Gå til innhold

Bryllup i dårlig vær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gifter meg til helgen og det er meldt skikkelig dårlig vær med regn og vind. Kjenner jeg er ganske skuffet, skeulle jo så gjerne hatt oppholdsvær, og aller helst litt blå himmel. 

Ser for meg våt, møkkete kjole, sminke som renner, hår som blir ødelagt av regn og vind.. Kommer ikke til å få noen fine bilder utendørs fra dagen. Har ingen backup løsning i studio med fotograf da jeg synes bilder i studio fort blir veldig kunstig. Kjedelig for gjestene, at en ikke kan ha velkommstdrinker og fingermat utendørs..

Føler meg dum som sipper litt over dette, typisk I-landsproblem. Med all elendighet som foregår i værden har jo dette ingen betydning. Men litt skipt å bruke så mye penger, tid og planlegging, åsså får man servert elendig vær.. Typisk at det er meldt fint vær både før og etter, murphys lov, i guess...

Men dere andre som har hatt drittvær på bryllupsdagen, hvordan gikk det.. Ble dagen fin trossalt eller ødela det mye?

Anonymkode: 8e52e...027

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regnbilder er jo de beste bildene. Både enklere for fotografen (bedre lys) og de blir mer spesielle. Så bildene vill jeg ikke ofret en tanke, annet enn å kjøpe inn paraply. 

Anonymkode: 6355b...00b

• Liker 2
Skrevet

Giftet meg i sommer og det var meldt SKIKKELIG dårlig vær. Type ekstremvarsel på nedbør. Først ble jeg kjempeskuffa, men så kjøpte vi inn fine støvler og stor paraply til fotograferingen og planla fingermat/velkomstdrikk inne i festlokalet. Da dagen kom ble det nesten ikke noe nedbør - og jeg ble nesten litt skuffa med tanke på fotograferingen! 

Mitt tips: Ta det med et smil! Ikke bruk tiden før og selve dagen på å irritere deg over været. Et tips er å google "wedding rain" eller noe og bli inspirert. Det hjalp veldig for meg. Pluss, kjøp noen kule støvler, evt. swims til mannen og gled deg til en morsom photo shoot! 

Og vannfast maskara må du ha uansett ;) 

• Liker 4
Skrevet

Ei venninne giftet seg i skikkelig drittvær, og bryllupet var kjempefint! De hadde så flaks at det var litt opphold mens bildene ble tatt, resten av dagen REGNET det! Med litt kreativ redigering ble bildene knallfine til tross for vann, søle og grå himmel. Er fotografen deres flink så løser han eller hun dette flott!

Skrevet

Eneste som kan bli ett problem er hvis det er satt opp telt hvor middagen skal være. Var i bryllup hvor det regnet, og det var kliss vått på bakken i teltet så skinn sko ble ødelagt...

Ellers gjorde regnet at det ble god stemning faktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...