Gå til innhold

Ingen master - ingen jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi da blir du noe konkret. Mange fag satt sammen og litt kunnskap om mye forskjellig er sjelden bra og med mindre du er skikkelig god til å komme deg fremover i arbeidslivet, vil du som siviløkonom sannsynligvis få bedre lønnsutsikter og mer spennende oppgaver. Når det er sagt, så er vel ikke arbeidsmarkedet for siviløkonomer noe å juble for om dagen heller så vidt jeg har skjønt. Uansett hva du velger, så krever det innsats i dagens arbeidsmarked.

Anonymkode: 3ebfb...946

Ut i fra det ts har beskrevet av ønsker og de alternativene ts skisserer, så er jeg i grunn enig med anonym her. Det å ha en tittel kan ofte være gull verdt er min erfaring også, og selv om arbeidsmarkedet ikke er så bra for sivilingeniører antar jeg det er bedre enn for bachelor i økonomi + no mer. En tittel er noe ulike arbeidsgivere kan forholdet seg til, og selv om du tar den utdannelsen kan du få jobb innenfor andre bransjer. F.eks en av mine kollegaer er siviløkonom og han har aldri jobbet som det. Han har derimot hatt en lang karriere innenfor organisasjonsutvikling.

Men som andre nevner her så er det alltid en fordel å ha en viss interesse og motivasjon for det man driver med. Dette er jo noe også arbeidsgivere ønsker å se.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...