Gå til innhold

Konfirmasjon med slideshow av bilder

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vi skal straks ha konfirmasjon, og jeg har hørt om flere som har en type slideshow på vegg eller lerret med bilder av barnet. Jeg syntes det hørtes kult ut, og har samlet en del bilder av mitt barn for å gjøre det samme. Jeg tenker at dette er noe som skal stå og gå, vil ikke samle folk for å sette på show. Så lurer jeg litt på, når skal jeg sette det på? Etter middagen? Konfirmasjonen består jo nesten bare av å sitte ved bordet... Hvor lenge skal det stå og gå? Og ikke minst, hvor i all verden skal jeg få tak i en projektor?? Når jeg tenker meg om, er det siste det største problemet - noen som vet?? Kommer ikke til å kjøpe noe, og ingen av oss har mulighet til å låne noe på jobb.

Endret av Apple-
Leif
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi viste bilder midt mellom middag og kaffe. Hadde laget til en powerpoint med litt tekster, inkluderte bilder av gjestene sammen med konfirmanten også, så det ble en koselig (liten) stund med bilder og morsomme tekster. Vi hadde et par av konfirmantens yndlingssanger som bakgrunnsmusikk. Vi var heldige som leide lokale som allerede hadde prosjektør. 

Anonymkode: f7044...5e8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi viste bilder midt mellom middag og kaffe. Hadde laget til en powerpoint med litt tekster, inkluderte bilder av gjestene sammen med konfirmanten også, så det ble en koselig (liten) stund med bilder og morsomme tekster. Vi hadde et par av konfirmantens yndlingssanger som bakgrunnsmusikk. Vi var heldige som leide lokale som allerede hadde prosjektør. 

Glemte å svare: etter middagen vil de fleste gjester foretrekke å gå en liten runde, enten tusle rundt, se på gavebordet eller ut å lufte seg. Tror vi hadde ca 30-45 min pause før folk samlet seg (gikk egentlig litt naturlig) og mens serveringspersonalet satte frem kaker og kaffe viste vi filmen. 

Skrevet

Tusen takk, det hørtes veldig naturlig ut slik du beskriver det :)  Ser for meg at vi følger den.

Vi skal ha det hjemme, så ingen projektor her. Noen andre som vet hvor jeg kan få tak i en?

Skrevet

Noen biblioteker låner ut projektor. :)

Skrevet

Legg ut annonse på Finn om at dere ønsker å leie projektor. 

Det finnes også flere lokale kjøp/salg/BYTTE/gis bort-grupper på Facebook. Søk opp kommune-/fylkesnavnet på stedet du bor på sammen med de ordene, så finner du nok noen passende steder å legge ut slike annonse.

Anonymkode: 681e9...377

Skrevet

Vi laget et slideshow for ei niese og satte det på under kaffen. Det fungerte også bra. Da var folk samlet (og lokalet var sånn at alle satt nogenlunde på samme sted). Det tok ikke så lang tid, så var liksom ikke sånn at folk ikke fikk snakket sammen. Ang å få tak i projektor, så kan du jo bare høre på fb om noen du kjenner har en du kan låne? Kjenner du noen som jobber på en skole? Da er det gjerne muligheter for å få låne.

Anonymkode: 6e309...9e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...