AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #1 Skrevet 27. august 2016 I tenårene ble jeg overfalt av 2 forskjellige jentegjenger, og ble jevnlig kalt stygge hore på skolen og på fest og slikt. Jeg fikk en del angst etter dette og gjorde meg veldig usynlig i utseende og væremåte rundt 20-års alderen. Nå er jeg 28 og omgir meg naturligvis ikke med tenåringer lenger, men blir av og til sjokkert over at dette enda eksisterer. Er ikke ofte på byen, men har i år opplevd både å få øl kastet på meg og blitt spent ben på; av kvinner mellom 30-45 år hadde også en jobb hvor den kvinnelige sjefen fortalte meg at jeg blir mye omtalt av mennene og besøkende på bedriften, og at den praten ødelegger det seriøse ryktet til bedriften. (Har kjæreste og hadde ikke flørtet med noen, de hadde snakket om utseende mitt) JEG fikk altså skylden for dette. Etter dette fikk jeg angstanfall hver gang jeg skulle på den jobben så jeg måtte si opp til slutt. Bare for å ha det på det rene så bruker jeg normal mengde sminke, kler meg veldig konservativt og har normalt skulderkort hår. Er sjenert og litt stille av meg. Er det ikke ganske sprøtt at voksne mennesker holder på sånn? Hva gjør at noen er mer utsatt for å bli mobbet gjennom livet selv om man er en hyggelig person som behandler andre bra? Anonymkode: a9ed5...17a
Hummels3 Skrevet 27. august 2016 #2 Skrevet 27. august 2016 Dette er en av grunnene til at flere av mine venninner nesten kun har guttevenner, da slipper de mye av drama som ofte følger med venninner.
Ragnar89 Skrevet 27. august 2016 #3 Skrevet 27. august 2016 Kvinner er kvinners verst! Mange kvinner er misunnelige på andres kvinners utseendet. Dette opptrer dessverre uansett alder, men mer i det skjulte når man er voksen. 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #4 Skrevet 27. august 2016 Veldig vanlig gruppe oppførsel for kvinner/jenter. Mange kommer ikke overens overhodet og det blir mye friksjon mellom dem. Dessverre er dette godtatt i samfunnet fordi det er så vanlig. Det beste er å ha for det meste guttevenner, og finne seg noen jenter som har blitt oppdratt av menn/har stor mannlig krets. Anonymkode: 65d98...795
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #5 Skrevet 27. august 2016 Aldri opplevd slike ting med kvinner. Finnes vel et fåtall trøblete kvinner, på akkurat samme vis, som at det finnes et fåtall trøblete menn der ute. Kanskje de tiltrekkes av visse typer. Anonymkode: 47173...102 3
Ulla Ullsokk Skrevet 27. august 2016 #6 Skrevet 27. august 2016 Det er ikke vanlig å oppleve dette, ihvertfall ikke så mye som deg. Jeg blir veldig nysgjerrig på deg. Du virker jo ikke som den provoserende typen og har kanskje bare hatt veldig uflaks. De fleste kvinner er jo snille med hverandre, uansett hvor pene folk er. Men at sjalusi kan gjøre noen kvinner til monstre vet vi alle. Hev deg over det! Du skal ikke ha skylden for andre menneskers idioti! Forhåpentlig blir dette bedre fremover, da kvinner får mer trygghet og mindre behov for å rakke ned på andre når de får noen år på baken. Vel, de fleste. Noen mennesker blir ikke klokere med alderen og dør gamle og like kunnskapsløse som når de var 17. Vær glad du ikke er som dem! Klem! 1
Gjest antbug Skrevet 27. august 2016 #7 Skrevet 27. august 2016 Jeg møter aldri slike kvinner, og har bortsett fra noen episoder i tenårene ikke opplevd slike episoder. Derfor tror jeg ikke noe på at dette er vanlig gruppeoppførsel for kvinner og jenter.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #8 Skrevet 27. august 2016 Aldri prøv å forstå kvinner. Kvinner forstår kvinner, og de hater hverandre.... Anonymkode: 1c470...d60 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #9 Skrevet 27. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Aldri prøv å forstå kvinner. Kvinner forstår kvinner, og de hater hverandre.... Anonymkode: 1c470...d60 At du gidder å komme med sånn gammel svada! Anonymkode: 3fddd...242 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #10 Skrevet 27. august 2016 9 minutter siden, antbug skrev: Jeg møter aldri slike kvinner, og har bortsett fra noen episoder i tenårene ikke opplevd slike episoder. Derfor tror jeg ikke noe på at dette er vanlig gruppeoppførsel for kvinner og jenter. Bare fordi du ikke har opplevd det selv, betyr ikke det at det ikke foregår. Det er mest vanlig at kvinner blir mobbet av andre kvinner. Det sier også arbeidstilsynet. Sitat Kvinner blir mobbet av både menn og kvinner, mest av sine medsøstre. http://www.arbeidstilsynet.no/arbeidervernartikkel.html?tid=89778 Anonymkode: 65d98...795 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #11 Skrevet 27. august 2016 Jo, det er sprøtt. Så sprøtt at jeg syns det høres usannsynlig ut at du har opplevd og fortsatt opplever såpass mange tilfeller. Jeg har jobbet mange steder, og ofte frekventert byen, og jeg har aldri sett noen voksne mennesker som med vilje spenner bein for andre. Jeg tviler ikke at du opplever det sånn, men er du sikker på at det er ment sånn? Anonymkode: 0625c...318 1
Gjest antbug Skrevet 27. august 2016 #12 Skrevet 27. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare fordi du ikke har opplevd det selv, betyr ikke det at det ikke foregår. Det er mest vanlig at kvinner blir mobbet av andre kvinner. Det sier også arbeidstilsynet. http://www.arbeidstilsynet.no/arbeidervernartikkel.html?tid=89778 Anonymkode: 65d98...795 Det er klart det forekommer, og det stemmer sikkert at kvinner mobbes mest av andre kvinner, men at det skal være et så stort og utbredt problem at det omtales som vanlig gruppeoppførsel hos kvinner? Pøh. Kvinner flest er faktisk ganske snille og greie mot hverandre.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #13 Skrevet 27. august 2016 Du må jo ha gjort noe for at selve jobben din sier at du skader omdømmet? Jeg tviler på at det er fordi du ser normal ut, liksom. Anonymkode: e426b...143
Minitroll Skrevet 27. august 2016 #14 Skrevet 27. august 2016 Tror ikke det er så mange sånne damer, men har møtt noen frekke bitches på byen. Det er sånne som dytter og sniker i baren. Er høyrøstet, grafser på daten min (han ble redd) og tar fullstendig over dansegulvet.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #15 Skrevet 27. august 2016 Jeg ville ikke kalt det å bli spent ben på og kastet øl på ute på byen for mobbing. Jeg vil heller tro at du har vært ved et ganske så harry utested, og gjør lurt i å oppsøke andre utesteder en annen gang. Det andre du forteller om er jo mobbing, og det er klart det forekommer. Det dummeste man kan gjøre er å fortelle at man har erfart slike ting tidligere til nye bekjentskaper. Fordi jeg tror ikke på det artikkelen mener, at kvinner som mobber har lav sosial kompetanse. For noe bullshit. Jentemobbing er antisosal oppførsel som blir belønnet gjennom skole og samfunn hele livet. Lav selvfølelse, ja. Men den sosiale kompetansen er så absolutt på plass. Og de aller fleste kvinner er faktisk snille mot hverandre, men man får bare ikke beskyttet seg fra de som har noen slike antisosiale trekk. Anonymkode: 2dd46...1c6 1
powski Skrevet 27. august 2016 #16 Skrevet 27. august 2016 Dette er grunnen til hvorfor jeg henger mer med menn enn kvinner. 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #17 Skrevet 27. august 2016 1 minutt siden, powski skrev: Dette er grunnen til hvorfor jeg henger mer med menn enn kvinner. Samme her. Anonymkode: e938a...bfc
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #18 Skrevet 27. august 2016 "Søsterskapet" går alltid nedad. Kvinner støtter ofte ikke opp om kvinner de anser som penere eller bedre enn seg selv, de blir konkurrenter man skal finne feil hos. Anonymkode: e938a...bfc 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #19 Skrevet 27. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Søsterskapet" går alltid nedad. Kvinner støtter ofte ikke opp om kvinner de anser som penere eller bedre enn seg selv, de blir konkurrenter man skal finne feil hos. Anonymkode: e938a...bfc Er du mann eller kvinne? Anonymkode: 3fddd...242
Forundret.. Skrevet 27. august 2016 #20 Skrevet 27. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må jo ha gjort noe for at selve jobben din sier at du skader omdømmet? Jeg tviler på at det er fordi du ser normal ut, liksom. Anonymkode: e426b...143 Hun trenger ikke ha gjort noe galt. Med slike så holder det å være godt likt eller å faktisk gjøre en god jobb. En blir da ansett som en trussel. Og da kan de finne på å dikte opp ting for å få deg bort. Dette har jeg observert og erfart mange ganger i løpet av livet. Også blandt godt voksne kvinner. Min svigermor er en sånn kjerring, hun har gjort mye for å få meg til å forlate sønnen sin. Hun har til og med gått så langt at hun har stoppet meg, jeg har spurt hva det gjaldt.. Hun var da merkelig og bare sto der men jeg skjønte fort etterpå hva hun drev med.. Hun lyttet, lyttet etter om mannen min kom. Når han da kom så kastet hun seg ned på huk og latet som om hun gråt. Lagde rett og slett skuespill som fikk det til å virke som om jeg hadde sagt noe stygt til henne. Noen mennesker er bare syyyyke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå