Gjest LoisLane Skrevet 14. november 2004 #1 Skrevet 14. november 2004 Var hos frisøren og leste ukeblader, og så en oppskrift på brownies som så veldig god ut. Tror det var en proff kokk eller no som kom med den. Turde ikke rive den ut mens frisøren hang over meg, men jeg har ikke klart å glemme denne oppskriften (HAHA - det er jo akkurat det jeg har gjort). Det var nok et forholdsvis ferskt blad, men kanskje det var Henne, forresten? Noen som har denne oppskriften? Eller en annen som er idiotsikker og veldig god?
Arkana Skrevet 14. november 2004 #2 Skrevet 14. november 2004 Jeg har ikke akkurat den oppskriften, men mine brownies er alltid stor suksess. Og det beste av alt, de er så lette å lage. Ingen visping eller styr, alt i én bolle og så rett i formen. Et tygg og du er hekta. :-) Brownies 400 g mørk sjokolade 340 g smør 8 dl sukker 8 egg 4 ts vaniljesukker 5 dl hvetemel Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor, smurt langpanne. Stek ved 175 grader i ca 50 minutter.
Gjest LoisLane Skrevet 14. november 2004 #3 Skrevet 14. november 2004 Mmm... Så en oppskrift der man ble anbefalt å bruke cashewnøtter i stedet for valnøtter i sjokoladekake. Hva tror du, matorakel Arakana?
Nella Skrevet 14. november 2004 #4 Skrevet 14. november 2004 Her er den ene fra kk. Han kokken sin. Til liten langpanne. 200g mørk sjokolade 200 g smør 4 egg 340g sukker 240g hvetemel 3dl nøtter 1 ts bakepulver Stekes på 150 grader i ca 45 min Samme fremgangsmåte som den over.
Arkana Skrevet 14. november 2004 #5 Skrevet 14. november 2004 Mmm... Så en oppskrift der man ble anbefalt å bruke cashewnøtter i stedet for valnøtter i sjokoladekake. Hva tror du, matorakel Arakana? Jeg har vel prøvd det meste av nøtter i brownies (hasselnøtter, cashew, valnøtter, macadamia...) og jeg synes valnøtter er best, men det er også min favoritt når jeg skal spise nøtter alene, og jeg synes de er "mykere" enn andre nøtter. Men egentlig passer alle slags nøtter godt til brownies, så bruk det du liker best.
Gjest LoisLane Skrevet 14. november 2004 #6 Skrevet 14. november 2004 Det var den, Nella! Du er en knupp! Nå må jeg vel prøve begge oppskrifter....
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2004 #7 Skrevet 15. november 2004 jeg prøvde en av de i KK, tror det var kokken sin, -den var den som "lovte" at den skaffa deg kjæreste om du ville og kurerte kjærlighetssorg om det trengtes- og den var veldig god! men mektig, og det ble MYE. sambo hadde med seg på jobben og det var stor suksess. :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå