Gå til innhold

Erfaringer med BDSM i forhold?

Fremhevede innlegg

Skrevet
25 minutter siden, kattepusen skrev:

De lærer at det finnes mer enn en rett måte å være i et forhold på :) Når de blir store nok, så må man jo prate med dem, og forklare at ikke alle har det sånn osv. Jeg tror ikke barn har vondt av å lære det. 

Merker at jeg blir skeptisk. Jeg mener dette er noe som ikke bør fremtredende, uttalt og definerende i forholdet mellom foreldrene, når barna er tilstede.

Anonymkode: f5d94...fc7

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker at jeg blir skeptisk. Jeg mener dette er noe som ikke bør fremtredende, uttalt og definerende i forholdet mellom foreldrene, når barna er tilstede.

Hvorfor skal vi forandre på hvem vi er? Hvorfor skal ikke barn få lov å vokse opp med tanken om at alle har friheten til å velge å leve som de vil? enten det er i en samtykkende maktforskyvning, eller i et vanlig forhold? Det er ikke som at de kommer til å se verken sex eller vold, de ser bare at jeg tar vare på ham. Jeg ser ikke problemet her. Å lære aksept fra tidlig alder, er jo bare bra :)

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, kattepusen skrev:

Hvorfor skal vi forandre på hvem vi er? Hvorfor skal ikke barn få lov å vokse opp med tanken om at alle har friheten til å velge å leve som de vil? enten det er i en samtykkende maktforskyvning, eller i et vanlig forhold? Det er ikke som at de kommer til å se verken sex eller vold, de ser bare at jeg tar vare på ham. Jeg ser ikke problemet her. Å lære aksept fra tidlig alder, er jo bare bra :)

Ja, det er fint å lære om mangfold, at det finnes ulike måter å gjøre ting på etc., men jeg synes ikke at mor lager all mat, varter opp far med te osv. dersom det ikke går den andre veien, og dermed kan bli seende ut som en "femtitallskvinne", kan være uheldig for et barn, som ikke forstår eller har begrep (eller skal) ha begrep om BDSM eller D/s.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er fint å lære om mangfold, at det finnes ulike måter å gjøre ting på etc., men jeg synes ikke at mor lager all mat, varter opp far med te osv. dersom det ikke går den andre veien, og dermed kan bli seende ut som en "femtitallskvinne", kan være uheldig for et barn, som ikke forstår eller har begrep (eller skal) ha begrep om BDSM eller D/s.

Så lenge ungene ser at både mor og far har det bra, og er lykkelige. Så er vel det alt som teller? :)
Hvem som lager mat, og hvem som varter opp, har lite å si. Så lenge alle er lykkelige og ingen blir skadet. 

Hjemme hos oss, var det mamma som laget mat 90% av tiden, og dama hennes laget middager kanskje en gang i måneden. Det var enten oss ungene, eller mamma som vartet opp.. men vi har ikke tatt skade av det. Vi tok skade av vold i hjemmet, ikke hvordan arbeidsfordelingen var. 

Skrevet
11 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Min 'legning' er noe som ofte går inn under BDSM-miljøet (primal, ganske så dominant), og det er virkelig ikke noe problem ovenfor verken barn eller andre aspekter av forholdet.

Det er dog en ting jeg virkelig legger merke til angående HI, som jeg tolker svært negativt: Han tar ikke hensyn til dine grenser. Når du gang på gang må be ham roe seg, så er det et stort faretegn i min bok, uavhengig hvordan han definerer seg selv innen BDSM. For min del er hovedelementet i et vellykket forhold en gjensidig respekt og tillit, og spesielt når det kommer til sex.

Dette tenkte jeg også. Jeg lever i et D/s-forhold der jeg er submissiv, men har også vært i et annet langvarig forhold der jeg har vært dominant. Og det at han prøver seg med ørefiking, slåing og lugging før TS har sagt helt klart og tydelig at hun ØNSKER det, er IKKE greit. Det er faktisk totalt ugreit. Jeg hadde dumpet en mann på flekken om han hadde gjort det, fordi jeg tror ganske sikkert at når han velger å overse grenser helt i starten av en relasjon, når man ikke engang er sammen og ikke engang har hatt sex, da kommer han til å ha et mer lemfeldig forhold til grenser enn jeg har i fremtiden også. Det er veldig sjelden jeg sier "dump ham" på internett, men her vil jeg bare si at DETTE har ingenting med BDSM å gjøre. Samtykke er det absolutt viktigste i alle former for BDSM og han gjør ting uten samtykke. 

Anonymkode: 3b3b3...949

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, kattepusen skrev:

Så lenge ungene ser at både mor og far har det bra, og er lykkelige. Så er vel det alt som teller? :)
Hvem som lager mat, og hvem som varter opp, har lite å si. Så lenge alle er lykkelige og ingen blir skadet. 

Nei, ikke nødvendigvis. Jeg mener at foreldre bør gå foran som et godt eksempel. Og dersom eksempelet er at mor er oppvarter og far er den som skal vartes opp, mener jeg dette kan være uheldig.

Skrevet

ts her

Ja, det er ugreit. Jeg sier fra da. Til hans forsvar er det alkohol inne i bildet de gangene det skjer at han "tar seg til rette". Men er enig, det sier absolutt noe om han. 

Nei.... hva skal man egentlig tenke og tro. 

Anonymkode: ff251...2a9

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts her

Ja, det er ugreit. Jeg sier fra da. Til hans forsvar er det alkohol inne i bildet de gangene det skjer at han "tar seg til rette". Men er enig, det sier absolutt noe om han. 

Enda verre, spør du meg. Alkohol og BDSM passer ikke sammen.

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts her

IKKE bra! :o Da må du hvertfall si fra! Om han skal lære deg om sin BDSM, får han gjøre det i edru tilstand!
med alkohol i blodet, er det enklere å trokke over grenser, og det er IKKE ok! 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke nødvendigvis. Jeg mener at foreldre bør gå foran som et godt eksempel. Og dersom eksempelet er at mor er oppvarter og far er den som skal vartes opp, mener jeg dette kan være uheldig.

Leste du resten av innlegget?  Hva er IKKE et godt eksempel ved å være lykkelige? Skulle vi heller dempet de vi er, og vært ulykkelige og kanskje sure? 
Jeg syns foreldre skal gå foran som et godt eksempel, på at man kan velge sin egen måte å leve på! Om det er i et D/s forhold, hvor mor gjør mest av matlaging og husarbeid.. eller om det er i et vaniljeforhold hvor alt er 50/50 (Noe det aldri er likevel), så er vel det opp til dem det gjelder! Ingen tar skade av at foreldrene sine har skeiv fordeling av huslige syssler. 

Det er ikke som at han sitter og beordrer meg til å gjøre ditt og datt, han spør faktisk som en normal person. "lager du en kopp te til meg?" eller "hva skal vi ha til middag i dag? noe godt?" Vi er helt vanlige mennesker, med en maktforskyvning man kun legger merke til om man virkelig kjenner oss 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, kattepusen skrev:

IKKE bra! :o Da må du hvertfall si fra! Om han skal lære deg om sin BDSM, får han gjøre det i edru tilstand!
med alkohol i blodet, er det enklere å trokke over grenser, og det er IKKE ok! 

Ja, du har rett. Jeg må bare være enda tydligere. Jeg har dessverre forsøkt å være veldig forståelsesfull og opptatt av å ikke støte han på noen måte. Tenker jeg må sette som krav at all røff behandling foregår edru, med tydelig kommunikasjon først. 

Får se om han gidder dette her. Kanskje han i bunn og grunn bare er ute etter noen å feie over når han ikke viser mer hensyn og respekt for meg. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du har rett. Jeg må bare være enda tydligere. Jeg har dessverre forsøkt å være veldig forståelsesfull og opptatt av å ikke støte han på noen måte. Tenker jeg må sette som krav at all røff behandling foregår edru, med tydelig kommunikasjon først. 

Får se om han gidder dette her. Kanskje han i bunn og grunn bare er ute etter noen å feie over når han ikke viser mer hensyn og respekt for meg. 

Utfra det du skriver så virker det dessverre sånn.. En Dom med respekt for seg selv, respekterer også sin sub og dennes grenser! Uten samtykke er det faktisk bare vold! 

Ta en skikkelig prat med ham, ikke vær redd for å støte ham, men stå på dine grenser og krav. Om han ikke kan respektere dette, gå en annen vei! 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, kattepusen skrev:

Leste du resten av innlegget?  Hva er IKKE et godt eksempel ved å være lykkelige? Skulle vi heller dempet de vi er, og vært ulykkelige og kanskje sure? 
Jeg syns foreldre skal gå foran som et godt eksempel, på at man kan velge sin egen måte å leve på! Om det er i et D/s forhold, hvor mor gjør mest av matlaging og husarbeid.. eller om det er i et vaniljeforhold hvor alt er 50/50 (Noe det aldri er likevel), så er vel det opp til dem det gjelder! Ingen tar skade av at foreldrene sine har skeiv fordeling av huslige syssler. 

Det er ikke som at han sitter og beordrer meg til å gjøre ditt og datt, han spør faktisk som en normal person. "lager du en kopp te til meg?" eller "hva skal vi ha til middag i dag? noe godt?" Vi er helt vanlige mennesker, med en maktforskyvning man kun legger merke til om man virkelig kjenner oss 

Du mener det, jeg er uenig. Jeg er opptatt av at mine barn skal lære at kvinner og menn er likeverdige og autonome. I forlengelsen av dette ønsker jeg ikke at mine barn skal være av den oppfatning at kjønn har noe å gjøre med hvilke oppgaver man skal gjøre.

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du mener det, jeg er uenig. Jeg er opptatt av at mine barn skal lære at kvinner og menn er likeverdige og autonome. I forlengelsen av dette ønsker jeg ikke at mine barn skal være av den oppfatning at kjønn har noe å gjøre med hvilke oppgaver man skal gjøre.

Helt enig i dette! Og en del av dette, er at alle SELV velger hvordan de skal leve sine liv ;) Jeg har valgt å være sub for min Kjære, det er ikke noe jeg blir tvunget til. 
Jeg kommer også til å lære mine barn at fordelingen ikke er lik hos alle.. det finnes tross alt submissive menn også ;)
Jeg tror egentlig vi er enige, bare viser det, sier det, på forskjellige måter :) 
Jeg er enda likeverdig min Kjære, jeg bare velger å være underdanig ham. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, kattepusen skrev:

Helt enig i dette! Og en del av dette, er at alle SELV velger hvordan de skal leve sine liv ;) Jeg har valgt å være sub for min Kjære, det er ikke noe jeg blir tvunget til. 
Jeg kommer også til å lære mine barn at fordelingen ikke er lik hos alle.. det finnes tross alt submissive menn også ;)
Jeg tror egentlig vi er enige, bare viser det, sier det, på forskjellige måter :) 
Jeg er enda likeverdig min Kjære, jeg bare velger å være underdanig ham. 

Vi er vel enig i noe, men jeg er skeptisk til å vise for barna at man er underdanig sin partner.

Skrevet

Kanskje alkoholen er med å gjøre meg skeptisk også... At jeg hadde tatt det annerledes om vi prøvde det ut sammen edru. 

Til mer jeg tenker på det så virker han da lite hensynsfull. 

Etter det han forteller så er han med i ulike klubber og deltar på treff, så han burde vel da vite bedre? Han sjekker seg jevnlig for kjønnssykdommer sier han. Kan vel tyde på at han har mange random partnere da.

Ts

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje alkoholen er med å gjøre meg skeptisk også... At jeg hadde tatt det annerledes om vi prøvde det ut sammen edru. 

Til mer jeg tenker på det så virker han da lite hensynsfull. 

Etter det han forteller så er han med i ulike klubber og deltar på treff, så han burde vel da vite bedre? Han sjekker seg jevnlig for kjønnssykdommer sier han. Kan vel tyde på at han har mange random partnere da.

Ts

Dette høres IKKE bra ut! Ja han burde vite bedre, med tanke på at hele miljøet oppfordrer til måtehold, og helt klart sier i regler at alkohol og BDSM ikke hører sammen! 
Om du vil prøve BDSM, vil jeg anbefale deg å finne en tryggere fyr å gjøre det med. 

• Liker 1
Skrevet

Er det andre bra nettsider for BDSM?

Er alt.COM også noe?

Anonymkode: f67c9...522

Skrevet

Fetlife er den beste for informasjon.. både på norsk og engelsk. 
Ellers er det jo bare å søke på BDSM forum, så finner du sikkert noe.. men er mange datingsider hvor damer blir nedrent av kåte mannfolk som tror de kan dominere en fra første melding 

Skrevet

Kanskje fet life er tryggeste så langt :)

Anonymkode: f67c9...522

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...