Thomasine Skrevet 13. november 2004 #1 Skrevet 13. november 2004 Da har noe sletta første og beste... Spørsmålet er iallefall: Hvilken ende tar dere inn på barnet?! Den butte enden eller den rette ( den som ser avkappet ut!)?! Leger sier så forskjellig, den siste sa at den rette enden skulle først for da vil den ikke skli så lett ut igen... Stemmer det? Jeg hadde egentlig (på det innlegget som ble slettet!!) et tredje alternativ: begge deler - om hverandre. Jeg er vel en av de som eksperimenterer der - har ikke fått noe klart resultat enda... :oops: Oj, det var meg, må ha trykket på samme innlegg to ganger, for de så helt like ut. Beklager. Remyline Moderator
Gjest Melk Skrevet 13. november 2004 #2 Skrevet 13. november 2004 Skjønte ikke hvem av dem man skulle stemme på. Men man skal ihvertfall putte inn den tykke enden først, da forsvinner den raskt inn.
Gjest Xavia Skrevet 13. november 2004 #4 Skrevet 13. november 2004 Den butte enden skal først inn. Det er nok lettere å få den enden inn, samt at jeg også har hørt at da sklir den ikke så lett ut.
Gjest Tex Skrevet 13. november 2004 #5 Skrevet 13. november 2004 Xavia har rett. Den butte enden skal inn først, for at det skal være minst mulig ubehagelig og for at den rette enden skal gjøre det vanskeligere for stikkpillen å komme ut igjen. Og husk for all del at dersom du er nødt til å dele en stikkpille i to, del den for al del på langs.
Tatum Skrevet 13. november 2004 #6 Skrevet 13. november 2004 Beklager, men det er den flate(rette) enden som skal inn først. Slik er de konstruert, og dette forhindrer at de sklir ut. Dette pleier forøvrig å stå i pakningsvedleggene, eller?
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2004 #7 Skrevet 13. november 2004 Har spurt for lenge siden dette til mine søstre og mor som er sykepleiere og den flate/rette enden som skal først inn.
Gjest gjest1 Skrevet 13. november 2004 #8 Skrevet 13. november 2004 Jeg puttet i alle fall alltid den flate/rette enden inn først på mine barn. Fungerte greit, det.
Gjest baby-E Skrevet 13. november 2004 #9 Skrevet 13. november 2004 Den skal være den butte enden inn. Dette lærte jeg i praksis i fjord..
Gjest gjesta Skrevet 13. november 2004 #10 Skrevet 13. november 2004 Jeg aldri vurdert noe annet en den butte enden. Den er jo formet som en spiss.. All min logiske sans sier at den skal inn først.
Gjest Lea Skrevet 13. november 2004 #11 Skrevet 13. november 2004 Jeg aldri vurdert noe annet en den butte enden. Den er jo formet som en spiss.. All min logiske sans sier at den skal inn først. Slik tenker jeg også. Men så har jeg aldri satt inn en stikkpille heller da. Hva man lærer...
Gjest Starya Skrevet 13. november 2004 #12 Skrevet 13. november 2004 Stikkpiller innføres i endetarmen med den flate enden først.
Gjest baby-E Skrevet 13. november 2004 #13 Skrevet 13. november 2004 når jeg mener den butte enden, mener jeg ikke den enden med spiss..
Arkana Skrevet 13. november 2004 #14 Skrevet 13. november 2004 når jeg mener den butte enden' date= mener jeg ikke den enden med spiss.. Jepp, den butte enden er den "flate" enden.
Gjest Melk Skrevet 13. november 2004 #16 Skrevet 13. november 2004 Som jeg sa: jeg skjønte ikke i spørsmålsstillingen hva som er hva. Når høn verper er det også den tykkeste enden som kommer først. dette for å unngå å presse så mye. Samme med barn som blir født; det største kommer først. Også stikkpiller. Da er innføringen over på et blunk.
Gjest Mrs. Potter Skrevet 14. november 2004 #17 Skrevet 14. november 2004 Det er nok den flate enden som skal inn først ja. Dette har blitt gjort på alle plasser jeg har jobbet.
Gjest lilletroll Skrevet 14. november 2004 #18 Skrevet 14. november 2004 Xavia har rett. Den butte enden skal inn først, for at det skal være minst mulig ubehagelig og for at den rette enden skal gjøre det vanskeligere for stikkpillen å komme ut igjen.
Leviin Skrevet 14. november 2004 #19 Skrevet 14. november 2004 Den flate enden skal inn først, spissen sist.
Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2004 #20 Skrevet 14. november 2004 Den flate enden skal inn først.....det er jo mest logisk hvis man tenker på hva som skjer inne i endetarmsåpningen etter man har dyttet inn pillen...hvis man er litt oppdatert på hvordan tarmen jobber....Det står jo dessuten i bruksanvisningen at den flate enden skal inn først.....sitter med den her nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå