Tapern Skrevet 27. august 2016 #1 Skrevet 27. august 2016 (endret) Hei! Som dere sikkert skjønte så har jeg skoliose, ikke så ille skoliose men smertene i korsryggen er ille! Jeg har vært hos min (dårlige) fastlege der hun bare sier at det går over fordi skeivheten ikke er så ille. Noe må jeg vel gjøre ettersom jeg har lidet gjennom smertene i 3 år?! Jeg har svømt lenge, trener på studio MEN så er det sko da. Jeg trener med gode asics sko men jeg er så dum som ikke bruker noen gode sko i hverdagen (whops). Har hørt at sko er veldig viktig og kan være en av årsakene til ryggsmerter (rart at legen ikke sa noe om sko) så jeg lurte da på om noen hadde tips til noen veldig gode sko med høy demping. Helst Nike, forslag? Takk for svar:) Endret 27. august 2016 av Tapern
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #2 Skrevet 27. august 2016 Du bør aller først finne ut om du har overpronasjon eller underpronasjon. Du må kjøpe joggesko som passer til hva du har. Og så må du finne ut om du skulle hatt såler som er støpt etter foten din. Du må da ha joggesko disse sålene passer inni. Jeg kan komme med forslag når du har svart på dette. Jeg kan uansett si at hvis du vet det fra før kan du sjekke ut skoene til under armour. De har sko som er slitesterke og svært gode på foten. Jeg vil og anbefale deg å trene i terreng dersom du ikke gjør dette fra før. Du blir i alle fall ikke mye bedre i ryggen av å løpe på en tredemølle. Anonymkode: 4b177...857
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #3 Skrevet 27. august 2016 Har ikke tips til modell, men jeg har Nike joggesko med heldemping (demping både foran og bak) og det forhindrer at jeg får vondt i rygg og hofter. Disse sko bruker jeg daglig når jeg går ute Anonymkode: 71153...b3f
Gjest SuperSonic Skrevet 27. august 2016 #4 Skrevet 27. august 2016 Nike har ikke god demping. Asics og adidas har derimot. Sjekk ut boost serien til adidas, men finn først utav hvilken fottype du har. Da får du nøytrale sko som passer til hverdag!
Tapern Skrevet 28. august 2016 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør aller først finne ut om du har overpronasjon eller underpronasjon. Du må kjøpe joggesko som passer til hva du har. Og så må du finne ut om du skulle hatt såler som er støpt etter foten din. Du må da ha joggesko disse sålene passer inni. Jeg kan komme med forslag når du har svart på dette. Jeg kan uansett si at hvis du vet det fra før kan du sjekke ut skoene til under armour. De har sko som er slitesterke og svært gode på foten. Jeg vil og anbefale deg å trene i terreng dersom du ikke gjør dette fra før. Du blir i alle fall ikke mye bedre i ryggen av å løpe på en tredemølle. Anonymkode: 4b177...857 Overpronasjon har jeg siden jeg tråkker innover hvis jeg ikke tar feil?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #6 Skrevet 28. august 2016 2 timer siden, Tapern skrev: Overpronasjon har jeg siden jeg tråkker innover hvis jeg ikke tar feil? Nei, utover. Anonymkode: 4b177...857
Tapern Skrevet 28. august 2016 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2016 åå trodde det var bilde av høyre bein..
Tapern Skrevet 28. august 2016 Forfatter #8 Skrevet 28. august 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, utover. Anonymkode: 4b177...857 jeg tråkker i såfall innover
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #9 Skrevet 28. august 2016 2 timer siden, Tapern skrev: jeg tråkker i såfall innover Da er det viktig at du har sko som er tilpasset dette. Og så bør du sjekke med legen om du skal få dekt innleggssåler av staten som støpes etter foten din. Anonymkode: 4b177...857
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå