Gå til innhold

overvekt igjen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest lotteliten/stor

Er med tiden blitt ei overvektig jente, sånn ca 25kg over min idealvekt. Målet mitt er å kvitte meg med denne overvekten innen juni 05. :kul:

Har allerede begynt treningen, går turer, sykler og pilates.

Men det er en "jungel" av "gode" råd der ute når det kommer til kosthold. Vet jo selvfølgelig selv at grønnsaker, frukt og mye vann er bra. Men mengdene og hva du bør spise når er det delte meniger om..

Hadde vært kjekt å høre erfaringene til dere som er på vei mot målet eller har nådd det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grete Roede...

Jeg gikk ned 9 kg på to måneder når jeg gikk på kurs, var ferdig der for en måneds tid siden og har gått ned to kg til nå etterpå. Mannen min har gått ned 18 kg på å bare følge det samme kostholdet som meg.

Sørg for at det blir en kostholdsendring og holdningsendring, ikke en slankekur ellers går vekten like fort opp igjen etterpå!

Her kan du lese dagboken min fra kurset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker somebody.no jeg. Har hjulpet meg masse.

Får oversikt over hva jeg trykker i meg og ser hva enkelte ting inneholder.

Ellers spise fornuftig og nok(!). og trening må til. Masse trening.

Gått ned 7 kilo nå, 20 til mål kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

Selv har jeg slitt med overvekt siden min første graviditet for 7 år siden, og har siden dess forsøkt utallige kurer og dietter for å prøve å kvitte meg med elendigheten :roll: Det er, som de fleste vet, lettere sagt enn gjort. Jeg har forsøkt div pulverkurer og alle muligen dietter som går på folkemunne, og jeg har også forsøkt Grete Roede. Ingenting har hatt varig effekt :cry: .. Men, nå har jeg akkurat startet med disse nye pillene man får på resept hos legen, som heter Reductil... Om du søker her på nettet finnes det noe info om de, så jeg orker ikke å utbasunere akkurat hva som skjer, men de gir i allefall fortere metthetsfølelse, mindre sultfølelse og skal likevel holde forbrenningen oppe.... :) For meg har dette faktisk virket. Jeg er på 4 uken nå, og jeg har gått ned 3-4 kg uten å gjøre annet enn det som pillene fører til - dvs spiser noe mindre og sjeldnere. Jeg forsøker og være flink til å gå turer og spise sunne alternativer, siden jeg vet at dette kun er som hjelp og som motivasjonsforsterker i en periode, men gjett om det er gøy å lykkes for en gangs skyld da!!! :danse: Man må imidlertid følges ganske nøye på legekontoret den første tiden, siden noen kan oppleve blodtrykksøkning av pillene....

Et tips?!? :wink:

Ellers så kan du jo titte litt på diabetikerkosthold, det er visstnok ganske positivt for flere enn diabetikerne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete Roede, hvis du er ute etter å forandre livstil for godt!

Selv har jeg mistet 20 kg etter å ha fulgt Grete Roede, og trent regelmessig!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har mistet 20 kg ved bruk av mosjon og Fedon Lindberg-tips og råd. Ingen kur - bare plukket fra han mange råd og tips.

Det er flere ting som funker. Hver og en må finne fram til det som funker best for seg. Det kan ta tid å finne riktig "måte"............ men når man finner den - ja så er det verdt strevet. :wink:

*Spiser ferdig glutenfri havregrøt før jeg tusler på jobb*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...