Gå til innhold

Tips til lærerikt TV for de minste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter TV-program, eller evt. flmer for de minste. Målet er å fylle TV-stundene hjemme med noe mer lærerike enn f.eks. Drømmehagen og Tøfferud :fnise: Tenker at ord, bokstaver og tall kan være både spennende og nyttig :) Har hørt at det finnes noen bra YouTube kanaler på engelsk med disse temaene, men har ikke funnet noe på norsk. Mulig jeg har oversett noe, så alle tips mottas med takk. Mini er 1,5 år.

Anonymkode: 0f479...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår på 2 år liker Lesekorpset, men den egner seg nok ikke for en på 1,5 da. Synes NRK Super har fantastisk mye bra egenproduksjo , f.x Klart eg kan, Her er eg, Hvis jeg var deg, Den magiske kroppen etc, men det er helst for litt eldre barn. 1,5 år er ikke så gammelt... På den alderen var det vel helst Fantorangen som fenget. Men Daniel Tiger (Her bor Daniel Tiger) er vel et alternativ. Og så Poppeloppane. Den tror jeg har en del om former og figurer....

Anonymkode: dea56...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig barnet er litt for liten, men her fenget Dora veldig hvertfall, går på kanal Nick jr.

Anonymkode: 03aae...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i Daniel Tiger og Dora. Minsten her i huset har lagt sin elsk på Ordlek, som er ganske nytt på Netflix. Nå har jeg bare sett på med et halvt øye, men jeg tror dette egner seg for mindre barn.

Anonymkode: 5a3bf...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppiloppene handler jo mye om begrep, type over, under osv. Vår på litt over to har elsket denne serien siden 1,5 års alderen. 

Ellers går det i Mikke Mus klubbhus her, det har jo også litt læring i seg ang farger, telling, former etc.

Og så må man jo se hva som fenger, Dora er bra, men her i huset fenger ikke det for han på 2 år. Eldste har også likt små einsteins, men dette passer kanskje litt eldre barn, har ikke testa det på 2 åringen ennå.

Anonymkode: c29ee...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min favoritt når jeg skal se på barne-tv med barnebarnet er helt klart denne serien;

http://tv.nrksuper.no/serie/kraakeklubben

Anonymkode: b6618...7f1

De har hvertfall bommet stygt når det gjelder fargen på "kråken". En kråke er grå og svart, mens denne ligner mer på en skjor

Anonymkode: 94607...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...