Gå til innhold

Erfaringer med leasing!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen erfaringer og råd angående leasing av bil?

Anonymkode: 5ea00...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gjør det. Kjøp en billigere bruktbil eller kjøp bil med lån - lave renter nå. Privatleie forutsetter at du taper riktig mye penger på tre år, for så å ha ingenting igjen når kontraktsperioden er over.

Anonymkode: c0b94...a13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør det. Kjøp en billigere bruktbil eller kjøp bil med lån - lave renter nå. Privatleie forutsetter at du taper riktig mye penger på tre år, for så å ha ingenting igjen når kontraktsperioden er over.

Anonymkode: c0b94...a13

Bilen jeg har nå er ikke godkjent og jeg har egentlig ikke andre muligheter enn å lease. Fordi jeg må ha kassebil pga jobb og slikt, prisene på de er høye og jeg kan faktisk ikke kjøre en dag til med bilen jeg har.

Men jeg lurte på å lease et års tid, får samboer tatt over leasingen etter det?

Anonymkode: 5ea00...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banker og bilforhandlere tilbyr finansiering, skal du betale 3-5000 kr i mnd for leasing kan du da like godt betale det i lån og faktisk sitte igjen med noe når lånet er nedbetalt?

Anonymkode: 29bde...efd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste gangen privatleasing lønner seg er om du må ha ny bil, og ikke kan få registrert høyere lånebelastning. Det er f.eks om du planlegger å kjøpe bolig i løpet av leasingperioden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele familien min har vært veldig fornøyd med leasing. Veldig mange forskjellige merker. Eneste er at hvis du ikke planlegger å kjøpe bilen så må du være flink til å vedlikeholde for det er de veldig nøye på når du skal levere.

Jeg betalte ikke mer enn ca 1500kr per mnd. Ikke veldig stor bil da. Vet at 2 familiemedlemmer som flyttet utenlands overførte avtalene sine på andre. Gikk helt fint det, men da har man jo et ansvar om å gjøre dette selv. Du inngår jo vanligvis minimum en 3 års avtale eller noe sånt.

Anonymkode: 238ab...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 30/08/2016 at 16.11, AnonymBruker skrev:

Hele familien min har vært veldig fornøyd med leasing. Veldig mange forskjellige merker. Eneste er at hvis du ikke planlegger å kjøpe bilen så må du være flink til å vedlikeholde for det er de veldig nøye på når du skal levere.

Jeg betalte ikke mer enn ca 1500kr per mnd. Ikke veldig stor bil da. Vet at 2 familiemedlemmer som flyttet utenlands overførte avtalene sine på andre. Gikk helt fint det, men da har man jo et ansvar om å gjøre dette selv. Du inngår jo vanligvis minimum en 3 års avtale eller noe sånt.

Anonymkode: 238ab...1c4

Hvor mye betalte du i etableringsgebyr? Normalt er det jo snakk om rundt 50000, noe som gjør dine "ca 1500" om til rundt 2800 pr måned, noe som ikke er særlig langt unna et normalt billån hvor du ender opp som eier av bilens restverdi etter 3 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 26. august 2016 den 22.50, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør det. Kjøp en billigere bruktbil eller kjøp bil med lån - lave renter nå. Privatleie forutsetter at du taper riktig mye penger på tre år, for så å ha ingenting igjen når kontraktsperioden er over.

Anonymkode: c0b94...a13

Helt enig. Jeg gjorde det og så mistet jeg jobben og det ble veldig trangt i økonomien. Forsikringen er også dyr. 

Fikk noen skader som jeg måtte rette opp for mange penger. Enig her: ikke gjør det!!! Kjøp deg en bruktbil, det er en mye smartere investering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...