Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Så at noen her hadde gått til innkjøp av angelsound og lurer på hvilke erfaringer dere har gjort dere? Tidligere mente jeg å ha lest at bruk av doppler varmet opp fostervannet og at man ikke skulle benytte seg av ulike slike apparater for mye. Derfor har jeg vært litt usikker på om jeg bør kjøpe. Fant litt forskjellig når jeg googlet, men mange av artiklene er gamle. Er det noen som har spurt lege/jordmor om det er OK å bruke disse? Har jo litt lyst på, men selvsagt ikke hvis det kan være skadelig for mini.

Anonymkode: 88f95...510

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke brukt Angelsound, men en annen type doppler.. Har ikke spurt lege eller jordmor, men jeg tenker alt med måte. Det trenger ikke å bli den nye kveldsunderholdningen liksom.

Jeg skaffet meg etter å ha mistet i MA. Brukte den kanskje en gang i uka fram til jeg begynte å kjenne liv og deretter en gang i blant, bl a for å la de kommende søsknene høre babyens hjerteslag. Og det er da snakk om noen sekunders bruk.

Anonymkode: 22100...a4a

Gjest Runforit
Skrevet

Er ikke farlig og gir ingen strålinger. Det kan bråke for baby så derfor er det anbefalt å ikke lete etter lyd mer enn 15 min og ikke lytte mer enn 60 sekunder når du først finner hjertet.

Jeg gjorde det en gang i uka frem til set ikke var tvil om liv med bevegelse :) 

Skrevet

Jeg brukte den en sjelden gang før jeg begynte å kjenne spark. Prøvde bare i kort tid, og ga meg med en gang jeg hørte hjertelyden. :)  Kjente meg trygg på at det ikke var farlig for mini. Jordmor sa at det var helt ok.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...