Gå til innhold

Browniesoppskrift i KK?

Fremhevede innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Var hos frisøren og leste ukeblader, og så en oppskrift på brownies som så veldig god ut. Tror det var en proff kokk eller no som kom med den. Turde ikke rive den ut mens frisøren hang over meg, men jeg har ikke klart å glemme denne oppskriften (HAHA - det er jo akkurat det jeg har gjort).

Det var nok et forholdsvis ferskt blad, men kanskje det var Henne, forresten?

Noen som har denne oppskriften?

Eller en annen som er idiotsikker og veldig god?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke akkurat den oppskriften, men mine brownies er alltid stor suksess. Og det beste av alt, de er så lette å lage. Ingen visping eller styr, alt i én bolle og så rett i formen. Et tygg og du er hekta. :-)

Brownies

400 g mørk sjokolade

340 g smør

8 dl sukker

8 egg

4 ts vaniljesukker

5 dl hvetemel

Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor, smurt langpanne. Stek ved 175 grader i ca 50 minutter.

Gjest LoisLane
Skrevet

Mmm...

Så en oppskrift der man ble anbefalt å bruke cashewnøtter i stedet for valnøtter i sjokoladekake. Hva tror du, matorakel Arakana?

Skrevet

Her er den ene fra kk. Han kokken sin.

Til liten langpanne.

200g mørk sjokolade

200 g smør

4 egg

340g sukker

240g hvetemel

3dl nøtter

1 ts bakepulver

Stekes på 150 grader i ca 45 min

Samme fremgangsmåte som den over.

Skrevet
Mmm...

Så en oppskrift der man ble anbefalt å bruke cashewnøtter i stedet for valnøtter i sjokoladekake. Hva tror du, matorakel Arakana?

Jeg har vel prøvd det meste av nøtter i brownies (hasselnøtter, cashew, valnøtter, macadamia...) og jeg synes valnøtter er best, men det er også min favoritt når jeg skal spise nøtter alene, og jeg synes de er "mykere" enn andre nøtter. Men egentlig passer alle slags nøtter godt til brownies, så bruk det du liker best. :)

Gjest LoisLane
Skrevet

Det var den, Nella! Du er en knupp!

Nå må jeg vel prøve begge oppskrifter.... :P

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg prøvde en av de i KK, tror det var kokken sin, -den var den som "lovte" at den skaffa deg kjæreste om du ville og kurerte kjærlighetssorg om det trengtes- og den var veldig god! men mektig, og det ble MYE. sambo hadde med seg på jobben og det var stor suksess. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...