Gå til innhold

Parlez-vous Francais?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Excuse moi, mais je ne peux pas parlez de francaise beaucoup! 

haha, ja som dere ser - så er min fransk ganske rusten.
Sannheten er at det er 20 år siden jeg hadde fransk, og det var kun ett-årig kurs. Men jeg merker jo at litt sitter igjen, så derfor tenkte jeg å starte en tråd her der vi kan øve oss på å snakke sammen på fransk. Om det blir litt dårlig og gebrokkent får så være, med øvelse - så blir vi mester. Googletranslate er lov, men be aware - grammatikken og oversettelsene kan til tider bli riv ruskende gale, noe vi ofte ser på nigereriasvindelmails :D

Tråden er mest for moro skyld, men vi kan snakke om alt fra bullshit til seriøse greier. Noen som vil bli med?
Både dere som snakker flytende, dere som bare kan oui og non og dere som kan som meg, noen setninger, med litt feil skrivemåte og grammatikk. og det er lov å rette hverandre, f.eks. om jeg skriver je ne veut pas, så kan dere skrive non non, c'est "Je ne veux pas"...
Jeg har ikke peil på tastaturet her om hvordan man lager tødler og sånn over bokstavene, så det blir ikke noe á og sånn fra meg, men om dere behersker tødlene - så gjør gjerne det :) Men ikke heng dere oppi det om jeg ikke gjør det, for jeg hakke peil på tødler, verken på fransk eller på tastaturet... alt gr tøddel? og så a? hmmmmmmmmm je ne sais pas!

Ok, er dere klare? Håper noen vil være med, for det hadde vært kult :)

Allo a tout le monde! Comment ca va? Ca va bien? Bon!

Je m'appelle Birgitte et je suis une Norvergienne de la Bergen. J'ai trente et six ans. Je suis marié avec Lucas, et j'ai deux enfants. 
Mes enfants nome es Jonas et Sylvia. Jonas a deux ans et Sylvia a six ans. Est ce que tu a des enfants aussi? 

Anonymkode: ddfbe...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oui, j'en ai deux. La petite sœur a deux ans, et la grande sœur a quatre ans. Elles aiment beaucoup la musique, et elles dansent tout le temps dans le salon.

Anonymkode: df9b1...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oui, j'en ai deux. La petite sœur a deux ans, et la grande sœur a quatre ans. Elles aiment beaucoup la musique, et elles dansent tout le temps dans le salon.

Ça a l'air bien. Vos enfants doivent être très talentueux. Sont-ils comme sa mère?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ça a l'air bien. Vos enfants doivent être très talentueux. Sont-ils comme sa mère?

Her brukte jeg www.google.com/translate :D Derfor fikk jeg til tødlene :D Men men, kan lære litt av google og da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Héhé, pas du tout. Je ne sais ni danser ni chanter. Quand j'essaye chanter pour elles, la plus grande dit "Non, maman, ne pas chanter!" Elle est honnête, au moins. La petite l'aime....je crois. Ou peut-etre qu'elle est tout simplement plus polie. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Héhé, pas du tout. Je ne sais ni danser ni chanter. Quand j'essaye chanter pour elles, la plus grande dit "Non, maman, ne pas chanter!" Elle est honnête, au moins. La petite l'aime....je crois. Ou peut-etre qu'elle est tout simplement plus polie. :fnise:

Haha je pense que je peux chanter, mais lorsque je tente de chanter plus jeune fille, elle crie: Non, maman. S'il vous plaît, ne chante pas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...