AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #1 Skrevet 30. august 2016 Glemte helt at mange av plastboksene mine er lånt ut, så jeg har bare norgesglass jeg kan bruke. Og nå har jeg laget en stor porsjon med suppe som jeg hadde tenkt å fryse ned Kan jeg ha suppen over på norgesglassene og fryse ned, eller vil glassene sprekke eller noe? Tenkte å ikke fylle de helt fulle og selvfølgelig la det kjøles ned litt før jeg skrur på lokket og legger de i fryseren Anonymkode: 0d1af...777
Teriyaki Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 Jeg har fryst mat i type dolmio-glass. Det har gått fint det i alle fall.
Jerry Lee Skrevet 31. august 2016 #3 Skrevet 31. august 2016 Så lenge, som du selv sier, innholdet har litt plass å gå på funker det fint. ☺
Lykkehjerte Skrevet 1. september 2016 #4 Skrevet 1. september 2016 Den 30.08.2016 at 12.07, AnonymBruker skrev: Glemte helt at mange av plastboksene mine er lånt ut, så jeg har bare norgesglass jeg kan bruke. Og nå har jeg laget en stor porsjon med suppe som jeg hadde tenkt å fryse ned Kan jeg ha suppen over på norgesglassene og fryse ned, eller vil glassene sprekke eller noe? Tenkte å ikke fylle de helt fulle og selvfølgelig la det kjøles ned litt før jeg skrur på lokket og legger de i fryseren Anonymkode: 0d1af...777 Bare husk å kjøle suppen helt ned, før du heller over i glassene, slik at både suppe og glass ikke er varm når du legger de i fryseren. Dette pga unngå bakterievekst, og temperatursjokk for glassene, og ubalanse i frysen mht kulden, kan påvirke annen mat der negativt! Norgesglassene er jo spesielt laget og herdet for ulike typer mat, det passer fint til å ha i fryseren! Har tidligere fryst ned utallige glass med syltetøy. (Har for øvrig skjedd en del ganger at jeg har lagt glassflasker med drikke, i fryseren for å få de raskere kalde, for så å bli glemt der.. Samme på vinteren, i snø og kuldegrader..De har da frosset til is, men ikke gått i stykker. )
Tvist Skrevet 1. september 2016 #5 Skrevet 1. september 2016 14 timer siden, Lykkehjerte skrev: Bare husk å kjøle suppen helt ned, før du heller over i glassene, slik at både suppe og glass ikke er varm når du legger de i fryseren. Dette pga unngå bakterievekst, og temperatursjokk for glassene, og ubalanse i frysen mht kulden, kan påvirke annen mat der negativt! Norgesglassene er jo spesielt laget og herdet for ulike typer mat, det passer fint til å ha i fryseren! Har tidligere fryst ned utallige glass med syltetøy. (Har for øvrig skjedd en del ganger at jeg har lagt glassflasker med drikke, i fryseren for å få de raskere kalde, for så å bli glemt der.. Samme på vinteren, i snø og kuldegrader..De har da frosset til is, men ikke gått i stykker. ) Gjort det samme. Er ikke å anbefale med brus, ikke bra for kullsyren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå