Gjest Teletubbien Skrevet 14. november 2004 #1 Skrevet 14. november 2004 Ettersom jeg har hørt er det influensa-tid igjen... Selv har jeg noen faste kjerringråd jeg tyr til når jeg aner at den ufyselige har sett seg ut meg som neste offer; - 1000 mg C-vitamin x 2-3 den første dagen. - Brusetablett med solhatt og c-vitamin 3 x daglig videre - I tillegg prøver jeg å unngå å fryse og passer på å få mest mulig søvn, og drikker mye vann... Denne gangen, lykkes jeg visst ikke :-( I dag var jeg ganske ok til morgenen, men i løpet av dagen har jeg blitt dønn slapp, helt uten energi og har vondt både her og der. Verst er det i hodet, tinningene, og Paracet/Ibux funker ikke..... :-? Noen som har noen råd til meg? Jeg jobber som vikar og vil så uhyggelig gjerne unngå å bli syk så jeg må være borte fra jobb!
Jupi Skrevet 15. november 2004 #2 Skrevet 15. november 2004 Jeg har hatt influensa. Pleier å spise en del frukt og drikke mye te, da går det over etter noen dager. Har vært ekstremt mye syk i høst. Hybelen min er bikkjekald, og det trekker fra vinduene på soverommet mitt. Og ute er det jo grisevær...! Det viktigste er kanskje å la være å fryse. Kle godt på deg, skru opp ovnen og fyr i peisen (hvis du har en)!
Calla Skrevet 15. november 2004 #3 Skrevet 15. november 2004 Hvitløk! Virker ihvertfall veldig forebyggende på meg... I fjor spiste jeg hvitløk hver dag, og var ikke syk en eneste gang!(og jeg blir lett førskjøla/får influensa).. Hvis dere er redd for å lukte hvitløk, så sies det at man kun lukter hvis man har for lite av den næringen hvitløk gir i kroppen..(nå husket jeg ikke hva det viktige stoffet i hvitløken heter...). Det stemmer ihvertfall på meg- spiser jeg hvitløk ofte og i mindre mengder så lukter det ikke....
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2004 #4 Skrevet 15. november 2004 Forkjølelse - ikke influensa. De fleste blander disse to. Og tro meg - de ligner ikke på hverandre.....
Calla Skrevet 15. november 2004 #5 Skrevet 15. november 2004 Forkjølelse - ikke influensa. De fleste blander disse to. Og tro meg - de ligner ikke på hverandre..... Hvis det var meg du mente, så vet jeg godt forskjellen mellom forskjølelse og influensa... Jeg spiser ikke hvitløk for verken det ene eller det andre, men for å styrke immunforsvaret generelt (og fordi jeg syns det er godt da )... Men som du kanskje vet så skjer det ofte at influensaen kommer etter en forskjølelse, som en slags "ettersykdom"..særlig da hvis man ikke er forsiktig nok når man er forskjølet...Derfor nevte jeg begge deler.
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2004 #6 Skrevet 15. november 2004 Nei, jeg tenkte ikke på deg og ditt innlegg egentlig. Jeg tenkte helt generelt. Det er veldig mange som påberoper seg influensa men som "bare" har en kraftlig forkjølelse. Derfor er jeg litt skeptisk til mange av de som har hatt influensa. Tilsynelatende....
Blomsterenka Skrevet 16. november 2004 #7 Skrevet 16. november 2004 Hvis du først er blitt syk, får du bare være syk dvs ta det med ro... i alle fall ikke stresse med dårlig samvittighet overfor jobben, eller andre ting. Det er nesten typisk at dersom du får dårlig samvittighet, blir du bare lettere syk, eller sykere... Influensa, til forskjell fra forkjølelse, inkluderer vel feberaktige muskelsmerter og det at man sover mye, og er kraftløs med høy feber generelt. Og at det varer ganske lenge, dvs man kommer seg på bena, men blir sliten av ingenting... Spis ikke så mye (det du evt spiser bør være sunt) og hold deg unna sukker, men drikk så mye du orker, og få i deg litt salt. Og gjerne gulrotsaft og sånne helsekostdrikker, uten sukker. Vondt i halsen eller hoste om natta, drikk varm melk med honning. Lenge siden jeg hadde influensa, er sjelden syk, og er jeg litt utafor, er det gjerne når jeg har ferie/fridager... som om noen driver pek med meg... (Ble gjerne syk hvis jeg har skulket, like etterpå, og grensa for fraværsdager var nære til at karaktergrunnlaget røyk, dvs. før i tida, da jeg skulket f.eks. skolen...)
Gjest Teletubbien Skrevet 16. november 2004 #8 Skrevet 16. november 2004 Isj og usj.... Dette var grufryktelig ergelig.... Ikke vet jeg hva som har truffet meg, men først hadde jeg skikkelig orntli VELDIG vondt i ryggen en hel natt (dvs en hel søvnløs natt) så spydde jeg hele påfølgende dagen - som var i går, og i dag er jeg lettere redusert og sår i brystet.. Jeg hater å være syk.... Noen hobbydoktorer her som kan si meg HVA som feiler meg?? Influensa + farang?!?! :-(
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå