spiselyder kan f.eks. gjøre meg ufrivillig rasende. Etter jeg fikk diagnosen, gikk jeg til terapi for å lære å kontrollere dette. Nå takler jeg ufrivillige reaksjoner bedre og bedre, og klarer veldig ofte å undertrykke den helt. Men det hender jeg av og til blåser i taket, eller gråter ukontrollerbart, hvis lydene blir for repeterende, eller jeg er trøtt. Det kan være du er rammet av samme diagnose..? Anonymkode: f5ff5...3f4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #8 Skrevet 31. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det på samme måte, det holdt på å ende i skilsmisse her hos oss. Da innså jeg at jeg måtte få hjelp. Gikk til terapi, og etter lang tid og en rekke tester, fikk jeg vite at jeg hadde synestesi(lyd- og visuell form), og det førte med seg sterk misophonia. Misophonia gjorde at jeg selv ikke klarer kontrollere hvordan kroppen reagerer på enkelte lyder. Spiselyder kan f.eks. gjøre meg ufrivillig rasende. Etter jeg fikk diagnosen, gikk jeg til terapi for å lære å kontrollere dette. Nå takler jeg ufrivillige reaksjoner bedre og bedre, og klarer veldig ofte å undertrykke den helt. Men det hender jeg av og til blåser i taket, eller gråter ukontrollerbart, hvis lydene blir for repeterende, eller jeg er trøtt. Det kan være du er rammet av samme diagnose..? Anonymkode: f5ff5...3f4 Jeg har det på samme måte, men med åpne skapdører. River de av hengslene og knuser de om jeg kommer over noen. Anonymkode: e28f5...26c
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 2. september 2016 #9 Skrevet 2. september 2016 Jeg har det på samme måte. Men her i huset har vi pratet om det, at mamma sliter veldig med en del lyder. Så jeg bruker ørepropper når vi spiser, og det synes vi er en god løsning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå