Minya Skrevet 31. august 2016 #21 Skrevet 31. august 2016 4 minutter siden, Aamu skrev: Er det noen som sier kylling på beinet? Aldri hørt. Da har jeg utvidet ordforrådet litt, takk. Jeg har gastromat, ja, men jeg brukte det på pommes frites i helga så fikk liksom min dose. Har dog aldri forsøkt det på kylling. Det er snakk om helstekt kylling, ja. Jeg liker ting veldig salt og, så gastromat er jo egentlig midt i blinken for meg sånn sett Vet ærlig talt ikke om det er noen andre som sier akkurat det, jeg oversatte direkte i hodet fra engelsk; chicken on the bone.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #22 Skrevet 31. august 2016 13 minutter siden, Aamu skrev: Og det gjør noe med maten, tenkte du? Eh. Krydder gjør selvsagt noe med maten, ja. Hvorfor så frekk? Anonymkode: c2216...0d9
Aamu Skrevet 31. august 2016 Forfatter #23 Skrevet 31. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eh. Krydder gjør selvsagt noe med maten, ja. Hvorfor så frekk? Anonymkode: c2216...0d9 Det er ikke jeg som er frekk, det er du som er paranoidJeg spurte bare om du mente at kanel gjorde noe med maten, når det er en uhyre liten mengde kan det lett bli overdøvet av alt det andre.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #24 Skrevet 31. august 2016 Jacobs kylling krydder er kjempe godt! En sånn svart boks, kjøper på kiwi eller meny Anonymkode: 1522c...14f
Pawn Hearts Skrevet 31. august 2016 #25 Skrevet 31. august 2016 6 timer siden, Aamu skrev: Jeg husker ikke helt hva gurkemeie smaker, må oppdatere meg litt tror jeg. Cayenne og paprika har jeg Og chilipulver, og.. Basilikum og estragon har jeg også. Kanel og (men har ikke lyst på kanel ) Estragon er klassisk kyllingkrydder.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #26 Skrevet 31. august 2016 4 timer siden, Aamu skrev: Det er ikke jeg som er frekk, det er du som er paranoidJeg spurte bare om du mente at kanel gjorde noe med maten, når det er en uhyre liten mengde kan det lett bli overdøvet av alt det andre. Herregud, hva feiler det deg? Anonymkode: c2216...0d9
Whoops Skrevet 31. august 2016 #27 Skrevet 31. august 2016 Jeg marinerer kylling (fileter) i det jeg har. Olje med løk og hvitløk har jeg nesten alltid. Bruker friske urter om jeg har og da blir det det jeg har. Basilikum. cilantro, oregano, estragon. Jeg liker det sterkt og bruker gjerne chili eller jalapenos i marinaden også. Og når jeg er i gang med jalapenos, så er væsken i jalapeno-glasset helt ypperlig i marinader som skal ha litt futt. Av og til blir det litt grillolje, chiliolje, tabasco, yoghurt... det kan liksom ikke bli helt feil uansett hva man gjør. Det er mer hva man gjør med marinaden etterpå som er gøy. Jeg pleier å ta ut det som er i biter eller båter og ovnsbake i folie eller steke sammen med kyllingen. Om jeg lager saus bruker jeg gjerne litt marinade der også sammen med fløte, rømme eller i tomatsaus.
Aamu Skrevet 31. august 2016 Forfatter #28 Skrevet 31. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Herregud, hva feiler det deg? Anonymkode: c2216...0d9 Jeg lurer på om du ikke har spist FOR MYE kanel, gitt.... ta deg en bolle. Ikke skillingsbolle!
Aamu Skrevet 31. august 2016 Forfatter #29 Skrevet 31. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jacobs kylling krydder er kjempe godt! En sånn svart boks, kjøper på kiwi eller meny Anonymkode: 1522c...14f Må prøves !!
Aamu Skrevet 31. august 2016 Forfatter #30 Skrevet 31. august 2016 2 timer siden, Pawn Hearts skrev: Estragon er klassisk kyllingkrydder. Ok
Aamu Skrevet 31. august 2016 Forfatter #31 Skrevet 31. august 2016 1 time siden, Whoops skrev: Jeg marinerer kylling (fileter) i det jeg har. Olje med løk og hvitløk har jeg nesten alltid. Bruker friske urter om jeg har og da blir det det jeg har. Basilikum. cilantro, oregano, estragon. Jeg liker det sterkt og bruker gjerne chili eller jalapenos i marinaden også. Og når jeg er i gang med jalapenos, så er væsken i jalapeno-glasset helt ypperlig i marinader som skal ha litt futt. Av og til blir det litt grillolje, chiliolje, tabasco, yoghurt... det kan liksom ikke bli helt feil uansett hva man gjør. Det er mer hva man gjør med marinaden etterpå som er gøy. Jeg pleier å ta ut det som er i biter eller båter og ovnsbake i folie eller steke sammen med kyllingen. Om jeg lager saus bruker jeg gjerne litt marinade der også sammen med fløte, rømme eller i tomatsaus. Lager du oljen selv? Jeg kan LOVE deg at marinade kan bli helt feil. Bare spør kjæresten min Jeg lagde verdens verste marinade en gang i 2008. Den blir aldri glemt. Men her var det mange gode tips takkskaruha
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå