Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller.. kyllingmarinade... hva bruker du for å smaksette kylling? Smaksette kylling hørtes rart ut. "Å, den kyllingen er så smaksette assa". 

Jeg mener heller: Hvilke smaker og kryddere bruker du for å tilføre kyllingkjøttet smak? Hva er best? Jeg har funnet ut at jeg misliker sursøtt - og alt deromkring. Liker paprika og salt. Men noen som har noe skikkelig godt å dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så oppfinnsom akkurat, men bruker chili, pepper og paprika. Gjerne røkt paprika. 

Følger videremed i tråden for tips. :)

• Liker 2
Skrevet

Glad i krydderet Chili Explosion. 

Krydre rett på eller blande i marinade. 

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, Teriyaki skrev:

Jeg er ikke så oppfinnsom akkurat, men bruker chili, pepper og paprika. Gjerne røkt paprika. 

Følger videremed i tråden for tips. :)

Røkt hørtes godt ut. Hvor kjøper du det/røyker du selv? Jeg har mulighet til å tørke frukten/grønnsakene selv også, og ofte tenkt at jeg har hatt lyst til å lage mitt eget krydder en dag.

Skrevet
47 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Glad i krydderet Chili Explosion. 

Krydre rett på eller blande i marinade. 

Ja, det er godt. Jeg pleier å ha det som bordkrydder til pizza. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, Aamu skrev:

Ja, det er godt. Jeg pleier å ha det som bordkrydder til pizza. 

Jepp. Jeg, og. 

Greit sinna. 😊

Skrevet

For tiden har jeg dilla på å krydre med gurkemeie, kajennepepper og paprika. Ørlite kanel også.

Anonymkode: c2216...0d9

Skrevet
3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Jepp. Jeg, og. 

Greit sinna. 😊

Hehe, ja, men jeg tror jeg er litt herda. Er glad i sterk mat. Når vi snakker om det så kunne jeg tenkt meg noe chipotle-krydder.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For tiden har jeg dilla på å krydre med gurkemeie, kajennepepper og paprika. Ørlite kanel også.

Jeg husker ikke helt hva gurkemeie smaker, må oppdatere meg litt tror jeg. Cayenne og paprika har jeg :) Og chilipulver, og.. Basilikum og estragon har jeg også. Kanel og (men har ikke lyst på kanel :( )

Skrevet

Jeg husker ikke helt hva gurkemeie smaker, må oppdatere meg litt tror jeg. Cayenne og paprika har jeg :) Og chilipulver, og.. Basilikum og estragon har jeg også. Kanel og (men har ikke lyst på kanel :( )

Det er snakk om ørlite kanel, det blir ingen kanelsmak av det. Bare litt rundere smak.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om ørlite kanel, det blir ingen kanelsmak av det. Bare litt rundere smak.

:klo: Forstå det den som kan.

Jeg er ingen supersmaker sånn sett (dessuten er jeg forkjøla nå!), så jeg vet ikke om den kanelen hadde utspilt sin rolle hos meg, eller om det hadde blitt litt overflødig. Men det vet en jo ikke før en har prøvd. 

Skrevet
4 minutter siden, Aamu skrev:

Hehe, ja, men jeg tror jeg er litt herda. Er glad i sterk mat. Når vi snakker om det så kunne jeg tenkt meg noe chipotle-krydder.

Stadig større mengder må til, ja. ☺

- Hva er chipotle-krydder? 

Skrevet (endret)
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Stadig større mengder må til, ja. ☺

- Hva er chipotle-krydder? 

Chipotle er røkt chili :) Spesiell smak. https://en.wikipedia.org/wiki/Chipotle

Stadig større mengder, ja, hvis jeg lager nachos må 1 helt glass jalapeños til. Og det er ikke sterkt. Men den lokale kebaben.. hvis man ber om sterk saus.. hoi, da er den sterk! Aner ikke hva de bruker for noe, en rød og tynn saus, men jeg vil ha litt til kyllingen. Kan ikke være vanlig chili heller. hmmmm..

Endret av Aamu
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Aamu skrev:

:klo: Forstå det den som kan.

Jeg er ingen supersmaker sånn sett (dessuten er jeg forkjøla nå!), så jeg vet ikke om den kanelen hadde utspilt sin rolle hos meg, eller om det hadde blitt litt overflødig. Men det vet en jo ikke før en har prøvd. 

Prøv! Jeg har alltid litt kanel i lasagne og moussaka også.

Skrevet

Chipotle er røkt chili :) Spesiell smak. https://en.wikipedia.org/wiki/Chipotle

Hvis jeg lager nachos må 1 helt glass jalapeños til. 

Takk. 😀

Må prøves. Aldri hørt om.

Skrevet

Røkt paprika. Kjøper det på Meny.

Anonymkode: a5a98...55f

Skrevet

Prøv! Jeg har alltid litt kanel i lasagne og moussaka også.

Og det gjør noe med maten, tenkte du? Jaja, det er mye vitenskap i mat, hilsen Heston Blumenthal

Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Takk. 😀

Må prøves. Aldri hørt om.

Ja, det må prøves! God smaksreise.

Røkt paprika. Kjøper det på Meny.

Anonymkode: a5a98...55f

Meny er alltid så svært, jeg går meg bort bare jeg tenker på det. Hvor på Meny har de røkt paprika, som oftest? Jajo, jeg har vel både tilgang på røykemaskin og paprika jeg, så føles litt dumt å kjøpe ferdig røkt da (blir vel litt som å kjøpe ferdig pisket egg, eller enda verre, ferdig skrelte og kokte poteter!), men noen ganger må det være lov å jukse. Har jeg hørt.

Skrevet

Jeg bruker forskjellig krydder utifra hvilken kyllingmiddag jeg skal ha.

Kylling på beinet, altså kyllinglår, kyllingklubber, vinger, vingeklubber og hel/halv stekt kylling, foretrekker jeg å krydre med Aromat og Gastromat.

Stekt kyllingfilet foretrekker jeg å krydre med provencelignende krydder som rosmarin, oregano og timian, mens om jeg skal lage kylling sautee, bruker jeg salvie og koriander.

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Minya skrev:

Jeg bruker forskjellig krydder utifra hvilken kyllingmiddag jeg skal ha.

Kylling på beinet, altså kyllinglår, kyllingklubber, vinger, vingeklubber og hel/halv stekt kylling, foretrekker jeg å krydre med Aromat og Gastromat.

Stekt kyllingfilet foretrekker jeg å krydre med provencelignende krydder som rosmarin, oregano og timian, mens om jeg skal lage kylling sautee, bruker jeg salvie og koriander.

Er det noen som sier kylling på beinet? Aldri hørt. Da har jeg utvidet ordforrådet litt, takk. Jeg har gastromat, ja, men jeg brukte det på pommes frites i helga så fikk liksom min dose. Har dog aldri forsøkt det på kylling. Det er snakk om helstekt kylling, ja. 

Jeg liker ting veldig salt og, så gastromat er jo egentlig midt i blinken for meg sånn sett

Endret av Aamu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...